نامه روزنامه نگاران ايرانی: اگر شريعتمداری روزنامه نگار است،يقين بدانيد، كه ما اين كاره نيستيم!

در جشنواره دولتی مطبوعات سال جاری آقای حسين شريعتمداری مدير مسئول روزنامه کيهان - به عنوان نشريه ای که از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم، همواره در خط حاميان و مشوقان سياست های دولت مهرورز قرار داشته است - از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت مديريت آقای حسين صفار هرندی به عنوان "روزنامه نگار منتقد منصف" معرفی می شود.

با توجه به اينکه ديدگاه ها و اقدامات آقای شريعتمداری و تيم همراه وی در سال های گذشته همواره به گونه ای بوده است که فضا را برای برخورد با رسانه ها و روزنامه نگارانی که متفاوت از آنان می انديشيده‌اند، فراهم کرده و اين عرصه را به حوزه‌ای پر خطر برای اصحاب رسانه – به ويژه در دوران زمامداری دولت نهم – تبديل کرده است، اعطای عنوان "روزنامه نگار منتقد منصف" به چهره شاخص حامی دولت نهم در عرصه مطبوعات به ايجاد ابهام و ايهام بسياری در اذهان اهل قلم منجر شده است.
بر اين اساس، ما جمعی از روزنامه نگاران منتقد به وضع موجود، اين اقدام را نوعی به استهزاء گرفتن تلاش های صادقانه اصحاب رسانه و ناديده گرفتن مفاهيم واقعی ادبيات سياسی – اجتماعی در عرصه فعاليت های رسانه ای تلقی کرده و آن را زمينه ساز ايجاد محدوديت های بيشتر و انسداد بيش از پيش مجاری اطلاع رسانی می دانيم، اقداماتی که بی ترديد می تواند زمينه سازی برخوردهای امنيتی و قضايی بيشتر با روزنامه نگاران منتقد و در عين حال ملتزم به قانون را به دنبال داشته باشد.
اين اقدام در شرايطی صورت گرفته است که خانم مريم حسين خواه - روزنامه نگار و وب نگار- با تعيين يکصد ميليون تومان وثيقه دوران بازداشت موقت خود را در زندان اوين سپری می کند، در جنوب ايران آقای ابوالفضل عابدينی – خبرنگار - بازداشت می شود، آقای عمادالدين باقی به دليل نوشتن مقالاتی در خصوص قتل های زنجيره ای در زندان می ماند و آقايان اجلال قوامی، آکو کردنسب، محمدصديق کبووند و ياسر گلی از روزنامه نگاران کرد در زندان بسر می برند. در تاريخ پانزدهم آبان ماه سال جاری فصلنامه "مدرسه" از سوی هيأت نظارت بر مطبوعات لغو امتياز می شود. پروانه نشريه "ديلماج" لغو می شود و خبرگزاری کار ايران – ايلنا – به دستور مرجع قضايی از ادامه کار باز می ماند.
بر اساس همين دغدغه صنفی از همه روزنامه نگاران ايرانی می خواهيم در مقابل اين بدعت نا متعارف و تغيير معنای واژگان سکوت نکرده و با کمک و همياری "انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران" ضمن تلاش برای آزادی همکاران منتقد دربند، خواهان پاسخگويی متوليان امور فرهنگی کشور در قبال بذل و بخشش های اينچنين بی پروا از انبان ادبيات روزنامه نگاری باشند. اعطای اين عنوان به حاميان دولت نهم اهانت آشکار به همه منتقدانی است که صادقانه و به منظور سربلندی و آبادانی ايران قلم انتقاد، منصفانه به دست گرفته وعمر و تمام هستی خود را بر سر آزادی بيان می گذارند.

4/09/1386
آملی ناصر،احمدی اموئی بهمن،افشار نيک مهدي،آزادی اسماعيل،اسلاميه سعيده،آصف نخعی فروزان،آشفته رضا،افتخاری راد امير هوشنگ،افروز منش مهدي،آقايی ساسان،اکرمی علي،الله بداشتی ساناز،ايرانمهر اميد،امامی پروين،امينی آسيه،آقازاده محمد،ايزدی مصطفي،انصاری الناز،انصاری‌راد رضا،آجربنديان نجمه،افاضلی سحر،
آيينی فرزانه،آراميان،اکبری مريم،ابراهيم زاده حميدرضا،امينی محمد،
اميری مهديس،ابطحی احسان،اردلان پروين،اميرپور مهدي،اعزازی مجيد،اسدبيگی محمدکريم،اکبری سارو،ايمانی زانيار،اميری آرمان،اسماعيلی زينب،اديب زاده پريسا،آذربايجانی حسين،بيننده مسعود،
باستانی مسعود،بوروغنی احمد،بنی يعقوب ژيلا،بنی يعقوب ترانه،بهاور عماد،بهمنی آرش،بهنود مسعود،براتی پرويز،بابايی آرش،بورقانی سهام‌الدين،بوذری رحمان،باروتی هاشم،بی نياز فاطمه،بهشتی نامدار ابراهيم،بارسقيان سرگه،بهروزی فرشته،بيگدلی زهرا،پاک نهاد ايمان
پوررضايی محمود،پاپی مريم،پيکرنگار رضا،پاک مهر پيمان،تخيری نسرين،تهرانی رضا،تاجيک عبدالرضا،تاجيک مهدي،توکليان جلال
تيفوری منصور،توتونچی بهمن،تولايی مجيد،تهرانی فرزانه،توحيدی مرجان،جودکی نرگس،جمشيدی ايرج،جمشيدی مريم،جهان بخش آيدين
جلالی زاده جلال،چاييچی سيمين،حکمت علي،حسن‌نيا آرش،حسنی مهدي
حبيب الهی فرزاد،حيدری هادي،حيدری مريم،حيدری محمد،حلاج نيشابوری شاهد،حسين زاده محبوبه،حسينی کمال،حسينی سوران،خسروانی نازنين،خردپيرعلي،خدير مهرداد،خجسته رحيمی رضا،
خضر حيدری فهيمه،خدابخشی ليلي،خلعتبری ميترا،خرسند ليلي،خوشحالی بهزاد،دهقان علي،دليری جواد،داوری زهرا،
داوودی مهاجر فريبا،دلاويز علي،داوری زهرا،دلزنده کيانوش،
ذاکر رشته،روستايی فرزانه،رجايی عليرضا،روح محمدجواد،
رهبر محمد،رمضانی يگانه بنفشه،رضايی عبدالعلي،رهبر کاظم،
رستگاری ثمينا،رفيعی طالقانی مسعود،رنجی پور علي،رحيمی نژاد عليرضا،روش عليرضا،زيد‌آبادی احمد،زهدی محمدرضا،زارع کهن نفيسه،زوره رعنا،سالک سجاد،سحرخيز عيسي،ستوده معصومه،سالمی فرزانه،سخنور حسين،سلطانين کامبيز،سيدآبادی علی اصغر،سلاح ورزی بهار،سعيدی شيرين،سرمدی پرستو،ساعدی انور،ساعدی سعيد،سليمی سوران،سعادت آيدا،سرکار رحيم،سالم سميه،شکری کاظم، شاملو علي،شمس الواعظين ماشاالله،شيرافکن آمنه،شمشيری محسن،شبانی مريم،
شهرابی محمد،شرفی مينا،شجاعی کاوه،شريف سولماز،صدر شادي،صميمی کيوان،صفسری بيژن،صادقی چنور،طلوعی سحر،طاهری بهروز،علوی تبار عليرضا،علينژاد مسيح،عبدی حسن،عبدالله زاده امير،
علامه زاده امير علي،علی اقدم مهدي،عبدالهی عشرت،عليپور محمدحسن،عليزاده امير،عابدی احسان،عقلمند زهرا،غائب فريده،غفوری آرش،غزنويان محمد،غنی مهدي،غنی پور مهرزاد،فتوره‌چی نادر،فرهادبهمن پناه،فرهی اميرقباد،فرهاديان سليمان،فراهانی عليرضا،
فضلی زهرا،فولادگر مهدي،فاضليان پانيد،فاضليان پادين،فرهادپور ليلي،
فتحی مجتبي،قائدی محمد،قاسمی مهران،قديمی علي،قوچانی محمد،قدسی فاطمه،قافله باشی مهديه،قافله باشی محدثه،قيام سمانه،قربانی فر ميرا،قلی پور علي،قاسميان مونا،کاظميان مرتضي،کرمانی عليرضا،کريمی پروين،
کريمی سهراب،کردپور ارکان،کردپور مسعود،گرانپايه بهروز،گودرزی امير،گهستونی مجتبی، لقايی ساقي،مفيدی بدراسادات، محمدی داود،مدرسی فريد، مزروعی حنيف، متقی سيدحميد،معصومی سارا،معصومی ياسر،معظمی علي،محمدی حمزه،مينايی صديق،
معزی عادل،مدنی امين،مظفر محمدجواد،معماريان اميد،مقدم پيمان،منتجبی اکبر،مهديانی فاطمه، موسی پور مريم،مهرابی احسان،
مهرگان کيوان،ميرزايی مريم،مومنی مينو،موميوند بيژن،ميرفتاح فخری سادات،ميری مسعود،مافی حميد،ميرابراهيمی روزبه،محمدی باران،مهديانی فاطمه،محمدی سليمان،مازوجی نادر،ملک پور کامران،
محبی آرش،موسوی پژمان،مدنی ليلا،ميرناصری مهديه سادات،
ملکی عمار،نخعی اميرعباس،نيک ضمير نرگس،نماينده مرجان،نورانی ن‍ژاد حسين،نائينی سمانه،هدايی ياشار،همدست عليرضا،ويسی منظر،
ويسمه اعظم،يزدان پناه محمدرضا،يوسفی هيوا و کميته دفاع از رسانه‌های توقيف شده،

پاسدار صباغ برروي صندلي نيكويه مي نشيند

پاسدار مهدي صباغ از دوستان سابق مهندس نصري، استاندار قزوين، پشت ميز عباس نيكويه، معاون سياسي سابق استانداري مي نشيند.

به گزارش يك منبع موثق كه نخواست نامش افشاء شود، پس از كشته شدن دو دانشجوي دانشگاه اسلامي كار و زير سوال رفتن مسايل امنيتي استان، مهندس نصري در تماس تلفني با وزارت كشور، خواسته است در صدور حكم صباغ سرعت داده شود.

اين منبع موثق مي گويد: مهدي صباغ از تندروهاي سپاه پاسداران تهران است كه علاقه اي به حفظ وضع موجود ندارد.

وي افزود: مهدي صباغ علاقه اي به حضور در قزوين از خود نشان نمي دهد ولي با پيگيري سردار جباري، فرمانده سپاه قزوين وي حاضر به پذيرش اين سمت شده است.

يك هزار قرص نيروزا كشف شد

يك هزار قرص نيروزا در بويين زهرا كشف شد.

به گزارش خبرنگارقزوين نيوز، اين محموله كه با يك دستگاه كاميون در حال انتقال از بويين زهرا به كرج بود، توسط يگان هاي كنترل نيروي انتظامي كشف و ضبط شد.

اين خبر مي افزايد: اين كاميون را يك سواري همراهي مي كرد كه سرنشينان آن نيز با تعقيب و گريز دستگير شده اند.

يك فعال سياسي قزويني دستگير شد

مهندس اشكان رضوي، از فعالين سياسي قزوين دستگير شد.

يك منبع موثق به خبرنگار قزوين نيوز گفته است؛ مهندس اشكان رضوي ديروز دوشنبه پنجم آذرماه در تهران بازداشت و به جاي نامشخصي انتقال داده شده است.

مهندس اشكان رضوي، مسوول شاخه قزوين و عضو شوراي مركزي جبهه ملي ايران است كه پيش از اين چند بار تهديد به مرگ شده بود.

تجمع كارگران قوه پارس قزوين جلوي مجلس شوراي اسلامي

كارگران شركت قوه پارس قزوين براي اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود در جلوي مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.

به گزارش منابع خبري قزوين نيوز، اين كارگران كه بيش از يكصد نفر بودند، در جلوي مجلس خواستارآن شده اند كه با نمايندگان استان ديدار داشته باشند، ولي هيچ كدام از نمايندگان در جمع آنها حاضر نشدند تا به حرف هايشان گوش بدهند.

شركت قوه پارس استان از شركت هايي است كه مديريت آن با تيم كارگروه كارگري استانداري مسووليت رفع مشكلات كارگران را برعهده گرفته و در اين مدت نتوانسته رضايت كارگران را جلب كند.

كارگران حاضر در تحصن به منابع خبري قزوين نيوز گفته اند: مسوولان استان گوش شنيدن حرف هاي ما را ندارند و ما چاره اي نداريم جز اين كه پيگير مطالبات خود در تهران باشيم.

پو ل نفت چشم ها را سوزاند

ماهنامه" آزاد فكر" ارگان انجمن اسلامي دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي قزوين در مطلبي با عنوان " دود نفت" به قلم سيداحمد برقعي، نوشت:

هنوز زمان زيادي نگذشته است از روزي كه مهندس زنگنه در جواب سؤالي در مورد آمدن نفت برسر سفره مردم گفت: مگر تاكنون جز اين بوده است. دولت نهم با شعارعدالت برسركارآمد و شايد بتوان گفت آوردن نفت برسرسفره مردم را اولين اولويت اقتصادي خودقرارداد. شعاري كه از همان ابتدا صاحب نظران آن را بيشتر يك شعار مي دانستند تا واقعيت. دوصد گفته چون نيم كردار نيست.

"آزادفكر" در ادامه مي آورد: دولت نهم كه از همان آغاز برطبل تغيير و تحول در اقتصاد ايران مي كوبيد و خود داعيه صرفه جويي در بودجه و كاهش بودجه جاري را داشت به ناگاه بودجه اي سرسام آور و غيركارشناسي را تقديم مجلس نمود. افزايش بدون هدف وام مسكن، تخصيص بودجه در سفرهاي استاني، افزايش غيرمنطقي حقوق كارمندان دولت نه تنها صندوق ذخيره ارزي را خالي نمود بلكه به كمك افزايش بودجه جاري كه دولت در لايحه بودجه به آن دامن زده بود منجر به رشد نقدينگي، افزايش واردات، لطمه ديدن توليد داخلي و نهايتاً تورم سرسام آور گرديد. دولتي كه داعيه ي كاهش تصدي گري را داشت آن قدر در همه ي امور اقتصادي دخالت نمود كه در اقدامي كم سابقه رهبري نسبت به كندي اجراي اصل 44 قانون اساسي تذكر داده اند و همه ي نخبگان سياسي و اقتصادي را به اجراي آن فراخواندند. رييس جمهور اسبق محمد خاتمي نسبت به توزيع فقر به جاي توزيع عدالت هشدار داد و اكبر هاشمي رييس مجمع تشخيص مصلحت گوشزد نمود كه فرصت دولت نهم تمام شده است. اگر چه هر دور رييس جمهور از اين ماجرا چيزي جز بد و بيراه عايدشان نگرديد.

در قسمتي ديگر از اين ياداشت آمده است: القصه، رشد نقدينگي بنابه برخي اخبار به 35 درصد رسيد و تورم به بالاي 5/15، و در بعضي اقلام نيز كه سربه آسمان كشيد، از سيمان و آهن شروع شد و سپس به مرغ و تخم مرغ كشيد و بعداز آن به سيب زميني و گوجه فرنگي و در كنار همه ي اينها قيمت سرسام آور مسكن مزيد برعلت شد. دكتراحمدي نژاد هم كه هميشه حرف از مافيا و رانت خواران و اخلال گران زدند و در مجلس شوراي اسلامي هم كه فرمودند: از ميوه فروشي نزديك خانه ايشان گوجه فرنگي بخريم.

سيداحمدبرقعي در پايان مي آورد: آري به نظر مي رسد آن چه كه نهايتاً نصيب مردم ايران از نعمت خدادادي نفت شد نه پول آن كه دود آن بود كه چشم ها را سوزانيد و اشك ها را درآورد.

عكس العمل سردارجباري به لباس بسيجي نماينده تاكستان:بسيجي بودن به لباس بسيجي پوشيدن نيست

سرداري جباري گفت: بسيجي بودن به لباس بسيجي پوشيدن نيست

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند؛ در مراسم هفته بسيج كه در دانشگاه آزاد اسلامي تاكستان برگزار شده بود، وقتي كه مهندس رجب رحماني، نماينده تاكستان وارد مي شود، فرماندهان بسيج حاضر در مراسم، نسبت به او بي توجهي نشان مي دهند .

اين منابع مي گويند: به مهندس رجب رحماني كه با لباس بسيجي در مراسم شركت كرده بود، حتي اجازه داده نشد، سخنراني كند و سردار جباري، فرمانده سپاه استان قزوين در سخنراني خود تلويحاً به وي اشاره كرده و گفته است: بسيجي بودن به لباس بسيجي پوشيدن نيست.

اين منابع مي گويند؛ بسيجي ها و فرماندهانشان در اين دوره انتخابات مجلس در تاكستان از بهمن طاهرخاني حمايت مي كنند و قصد حذف مهندس رحماني از ساختار سياسي تاكستان را دارند.

نارضايتي فرماندار تاكستان، يك واحد سنگكي را تعطيل كرد

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند، نارضايتي فرماندار تاكستان از يك نانوايي منجر به تعطيلي آن شد.

اين منابع مي گويند؛ صادقي، فرماندار تاكستان كه خود اقدام به خريدن نان از يك واحد سنگكي در تاكستان كرده بود، وقتي كه مي بيند نانوا ده تومان پول به او كم داده است، مي گويد: هرچه آرد داري امروز بپز، چون از فردا ديگر نانوايي نخواهي داشت.

نانواي بدبخت كه خريدار نان را نمي شناخت ،مي گويد: تو كي هستي كه نانوايي مرا ببندي؟ آقاي فرماندار، با نيشخند از آنجا دور مي شود و فردا صبح دستور پلمپ نانوايي به دستش مي رسد.

گفته مي شود؛ فرماندار بدون شكايت به ستاد آرد و نان و بدون تصويب آن ستاد با دستور فردي اقدام به بستن اين نانوايي كرده است.

جعل نامه نماينده قزوين و واگذاري زمين به مديران شركت شهرصنعتي البرز

با جعل نامه حجت الاسلام ابوترابي، 5 قطعه زمين به افراد بانفوذ شركت شهرصنعتي البرز داده شد.

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند، فردي به نام حامدي با مراجعه به حجت الاسلام ابوترابي، نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي، تقاضاي زمين از شركت شهرصنعتي البرز مي كند. ابوترابي نيز از شركت شهرصنعتي مي خواهد، در واگذاري زمين به فرد ياد شده مساعدت كنند. حامدي كه گفته مي شود از سوي يكي از اعضاي شوراي شهرالوند به حجت الاسلام ابوترابي معرفي شده بود، با كمك يكي از مسوولان شركت شهرصنعتي نامه را كپي كرده و جعل مي كند وشركت شهر صنعتي با آن 4 قطعه زمين در اختيار 4 نفر ديگر(علاوه بر حامدي) قرار مي دهد.

اين منابع مي گويند، هم اكنون موضوع در حال بررسي است و گفته مي شود در صورت اثبات آن، مسوولان شركت شهرصنعتي بركنارخواهند شد.

نمايندگان بي نظم استان معرفي شدند.

حداد عادل، رييس مجلس شوراي اسلامي، اسامي نمايندگان بي نظم را اعلام كرد.

بنابه گزارش يك منبع موثق، اسم دونماينده محافظه كار استان نيز در بين اسامي نمايندگان بي نظم و غايب مجلس ديده مي شود.

از رجب رحماني، نماينده تاكستان به عنوان نماينده بي نظم و محمد ابوترابي فرد به عنوان نماينده اي كه زياد غيبت مي كند، نام برده شده است.

پلمپ 9 واحد صنفي توسط نيروي انتظامي

نيروي انتظامي قزوين 9 واحد صنفي را روز گذشته به خاطر آن چه كه عدم رعايت مسايل اخلاقي خوانده مي شود، تعطيل كرد.

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند: نيروي انتظامي از روز يكشنبه با حمله به مكان هاي عمومي و جاهايي كه به نوعي خانم وآقا رفت و آمد مشترك داشتند، اقدام به جمع آوري كيس هاي كامپيوتر، CD ها و قليان ها نموده است.

گفته مي شود؛ در يكي از كافي نت هاي قزوين يك زن و يك مرد را به خاطر مسايل اخلاقي دستگير و روانه بازداشتگاه هاي خود كرده اند.

با دستور فرماندار،زمين چمن آبيك به ستاد اقامه نماز جمعه واگذارشد

استاديوم تختي آبيك به ستاد اقامه نمازآبيك اهداشد.

فرماندار آبيك در اقدامي غيرمنتظره دستور داد چمن بازي فوتبال و استاديوم تختي آبيك از اختيار تربيت بدني درآورده شود و به ستاد نماز جمعه واگذار گردد.

به گزارش خبرنگارقزوين نيوز، جوانان آبيك در طوماري كه به امضاء رسانده اند، قصد دارند اعتراض خود را براي استانداري قزوين ارسال كنند.

آيت اله خزعلي در قزوين:اصلاح طلبان درانتخابات مجلس كاري نمي توانند بكنند

آيت اله خزعلي، عضو مجلس خبرگان رهبري كه به دعوت "جمعيت تولدي ديگر" به قزوين سفركرده بود، گفته است: اصلاح طلبان در انتخابات مجلس كاري نمي توانند بكنند، چون سوابق خوبي ندارند.

رييس بنياد غدير همچنين گفته است: اختلاف در بين اصلاح طلبان به قدري زياد است كه محال است بتوانند در كنارهم كاركنند.

وي همچنين با حمله به هاشمي و خاتمي، روساي جمهور سابق ايران گفته است: به جز شهيد رجايي و مقام معظم رهبري، هيچكدام از روساي جمهوري هاي گذشته ايران عملكرد خوبي نداشته اند.

وي احمدي نژاد را پديده اي نادر در ايران ناميد و گفت: خدا احمدي نژاد را براي ملت ايران آورد تا ادمه دهنده راه شهيدرجايي باشد.

فرمانده سپاه بويين زهرا: نمايندگان مجلس ششم، موبايلشان را با موبايل آمريكايي ها تنظيم مي كردند

سرهنگ عرب علي غفارنيا، فرمانده سپاه ناحيه بويين زهرا در نمازجمعه اين شهر گفته است: اگر تفكر بسيجي نبود، پس از دوم خرداد مشكلات ما خيلي بيشترازآن چيزي بود كه الان وجود دارد .

وي اضافه كرده: الان شما مي بينيد ناهنجاريهاي اجتماعي و حجاب چه مشكلاتي براي ما ايجاد كرده است.

وي با حمله به دولت اصلاحات گفته است: شما ببينيد الان وزير ارشاد دولت اصلاحات كه آن همه براي ما فلاكت ايجادكرده، كجاست؟ الان ايشان، درروزنامه ها، اطلاعات كشور را به بيگانگان مي دهد.

فرمانده سپاه بويين زهرا در مورد انتخابات مجلس گفته است: اگر حواسمان باشد و دقت كنيم، سرمان كلاه نرود و راي ما را نخرند، دوباره مجلسي چون مجلس هفتم كه ولايتي است، تشكيل خواهد شد.

وي اضافه كرد: اگر خداي نكرده سرمان كلاه برود و دقت لازم را نداشته باشيم، دوباره مجلس ششمي به وجود خواهد آمد كه در آن مجلس تحصن ايجاد مي شود و نمايندگان آن موبايل هايشان را با موبايل آمريكايي ها هماهنگ مي كنند و اهداف دشمن را دنبال مي كنند.

غفارنيا در پايان گفته است: خداي نكرده، اگر دقت نكنيم داستان كوفه و جنگ صفيّن و جريان پس از رحلت پيامبر و دوم خرداد تكرار خواهد شد.

3 كشته و 40 مجروح در حادثه تصادف زائران قزويني در تركيه

تصادف اتوبوس حامل زائران قزويني به سوريه 3 كشته و 40 مجروح به جاي گذاشت.

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند، يك دستگاه اتوبوس كه از قزوين به سوي سوريه از راه زميني حركت كرده بود، پس از گذشت 20 كيلومتر از مرز ايران، در برخورد با يك دستگاه خودروي ترك، از مسير خود منحرف شد. اين منابع مي گويند پس از بروز حادثه، پليس راه تركيه مسافران زخمي را به درمانگاه يكي از شهرهاي مرزي تركيه انتقال مي دهد و در آن جا به جز سه نفري كه فوت مي كنند، بقيه مداوا مي شوند.

گفته مي شود پس از چند روز سفارت ايران در آنكارا ترتيب انتقال مجروحان را به قزوين مي دهد و در قزوين مجروحان بين بيمارستان ها تقسيم مي شوند.

اين منبع مي گويد: اين زائران مربوط به يكي از دفاتر تورهاي زيارتي و سياحتي است كه در خيابان بوعلي قزوين دفتر دارد.

بنابه گفته شاهدان كشته شدگان اين سانحه يك نفر زن و دو مرد هستند كه يكي از مردها از مديران كاروان بوده است.

اين خبر تا كنون به روي هيچ كدام از سايت هاي خبري وابسته به نيروي انتظامي و نشريات بومي و غيربومي نيامده و ظاهراً مسوولان سعي كرده اند از اطلاع رساني آن خودداري كنند.

انتقاد حزب اراده ملت شاخه قزوین به روندانتخابات

هیات اجرایی حزب اراده ی ملت استان قزوین با صدور بیانیه ی شدید الحنی، دیدگاه های خود را در مورد مسایل مختلف کشور آشکار ساخت.متن کامل این بیانیه را در زیر می خوانید:

۱- همانگونه که مستحضر هستید در دنیای امروز خواست و اراده افراد یک ملت تنها پایگاه مشروعیت یک نظام سیاسی محسوب می شود و ساز و کار انتخابات منصفانه و عادلانه و آزاد می تواند این خواست را به همگان نشان دهد..مطابق ماده اول منشور معیارهای انتخابات آزاد و منصفانه مصوب یکصدوپنجاه و چهارمین اجلاس شورای بین المجالس در مورخه 26 مارس 1994 که به امضا هیات نمایندگی مجلس شورای نیز رسیده است،(حق حاکمیت در هر کشور تنها می تواند برآمده از خواست مردم آن کشور باشد که در انتخابات راستین،آزاد و منصفانه که به طور دوره ای برگزار می شود و مبتنی بر حق رای همگانی ،برابر و مخفی است ،بیان می گردد.) و مطابق ماده سوم همان منشور ، (هر کس حق دارد در اداره کشور خویش مشارکت داشته باشد و می باید از امکان برابر برای کاندیدا شدن در انتخابات برخوردار باشد.)

همانگونه که مطلع هستید،پیمانهای بین المللی به لحاظ حقوقی بر قوانین داخلی و حتا بر قانون اساسی کشورها ارجحیت داشته و تضاد فی ما بین باید به نفع قوانین بین المللی حل و فصل شود. با کمال تاسف می بینیم که کمترین شرایط برگزاری یک انتخابات آزاد و منصفانه در ایران امروز وجود ندارد.احزاب از دسترسی به وسایل ارتباط جمعی از هر نوعش بی بهره اند و نظارت استصوابی شورای نگهبان عملا اجازه هرگونه کار حزبی را در کادر سازی و معرفی افراد مترقی و پیشرو جهت کاندیداتوری سلب کرده است.از طرفی تجربیات گذشته ، به خصوص آخرین انتخابات ریاست جمهوری،هرگونه اعتمادی را به نتایج انتخابات از بین برده است.گذشته از انتخابات،ابتدایی ترین شرایط فعالیت سیاسی ،از جمله حق برگزاری تجمعات مسالمت آمیز و آزادی بیان و تشکل و سندیکا از افراد ملت سلب شده است و عملا نوعی حکومت نظامی نا گفته و نانوشته در جریان است.حتا با فرض وجود شرایط مناسب انتخابات،به علت وجود تنگناهای اساسی قانونی و سیاسی ، شرایط جهت به اجرا درآوردن منویات احزاب مترقی و اراده و خواست ملت مهیا نمی باشد.تجربه هشت ساله اصلاحات موید این ادعا می باشد.برای آنکه انتخابات حقیقی و راستین باشد باید چیزی برای انتخاب کردن وجود داشته باشد.باید همه افراد ملت آزاد باشند که عقاید و برنامه ها و آرزوهای خود را برای پیشبرد امر توسعه همه جانبه کشور ،بدون هیچگونه واهمه ای به اطلاع مردم برسانند.در حال حاضر تنها یک صدا و آن هم صدای اقلیت حاکم اجازه شنیده شدن از رسانه های جمعی را دارا می باشد که همه امکانات و فرصتها را تنها برای خود و طرفداران خود می خواهد و برای دیگر باشان و دگر اندیشان کمترین حقی قائل نیست و هرگونه نغمه ناساز با خودشان را با شدت و حدت و خشونت وصف ناپذیری در حنجره ها خفه می سازد.بسیاری از احزاب و گروههای تاثیر گذار از داشتن کمترین امکان ارتباطی مانند روزنامه و هفته نامه محروم هستند.در چنین شرایط خفقان آوری که فعالین عرصه های حقوق بشری ،کارگری ،دانشجویی و زنان در زندان به سر می برند و یا با احکام سنگین قضایی مواجه شده اند،کمترین همراهی با جریان حاکم برای به اصطلاح گرم کردن تنور انتخابات فرمایشی ، کاری خلاف اخلاق و وجدان و منطق سیاسی می باشد.در این شرایط همه فعالین سیاسی و احزاب مترقی باید تمامی سعی و تلاششان، ایجاد زمینه های لازم و شرایط مناسب و عادلانه تر فعالیت سیاسی باشد و در مرحله بعدی به فکر شرکت در انتخابات و معرفی کاندیدا و سایر قضایای مرتبط باشد.

2-با فرض وجود شرایط اولیه برای شرکت در انتخابات می بایست نکات مهمی را در نظر داشت.در حال حاضر که به برکت سیاستهای نا صواب حاکمین، معضلات و مشکلات اقتصادی در رتبه اول مسایل مردم در آمده است،به نظر می آید باید بیشترین همت حاما معطوف به برنامه های اقتصادی باشد.به بیان بهتر حاما باید پرچمدار برقراری عدالت اقتصادی و توزیع عادلانه و برابر فرصتهای اقتصادی باشد تا بتواند در کارزار انتخاباتی شانسی برای پیروزی داشته باشد.برنامه های اقتصادی باید برای همه مردم ملموس و قابل درک و البته در کوتاهترین زمان قابل حصول باشد .باید از ابراز نظرات به ظاهر توسعه گرایانه و در باطن راستگرایانه اقتصادی اجتناب شود.باید از تجربه انقلاب 57 درس بگیریم که چگونه وعده های برابری طلبانه اقتصادی توانست پایه های نظام سلطنتی را به لرزه درآورد.در این زمان هم کماکان همان وعده ها کارایی خواهد داشت،چرا که این وعده ها برای اکثریت مردم دلپذیر بوده و قابل درک هستند.حتا احمدی نژاد هم با توسل به شعارهای اقتصادی برابری طلبانه توانست تا حدی پایگاه خود را برای رسیدن به حکومت محکم کند.

حاما باید در زمینه میزان حد اقل دستمزدها برای کارگران و کارمندان مواضع شفاف داشته باشد.در زمینه چگونگی توزیع یارانه ها و همچنین بیمه های همگانی نقطه نظرات روشن و صریح داشته باشد.راهکارهای عملی را برای توزیع عادلانه درآمد نفت در برنامه های اقتصادی خود لحاظ نماید.باید با صراحت کامل برنامه های خود را برای حل معضل بیکاری به اطلاع مردم برساند.باید برای مشکلاتی مانند تورم و افول سرمایه گذاری مولد راه حلهای شفاف و علمی ارائه دهد.باید بر گسترش تشکلهای کارگری با تکیه بر داشتن حق اعتصاب پافشاری شود.باید برای گسترش صنعت توریسم برنامه های پیشروانه و مترقی تدوین گردد.باید راهکارهای گسترش و تضمین رقابت آزاد و برابر همه فعالان عرصه اقتصاد به روشنترین صورت بیان گردد.باید انحصارات دولتی و غیر دولتی شکسته شود.باید چاره ای اساسی برای پایان دادن به رانت خواری در عرصه اقتصاد اندیشیده شود.باید فرصتهای برابر اقتصادی برای همه افراد کشور مهیا شود..ما اعتقاد داریم که حتا در صورتی که برخی از این راهکارها بلند پروازانه به نظر بیایند،باید به شفافترین صورت به اطلاع مردم رسانده شود و در این راه نباید هیچگونه مجامله و چشم پوشی داشته باشیم.

3-در مورد مسایل سیاسی و به خصوص حقوق بشر باید کاملا رادیکال برخورد شود.نباید با آزادی به صورتهای مختلف آن با مسامحه برخورد شود،به خصوص آزادی بیان و تشکل باید در همه حال نصب العین ما قرار گیرد..به صورتهای گوناگون باید با زندانی شدن سیاسیون و روزنامه نگاران مخالفت گردد.باید مخالفت آشکار خود را با بگیر و ببند های اخیر و برخوردهای ناجوانمردانه با کارگران،معلمان،زنان و دانشجویان به گوش حاکمین و مردم برسانیم.احزاب باید در همه حال آزاد باشند و هیچ مقامی نتواند به آنها امر و نهی کند.باید طرفدار اطلاع رسانی آزاد و راه اندازی رادیو و تلویزیون غیر دولتی باشیم.در مورد مسایل اجتماعی باید دیدگاه حزب در مورد برابری حقوقی زن و مرد،آزادی پوشش زنان و مردان و سایر آزادیهای اجتماعی، واضح باشد.در مورد مسایل فرهنگی باید طرفدار فضای باز فرهنگی، با نظر به فرهنگ پر بار و اصیل ایرانی باشیم.به هر صورت باید این نظرات بدون پرده پوشی و مصلحت اندیشی بیان گردد.همانگونه که جناح حاکم،نظرات واپسگرایانه خود را بدون هرگونه ابهام و پرده پوشی بیان می کند.در بیان این مسایل نباید به بهانه محدودیتهای فرهنگی و یا مذهبی دچار خود سانسوری شویم.در مورد مسایل خارجی و رابطه با کشورهای دیگر فقط باید منافع ملی را در نظر داشته باشیم و هیچ مصلحتی بالاتر از ان نباید وجود داشته باشد و نباید خود را محدود به نظرات رسمی جناح حاکم بکنیم.همچنانکه می بینیم همین آقایان که تا دیروز مذاکره با امریکا را یک تابو جلوه می دادند و صحبت در مورد آنرا حرام و نشانه بی غیرتی می دانستند،اکنون برای مذاکره با مقامات درجه چندم وزارت خارجه ان کشور با هم مسابقه گذاشته اند .حتا در مورد رابطه با اسراییل هم باید تابو شکنی صورت بگیرد.اسراییل به عنوان یک کشور مستقل عضو سازمان ملل است و دلیلی ندارد که کشور ما با این کشور رابطه دیپلماتیک نداشته باشد و در عوض سایه اسراییل ستیزی بر تمامی عرصه های سیاست خارجی ما سنگینی کند و از این جهت هزینه های سنگین بر گرده منافع ملی ما بار شود.ما نباید به هیچ وجه دچار این توهم شویم که سیاست خارجی در جایی خارج از نهادهای انتخابی تعیین می شود.البته در جاییکه قدرت وجود دارد تعیین می شود.همچنانکه در حال حاضر این مسئله در همین دولت تصمیم گیری می شود،بنا بر این این کار شدنی است و می بینیم که اتفاق افتاده است فقط کافی است که اسباب قدرت فراهم شود.در مورد مسئله خطیر اتمی نیز باید مواضع شفاف و منطقی با رویکرد به منافع ملی اتخاذ شود که هر گونه مماشات در این خصوص ممکن است به قیمت نابودی کشور تمام شود.باید هرچه زودتر از فشارهای تحریمهای شورای امنیت ،کشور را آزاد کنیم.

در مورد مسایل قضایی نیز کماکان باید شفافیت را در نظر داشته باشیم.چرا باید همچنان در قرن 21 احکامی مانند قصاص و سنگسار صادر شده و به اجرا درآید؟چرا نباید در دادگاههای کشور هیات منصفه حضور داشته باشد؟مگر ملت ما از سایر ملل مترقی دنیا چه کم دارد که با آن سابقه روشن تمدنی باید یک نظام قضایی عقب مانده بر ان حاکم باشد؟چرا باید مجازاتهایی تحقیر کننده و غیر انسانی مانند شلاق و اعدام در قوانین جزایی کشور وجود داشته باشد؟راه حل حزب برای پیشگیری از اطاله دادرسی که عملا نظام قضایی را از کارکرد واقعی خود تهی کرده است،چیست؟همچنین راهکارهای پیشنهادی حاما برای پیشگیری از وقوع جرایم چیست؟این پرسشها و صدها پرسش دیگر باید پاسخهایی در خور و مناسب و علمی در حزب بیابد.

اینها تنها رئوس دغدغه هایی است که در مسیر شرکت در انتخابات وجود دارد و برای واشکافی و تبیین تک تک این مسایل باید ساعتها و روزها وقت و نفرها انرژی مبذول شود.

در پایان باید گفت که به هیچ وجه موقعیت امروزین انسان ایرانی در مقایسه با انسانهای سایر ملل،با توجه به سابقه تمدنی درخشان این ملت، قابل قبول و پذیرش نیست و ما شایستگی بیش از اینها را داریم.انسان ایرانی باید در نهایت رفاه و آسایش و شادی و خوشبختی به زندگی خود ادامه دهد و اینها اهداف ناسیونالیسم نوین مردم ایران هستند و حزب اراده ملت ایران برای انکه اسمی با مسما داشته باشد ،باید این خواسته ها را نمایندگی نماید و تمامی کوششها و مساعی فکری و عملی خود را برای رسیدن به این خواسته ها بسیج نماید.

نيكويه با خودروي دولتي در رازميان

عباس نيكويه با خودروي دولتي در مراسم ترحيم يكي از شهرهاي اقماري قزوين شركت كرد.

به گزارش خبرنگار قزوين نيوز، چهارشنبه هفته گذشته، نيكويه با يك دستگاه خودروي دولتي و به همراه راننده استانداري در مراسم ترحيم مادر معاون شهردار قزوين در شهر رازميان شركت كرد.

اين گزارش مي افزايد: نيكويه سپس به منزل يكي از افراد بانفوذ رازميان رفته و در آنجا در جمع اعضاي ستاد خود صحبت كرده است.

گفته مي شود در اين نشست برخي از اعضاي شوراي اسلامي شهر رازميان نيز حضور داشته اند.

به سفارش مهندس نصري و توسط غيراستاني ها براي آقاي استاندار انجام شد.

اعتراض به بازداشت دانشجویان

دانشجویان اصلاح طلب دانشگاه بین المللی قزوین با صدور بیانیه ای به بازداشت دانشجویان، ضرب و شتم و زندانی کردن آنها اعتراض کردند. متن کامل این بیانیه در زیر از نظر خوانندگان گرامی می گذرد:

5 ماه بازداشت بی دلیل، بازجویی توسط یک تیم 7 نفره همراه با ضرب و شتم، 48 ساعت بدون غذا، 18 ساعت ایستادن روی یک پا و ... این همه در حالی صورت گرفت که تا قبل از برگزاری دادگاه فرمایشی، جرم ناکرده شان اثبات نشده بود. آری از دوستان دربندمان سخن می گوییم که اینک تاوان انتقادشان از دولت را اینگونه پس می دهند:

1 – مجید توکلی 3 سال حبس
2 – احمد قصابان 5/2 سال حبس
3 – احسان منصوری 5/1 سال حبس

در ادامه سیاست های مهرورزانه دولت درخصوص دانشجویان با خبر شدیم 5 تن از فعالان دانشجویی دانشگاه چمران اهواز نیز بازداشت شدند:

روزبه رحیمی (سردبیر نشریه توقیف شده آلترناتیو)، جواد علیخانی، مهدی معصومی، راعی نیکزاد و جواد توللی روز دوشنبه 30/7/86 بازداشت شدند؛ همچنین خبرها حاکی است خانم ها فاطمه فرهادی و زهرا ابراهیمی، دانشجویان دانشکده ادبیات هم به ستاد خبری وزرات اطلاعات احضار شده اند و روز پنج شنبه 3/8/86 خود را معرفی کردند.

براستی که دولت نهم مصداق عینی وحدت نظر و عمل است!!! در حالی که احمدی نژاد در کشوری بیگانه دم از آزادی عقیده و بیان و تضارب آراء در دانشگاه های ایران می زند، دانشجویان ایرانی دسته دسته با هزینه دولت برای ادامه تحصیل به دانشگاه (بخوانید زندان) اوین اعزام می شوند.

این تنها آغاز ماجراست ، منتقدان دولت بدانید و آگاه باشید که رئیس جمهور محبوبمان وعده داده است که به زودی طی مراسم باشکوهی (نظیر آنچه برای دانشجویان امیرکبیر برگزار شد) از تمامی شما عزیزان تقدیر خواهد شد.

اما دولت نیز باید بداند که با از بین بردن منتقد، انتقاد از بین نمی رود.

وضعیت امروز ایران چه در سطح داخلی و چه بین المللی و بحران های متعدد پیشرو جملگی نتیجه مستقیم سیاست های دولت نهم است که هر ایرانی را وادار به اعتراض خواهد کرد، چنان که در همین فضای امنیتی و رعب آور فعلی شاهد جنبش های اعتراضی فراگیری نظیر معلمان، کارگران، دانشجویان و ... بوده ایم.

اما اعتراض دانشجویان از آن رو مهم است که اساساً دانشجو به عنوان قشر پیشرو و آگاه با دیگر اقشار جامعه در ارتباط است و به عبارت دیگر سخن دانشجو، سخن کل جامعه است.

از 16 آذر سال 1332 به این طرف دانشجویان ایرانی همواره کوشیده اند این نکته را به حاکمان وقت بفهمانند که حکومت با کفر شاید برقرار بماند اما با زور و قلدری هرگز ( الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم - حضرت محمد(ص)).

شرایط بحرانی امروز ایران آدم را ناخودآگاه به یاد جمله بنیان گذار جمهوری اسلامی می اندازد که در شرایط جنگ خطاب به صدام گفتند:

« عاقبت هر دیکتاتوری نابودی است، تو هم اگر می خواهی دیکتاتور بزرگی باشی مثل هیتلر خودت را بکش.»

مهندس پروين نيا: حذف سازمان مديريت، سردرگمي در نظام اجرايي كشور است

مهندس محمد حسين پروين نيا، معاون عمراني نيكويي، استاندار دولت اصلاحات در مصاحبه با ماهنامه "مينوي خرد قزوين" كه به تازگي به صاحب امتيازي و مدير مسوولي علي پيشرويان منتشر مي شود، گفته است: در دولت سيد محمد خاتمي، قابليت ها در برنامه تعريف مي شد و حجم عقب افتادگي ها چون ديد اصلاحي در امور بود به نسبه مهار شده بود، اما در دولت دكتر احمدي نژاد، يكسري از اصول كه رابطه اصلاحي با اجرا نداشت، باعث گرديده تورم در حوزه مسكن و شهرسازي به بزرگترين چالش جامعه تبديل شود.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه گفته است: در دولت دكتر احمدي نژاد، ساختار مطالعه از بين رفته و احساسي برروي پروژه ها تصميم گيري مي شود. تحول در مديريت يك شبه به وجود نمي آيد، زيرا اگر يك شبه به وجود آيد يك شبه نيزاز بين مي رود. حذف سازمان مديريت و برنامه ريزي سردرگمي در حوزه نظام فني و اجرايي كشور ايجاد نموده است.

مهندس پروين نيا در پاسخ به اين سوال كه آيا قصد نامزدي در انتخابات مجلس را دارد يا نه، گفته است: امام (ره) فرمودند: مجلس در راس امور است. بايد ارزيابي شود مجلس در حال حاضر در راس امور است يا نه؟ آيا مجلس عصاره ي فضايل است يا هر كس كه منفعت بيشتر فردي ارائه دهد با عصاره مكتب برد و به قيمت سياست حذف به خاطر بقاست؟

توضيح: غلط ها مربوط به نسخه اصلي است و اصلاح نشده است.

هزينه ميليوني استانداري براي تهيه ويژه نامه تمام رنگي پروژه هاي سفر رياست جمهوري

استانداري قزوين، ميليون ها تومان براي انتشار يك شماره نشريه خارج از استاني به نام "اقتصاد پويا" هزينه كرد.

به گزارش خبرنگار قزوين نيوز، مهندس نصري ميليون ها تومان در اختيار يك شركت خصوصي در تهران گذاشته تا ويژه نامه مصوبات هيات دولت را در استان قزوين به صورت رنگي به چاپ برساند.

در اين ويژه نامه كه عمدتاً ياران ستاد انتخابات مهندس نصري، استاندار قزوين حضور دارند، كارهاي كوچك انجام شده، بزرگنمايي شده و با توجيهات غير منطقي كوتاهي هاي انجام شده، توجيه شده است.

اين ويژه نامه به قدري ناشيانه تهيه شده كه دبير ويژه نامه فردي به نام حسين جمشيدي كه ظاهراً در تهران خيابان فلسطين، نرسيده به خيابان انقلاب، كوچه شهيد نائبي دفتر دارد، در يادداشت اول ويژه نامه آسمان را به ريسمان وصل كرده تا بگويد كه كارها در قزوين به تندي پيش مي رود.

وي در صفحه اول اين ويژه نامه در مصاحبه با نصري، استاندارقزوين، تمام سوالات را مثبت و ناشيانه انجام داده و به نظر مي رسد كه مصاحبه كتبي انجام شده است.

اين ويژه نامه كه در 16 صفحه تمام رنگي تهيه شده، به خاطر نداشتن حرف و پيام، داراي سه صفحه عكس و حداقل 5 صفحه مقالات و اخبار بي ربط به سفر رييس جمهور به قزوين است.

از سوي ديگر بسياري از خبرها تهيه شده از سوي ايرنا و فارس است و تهيه كنندگان، گويا فقط به گرفتن پول فكر مي كرده اند تا به تهيه گزارش از مصوبات سفر رياست جمهور و هيات همراه به استان قزوين.

اين در حالي است كه هزاران نفر در استان هنوز منتظر دريافت وام هاي 50 هزارتوماني خود هستند كه در سفر رييس جمهور به تصويب رسيده است.

جمعي از پرسنل كميته امداد استان در نامه ي سر گشاده اي به عملكرد مدير كل خود اعتراض كردند

در اين نامه آمده است: ما جمع كثيري از پرسنل كميته امداد امام خميني استان قزوين با توجه به موارد زير به مديريت مدير كل اين نهاد آقاي نحوي اعتراض داريم:

1- ضعف مديريتي در انجام امورات و تصميمات كلي و جزيي به علت سابقه و سن كم و در نهايت هدردادن منابع سازمان.
2- نداشتن روحيه انتقادپذيري در اشتباهات و تصميم گيري ها.
3- ايجاد جو ناآرام و خفقان در اداره و بي تفاوت نمودن كارمندان.
4- اتهام و برچسب زدن هاي ناروا به افراد منتقد و دلسوز.
5- برسركارآوردن فاميل و بستگان و آشنايان و در نهايت بدبين نمودن مردم نسبت به اين نهاد.
6- نداشتن حضور به موقع در محل كار و وام دار بودن ايشان.
7- ناكارآمد بودن در كنترل و نظارت در كارهاي اداره كل و شاخه ها.
8- بي كفايت بودن و نداشتن تسلط كافي به دستورالعمل ها و آيين نامه ها بخشنامه ها.
9- سوء استفاده از پست مديريتي و انجام كارهاي خارج از ضوابط اداره.

رييس حوزه علميه قزوين، كانديداي انتخابات مجلس مي شود

حجت الاسلام عباسي، رييس حوزه علميه قزوين، كانديداي انتخابات مجلس شوراي اسلامي مي شود.

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند، حجت الاسلام عباسي، رييس حوزه علميه قزوين از طلبه ها خواسته است، در ايام انتخابات در كنار وي باشند.

اين خبر مي افزايد؛ حجت الاسلام عباسي، قصد ائتلاف با حجت الاسلام ابوترابي و يا هيچ كانديداي محافظه كار ديگر را ندارد.

حجت الاسلام عباسي اميدوار است با كمك روحانياني كه تاكنون پرورش داده، بتواند نفوذ خود را در مناطق روستايي براي گرفتن راي گسترش دهد.

رتبه چهارم براي فرمانداري قزوين

فرمانداري قزوين در بين فرمانداري هاي استان، رتبه چهارم را كسب كرد.

بنا به گزارش خبرنگار قزوين نيوز، هيات اعزامي از سوي وزارت كشور، در ارزيابي خود با اغماض، رتبه چهارم را به فرمانداري قزوين داد.

اين خبر مي افزايد، به احتمال زياد فرماندار قزوين، يكي از فرمانداران استان است كه پس از انتخابات مجلس پست خود را از دست خواهد داد.

گفته مي شود، ميربهاء، فرماندار قزوين به حفاظت اطلاعات قوه قضاييه انتقال خواهد يافت و از وزارت كشور دور خواد شد.

از هفته نامه مينودر رفع توقيف شد

ازهفته نامه مينودر كه سه هفته پيش با دستور دادستان قزوين توقيف موقت شده بود، رفع توقيف شد.

منابع خبري گزارش مي دهند، پس از برگشت علي اصغرچراغي از سفر انگلستان، الفت، دادستان قزوين، اجازه داد مراحل قانوني شكايت شاكيان طي شود.

گفته مي شودهفته نامه مينودر به خاطر درج يك گزارش عليه رييس جمهور و به كار بردن كلمه"زنش" به جاي كلمه "همسرش" در هنگام انتصاب معصومي فر، همسر استاندار توقيف شده بود، اما چاپ عكس مزون عروس علت توقيف مينودر اعلام شده بود.

پس از رفع توقيف، اولين شماره مينودر چاپ و در پيشخوان دكه هاي مطبوعاتي استان حاضر شد.

بيانيه عليه محمد عليخاني

بيانيه اي با عنوان "آب شور" و با امضاي "پ- رشد شماره 6 "، در قسمت هايي از شهر و نمازجمعه قزوین پخش شده كه در آن به شيخ قدرت عليخاني و محمد عليخاني توهين شده است.

در اين بيانيه كه گفته مي شود، پيش از اين نيز در روز 13 آبان، روز دانش آموز در بين راهپيمايان دانش آموز توزيع شده بود، آمده است:

"اگر تفكر داراي مبناي منطقي باشد مسير رشد را از معرفت واقع گرايانه پديداري، يا شناخت سطحي پديده ها به سمت معرفت واقع گرايانه وحدت وجودي كه شناخت باطني مي باشد، طي مي كند. كسي كه در اين مسير قرار دارد، تفكر منطقي را مرحله به مرحله آموخته است و بر آن اشراف دارد و به صورت طبيعي، ضعفها و نقصهاي خود را مي داند. در صورتي كه به جاي مبناي منطقي در يك انديشه، اگر سليقه اي و خودباورانه و خودمحورانه و مغرورانه تصميم گيري و بستر سازي در هر فرآيندي صورت گيرد، اندك اندك تبلور نابهنجار در ساختار آن تفكر بدون شالوده متبلور مي شود. وقتي شب سه شنبه اي در سيماي استاني قزوين چهره نماينده نامشروع ابن قدرت را ديدم و شنيدم كه با تكيه بر تفكر بدون مبناي منطقي و صرفاَ ذوق و هنر و استعداد پدر دادي خود منم منم مي نمايد. مجدداَ اثر ژنتيكي و هم نياموختن مرحله به مرحله معرفت را مشاهده كردم. مايل نبودم حتي يك سطر درباره ي اين سياهكار بنويسم زيرا نمايندگي وي موضوعيت دارد يعني هم در مجلس حضور دارد و هم حقوق و مزايا و امكانات آن را مورد بهره برداري قرار مي دهد اما مشروعيت ندارد، زيرا با ضرب و زور و پول و النهايه اختيار ويژه حداد عادل وارد مجلس شده است، اما فقط به يك فراز اشاره مي كنم كه اين بي ارزش به قول خودش با حضور در مناطق مختلف حومه قزوين، مشكلات را رصد نموده و براي رفع آن به هر وزيري كه مراجعه نموده، وزير مربوطه دستورات لازم را در جهت رفع مشكل صادر نموده است كه چندين مرتبه من بيننده و شنونده ديدم و شنيدم كه از اعضاء كابينه تشكر كرد، اما به گواه نطق هاي پيش از دستور خود و پدرش در مجلس، نهايت توهين را به همين وزيران ابراز داشته."

در قسمت دوم اين بيانيه با عنوان "اي پسر و پدر ناقلا" نويسنده بيانيه آورده است:

بالاخره اين تفكر بي مبنا و تزويرگرايانه و منافقانه آن قدر كشيده شده است كه ولدي هم كاملاَ بهره مند گرديده، باور اين موضوع بسيار سهل و آسان است كه در آينده اي نزديك، آقا پسر نازنازي ديگر خود را هم براي پست نمايندگي كه خيلي ظاهراَ چرب بوده وارد نمايد، اما از استاد بطالت، جهالت و ضلالت يعني پدر اين نماينده نامشروع بايد پرسيد آيا اين همه عنوان، منصب، مقام و مشاغل كه تاكنون داشته ايد، شما راسير نكرده كه هنوز هم حس گرسنگي در شما بيداد مي كند اطمينان داشته باشید كه نوشيدن آب شور شما را بيشتر تشنه مي نمايد، چنانچه باور اين موضوع سخت است، حالا كه فصل انار هم مي باشد از راوي قضيه انار بپرسيد.

طاهري به جاي محبّي در مردم سالاري

دبير حزب مردم سالاري استان قزوين تغيير كرد.

بنا به گزارش رسيده صفرعلي طاهري، رييس سابق اداره تعاون شهرستان تاكستان به سمت رييس دفتر حزب مردم سالاري منطقه قزوين منصوب شده است.

اسم طاهري پيش از اين انتصاب به عنوان يكي از اعضاي 30 نفره شوراي مركزي حزب اعتماد ملي استان مطرح شده بود.

صفرعلي طاهري از نزديكان شيخ قدرت عليخاني است كه در مواقعي نيز در كنار محافظه كاران عليه اصلاح طلبان در تاكستان فعاليت كرده و حتي يك دوره به رقابت با قهرمان رحماني، كانيداي حزب مشاركت نيز پرداخته است.

پيش از طاهري، مهران محبي مسووليت حزب مردم سالاري را در استان برعهده داشت. محبي علاوه بر داشتن مسووليت منطقه اي اين حزب در استان، عضو شوراي مركزي حزب در كشور نيز بود.

دكتر نوروزي كانديداي شمالي هاي مقيم قزوين

شمالي هاي مقيم قزوين با دكترنوروزي مي آيند.

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند؛ دكتر نوروزي كه در انتخابات دوره پيش مجلس با 14 هزار راي نتوانست به مجلس راه پيدا كند، اكنون فعاليت خود را براي جلب آراي شمالي ها آغاز كرده است..

دكتر نوروزي با تاسيس يك موسسه برای شمالی های مقیم قزوین قصد دارد آراء شمالي ها را در انتخابات مجلس به دست آورد.

وي مدتي مسووليت دانشگاه علوم پزشكي گیلان را بر عهده داشت و در زماني كه مهندس نصري در استان بوشهر بود به عنوان يكي از مديران وي فعاليت مي كرده است.

فتاح پور به جاي فاضل در اعتماد ملي

پرويز فتاح پور، فرماندار سابق آبيك به جاي فاضل الموتي، در حزب اعتماد ملي استان نشست.

دو هفته پيش كه اعضاي شوراي مركزي حزب اعتماد ملي به ديدار كروبي رفته بودند، از كروبي خواستند با توجه به اينكه فاضل در تهران است و نياز به حضور يك نفر تمام وقت در قزوين احساس می شود، از وجود فاضل در تهران استفاده شود و يكي از مديران دولت خاتمي در قزوين به جاي وي بنشيند.

پس از اين ديدار، به دستور كروبي، فاضل به عنوان مسوول شاخه فرهنگيان حزب در استان تهران منصوب شد و به جاي وي فتاح پور مسووليت دفتر حزب در قزوين را برعهده گرفت و احد چگيني، عضو سابق شورای مركزي حزب كارگزاران سازندگي استان به عنوان قائم مقام حزب منصوب گرديد.

تقديرهفته نامه اصلاح طلب استان از دادستان قزوين

هفته نامه حديث قزوين كه خود را يك نشريه اصلاح طلب مي داند، از دادستان و قضات دادگستري تقدير كرد.

هفته نامه حديث قزوين در آخرين شماره خود در مطلبي با عنوان" عرصه را بر رسانه ها تنگ نكنيم"، نوشت:"اگر سعه صدر برخي از قضات خداشناس و دادستان صبور نبود، اكنون استان همين چند نشريه را هم نداشت."

در ادامه اين مطلب نوشته شده:" آنهايي كه نشريات را مي بندند، اكنون پشت ميزهاي دادگاه ننشسته اند، پشت ميزهاي ادارات نشسته اند، شكايت پشت شكايت مي فرستند يا افراد را خسته در راه دادگاهها كنند و يا ذهنيت قاضي و هيات منصفه را مخدوش سازند كه فلان نشريه شاكيان زيادي دارد."

عصبانيت مردم آوج

تصادف دلخراش در گردنه آوج، مردم اين شهررا عصباني كرده است.

هفته گذشته يك تصادف دلخراش موجب شد تا جو آرام آوج به هم بريزد و مردم عصبانيت خود را به اطلاع مقامات محلي برسانند.

خبرنگار قزوين نيوز از آوج گزارش مي كند كه مردم به دنبال مسدود كردن محورقزوين به همدان هستند تا مسوولان مجبور شوند اين محور را اصلاح كنند.

سفر كمالي به همراه سه مدير سازمان هاي شهرداري قزوين به اسپانيا و ايتاليا

كمالي، شهردار قزوين به همراه سه نفراز مديران سازمان هاي شهرداري قزوين به اسپانيا و ايتاليا رفت.

به گزارش خبرنگار قزوين نيوز، كمالي، شهردارقزوين، صباغان، مديرعامل سازمان اتوبوسراني قزوين، ذوالقدر، مدير عامل سازمان پايانه هاي شهرداري قزوين و ايرانخواه، مدير عامل سازمان تاكسيراني شهرداري قزوين براي يك بازديد دوهفته اي به اسپانيا و ايتاليا مسافرت كردند.

گفته مي شود كمالي و همراهان پس از خريد بليط، درخواست خود را به شوراي شهر داده اند تا آن را تصويب كند، شورا هم در يك جلسه غيرعلني، بودجه اين سفر را مشخص و موافقت خود را اعلام كرده است.

بررسي خبرنگار قزوين نيوز مشخص كرد كه بليط اين چهار نفر از هيچ كدام از آژانس هاي شهر قزوين خريداري نشده و بليط ها را از تهران تهيه كرده اند تا كسي خبردار نشود.

هدف از اين مسافرت، ظاهراً بازديد از پايانه هاي شهري اسپانيا و ايتالياست و معلوم نيست مديران عامل تاكسيراني و اتوبوسراني با چه هدفي، كمالي را در اين سفر همراهي مي كنند.

اين خبر تاكنون در شهرداري قزوين به اطلاع كسي نرسيده و دفتر شهردار و روابط عمومي شهرداري از اعلام رسمي آن خودداري مي كنند.

اتحاد نصري، رحماني و ابوترابي عليه اعضاي اخراجي شوراي تاكستان

نصري، استاندار قزوين به همراه ابوترابي نماينده قزوين و رجب رحماني نماينده تاكستان به ديدار آيت ا... شاهرودي رفته اند تا حكم قاضي تجديد نظر را در مورد برگشت اعضاي اخراجي اصلاح طلب شوراي شهر تاكستان را پس بگيرد.

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند، اين افراد موفق شده اند نامه اي از دفتر آيت ا.... شاهرودي بگيرند كه تا اطلاع ثانوي آن حكم كان لم يكن تلقي شود.

دو دانشجوي دانشگاه كار كشته شدند

سه دانشجوي دختر دانشگاه اسلامي كار كه از قزوين براي رفتن به تهران سوار يك دستگاه سواري شده بودند، وقتي كه از نيت شوم راننده خودرو آگاه مي شوند، خود را از خودرو به بيرون پرتاب مي كنند و دو نفر كشته و يك نفر مجروح مي شود.

اگر چه اين خبردردانشگاه به صورت رسمي پخش شده است، ولي برخي از دانشجويان مي گويند دو دانشجو قبل از اين كه كشته شوند، مورد تعرض قرار گرفته اند.

اگر چه هنوز در اين مورد اظهار نظر رسمي از سوي مسوولان نشده است ولي احتمال تعرض به دختران بعيد به نظر مي رسد.

جسد دانشجويان كشته شده هم اكنون در پزشك قانوني قزوين نگهداري مي شود و وضعيت نفرسوم چندان وخيم نيست.

خبرنگار قزوين نيوز از شهر صنعتي گزارش مي دهد كه دانشجويان عصباني هستند و مسوولان دانشگاه را مقصر مي دانند كه قبل از اين اقدام به گذاشتن سرويس نكردند.

"بابا" به روابط عمومي استانداري نمي رود

بابا، مسوول روابط عمومي دانشگاه آزاد تاكستان كه قرار بود به جاي حبيبي، مسوول اداره روابط عمومي استانداري، منصوب شود، از رفتن بازماند.

به گزارش يك منبع موثق، بابا كه از خرداد ماه به دنبال مصاحبه و حل مشكلات خود براي رفتن به استانداري بود با گزارش يك ارگان امنيتي مبني بر داشتن پرونده اخلاقي و مالي نتوانست به جاي حبيبي بنشيند.

استانداري قزوين از مدت ها پيش به دنبال پيدا كردن گزينه اي به جاي حبيبي است كه همواره از نكويي و امامي در هر مجلسي ذكرخيرمي كند.

دهن كجي شوراي آبيك به فرماندار

شوراي شهر آبيك در يك جلسه غير علني تصويب كرد جهانبخش، شهردار معرفي شده شورا كه با مخالفت فرمانداري آبيك و استانداري قزوين مواجه شد، كار شهرداري خود را آغازكند.

خبرنگار قزوين نيوز از آبيك گزارش مي كند، طاهري، فرماندار آبيك گفته است به هيچ وجه اجازه نخواهد داد كمك هاي دولتي به اين شهرداري برسد.

طاهري اعتقاد دارد شورا بايد شهردار را از بين گزينه هاي معرفي شده از سوي وي انتخاب كند.

دكتر ريسيان: رييس جمهور وزرا را گدا بارمي آورد

دكتر ريسيان در منزل قوامي گفته است: بودجه را طوري نوشته اند كه وزرا براي گرفتن بودجه خود به گدايي رييس جمهور بروند.

عضوشوراي مركزي جبهه مشاركت استان افزوده: آنها بايد مشكلات مالي وزرات خانه خود را با كدخدا منشي حل كنند. شما با اين كار ما را گدا بار مي آوريد. اين سياستي كه شما بياييد ما را گدا بار بياوريد، چه سياستي است؟ چرا بايد دم اين را ببينيم و دم آن را؟!

ريسيان همچنين گفته است: با اين قانون اساسي مي توان دموكراسي را تا حدي اجرا كرد..

وي درمورد حضوراحمدي نژاد دردانشگاه علم و صنعت گفته است: همه بسيجي ها را ساعت 5/6 صبح بااتوبوس به دانشگاه علم و صنعت آورده بودند. همه دانشجويان و كاركنان ساعت 5/7 مي آيند، اين ها 5/6 دانشگاه را پر كرده بودند. دانشجويان دانشگاه را به داخل سالن سخنراني راه ندادند، خودشان نيرو آوردند تا مثل دانشگاه تهران نشود و دانشجويان اعتراض كنند.

آنفلونزاي مرغي در استان ديده شد

نمونه هاي ثبت آنفلونزاي مرغي در استان ديده شد.

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند آنفلونزاي مرغي در چهار مرغداري استان به اثبات رسيده است.

گفته مي شود در هفته گذشته در آبگرم، بويين زهرا، تاكستان و آبيك آنفلونزاي مرغي ديده شده است.

به گفته ي اين منبع موثق در يك سال گذشته اين هفتمين موردي است كه آنفلونزاي مرغي در استان گزارش مي شود و آزمايش هاي انجام شده، چهار مورد مثبت آن به اثبات رسيده است.

شايان ذكر است در دوره گذشته كه آنفلونزاي مرغي در شهرهاي شمالي ايران تاييد شد، در قزوين نيز نمونه هاي مثبت ديده شده بود، اما مسوولان سازمان دامپزشكي كشور اجازه انتشار آن را به استان ندادند.

در صورت اعلام رسمي وجود آنفلونزا در استان، مسوولان مجبور هستند جلوي توزيع آن را بر اساس معاهده هاي جهاني بگيرند و تمام مرغ ها را در حضور نمايندگان سازمان هاي جهاني معدوم كنند.

دروغ عباس نيكويه در جلوي چشم دهها نفر

عباس نيكويه، كانديداي مجلس هشتم از قزوين در اجتماع طارمي هاي مقيم قزوين گفته است: اصلاح طلبان بي دين هستند و در موقعي كه حاكميت در دست آنها بود، بيشترين ضربه را به دين و كشور زده اند.

بنا به گزارش خبرنگار قزوين نيوز، نيكويه در اين جمع كه بيشتر طارمي هاي جاده زه آباد حضور داشتند ، در مقابل خواسته هاي آنها مبني برآسفالت راه روستايي خود، قول داده است در صورتي كه پيروز انتخابات شود، جاده را با نفوذي كه دارد، آسفالت خواهد كرد.

وي همچنين در اين نشست در مورد مشكلات برق اين روستاها به جبارزاده، مدير شركت توزيع برق استان زنگ زده و در جلوي چشم همه به دروغ گفته است كه من از استانداري زنگ مي زنم و تعداد زيادي شكايت از شما آمده است، شما بايد فوراً مشكل افت و خيز برق اين مناطق را برطرف كنيد!

شايان ذكر است نيكويه در اين جلسه تمام سمت هاي پس از انقلاب خود را برشمرد و از خود با عنوان معاون سياسي استاندار قزوين نام برده است.

باراني از سازمان بازيافت مي رود

در شهرداري قزوين خبرهاي جديد حكايت از آن دارد كه باراني، مدير عامل سازمان بازيافت شهرداري قزوين به جاي محمدي يكتا در شهرداري منطقه 3 خواهد نشست.

گفته مي شود به دنبال فشارهاي شوراي شهر، محمدي يكتا جاي خود را بايد به فرد ديگري بدهد و باراني به خاطر ارتباطي كه با يكي از اعضاي شوراي شهرقزوين دارد، احتمالاً جاي محمدي يكتا را خواهد گرفت.

خبرنگار قزوين نيوز در گزارش خود آورده است، رضا وهابي نجات، مدير تداركات شهرداري به احتمال زياد به جاي باراني معرفي خواهد شد.

سهميه بنزين خبرنگاران نشريات استان در اختيار باشگاه خبرنگاران جوان

سهميه بنزين خبرنگاران نشريات استان و نمايندگي هاي روزنامه هاي سراسري به باشگاه خبرنگاران جوان داده شده است.

يك منبع موثق در فرمانداري قزوين خبر داد؛ فرمانداري به خبرنگاران هر نشريه يا دفتر روزنامه هاي سراسري ماهيانه بيش از 300 ليتر بنزين داده است ولي ارشاد به آنها بين 90 تا 180 ليتر واگذار كرده است.

وي گفت: تحقيقات ما نشان مي دهد بنزين اضافي خبرنگاران از طريق كاظم پور، معاون جديد ارشاد و رييس باشگاه خبرنگاران جوان به خبرنگاران اين باشگاه اعطا شده است.

وي افزود: حتي برخي از خبرنگاران باشگاه كه كوپن بنزين دريافت كرده اند، خودرو ندارند و به نظر مي رسد كوپن دريافتي را در بازار آزاد به فروش رسانده اند.

شكايت فرماندار آبيك از يك عضو شورا

فرماندار آبيك به خاطر افشاگري يك عضو شوراي شهرآبيك، از وي شكايت كرد.

اكبري، عضو شوراي شهرآبيك در نامه سرگشاده اي به استاندار كه در وبلاگ خود منتشر كرده بود، به اعمال فشار به شورا براي عدم معرفي جهانبخش به عنوان شهردار آبيك اعتراض كرده بود.

طاهري در مصاحبه با هفته نامه تاك گفته است كه وي در نامه خود عفت كلام(!) نداشته است.

اكبري پيش از اين نيز يك روز در جلوي استانداري قزوين تحصن كرده و از استاندار قزوين خواسته بود، نسبت به صدور حكم جهانبخش تعلل نكند.

شايان ذكر است كه اعضاي شوراي شهر آبيك 8 ماه پيش در جلسه اي جهانبخش را به عنوان شهردار شهر آبيك به فرمانداري آبيك و استانداري قزوين معرفي كردند، ولي طاهري، فرماندارآبيك به خاطر تمايلات سياسي جهانبخش، وي را قبول نمي كند و از دادن بودجه مصوب نيز به شهرداري آبيك خوداري مي نمايد.

شركت "تيبا جاي مالزي" از قزوين مي رود

سرمايه گذار برج حكم آباد قزوين از ادامه كار منصرف شد.

به گزارش خبرنگار قزوين نيوز، شركت تيبا جاي مالزي كه با شهرداري قزوين براي اجراي پروژه برج حكم آباد به توافق رسيده بود، به خاطر اختلافي كه با شهرداري پيدا كرده است، ادامه كار پروژه را متوقف مي كند.

منابع خبري خبرنگار قزوين نيوز گفته اند، شركت تيبا جاي مالزي از سياست هاي متزلزل شهرداري قزوين ناراحت است و معتقد است كه شهرداري به تعهدات خود عمل نمي كند.

گفته مي شود نااميد كردن شركت تيبا جاي از سياست هاي كمالي بوده است، زيرا وي زير فشار استانداري قزوين اين قرار داد را با يك شركت خارجي امضا كرده است.

اخراج مسوول حقوقي شوراي شهر دوم قزوين

كارمند اداره حقوقي شهرداري قزوين اخراج شد.

منابع خبري از شهرداري قزوين خبر مي دهند، محمد رهنما، مسوول حقوقي شوراي شهردوم قزوين و كارمند اداره حقوقي شهرداري قزوين بر اساس گزارش اداره اطلاعات اخراج شده است.

هنوز مشخص نيست اداره اطلاعات چه گزارشي ارسال كرده بود و دليل اخراج رهنما چه چيزي است.

نامه چهار نماينده استان به دادستان

چهار نماينده استان در نامه مشتركي به الفت، دادستان قزوين، از وي خواسته اند، به توقيف موقت هفته نامه مينودر پايان دهد.

خبرنگار قزوين نيوز مي گويد: الفت، پس از ديدن نامه نمايندگان ناراحت شده و نماينده هفته نامه مينودر را از اتاق خود بيرون كرده است.

اين خبر مي افزايد: الفت به مدير اجرايي مينودر گفته است، فقط بايد چراغي، مدير مسوول هفته نامه از انگلستان بيايد و پاسخگوي دادگاه باشد.

آخرين خبرها حاكيست چراغي از خارج برگشته و پيگير مشكلات مينودر است.

رييس اداره بهزيستي شهرستان البرز بازداشت شد

رييس ادراه بهزيستي شهرستان البرز بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار قزوين نيوز، كابلي، رييس اداره بهزيستي شهرستان البرز متهم است كه در دوران مديريت خود، به حيف و ميل بيت المال، اختلاس و اخاذي از افراد تحت پوشش پرداخته است.

اين گزارش مي افزايد: قاضي صادقي نياركي، كه قبلاً با دريافت وثيقه وي را آزاد كرده بود، دوباره پس از دريافت مدارك جديد از سوي اداره كل بهزيستي استان قزوين، حكم بازداشت وي را صادر كرده است.

يكي از اتهام هاي كابلي اين است وي براي افراد تحت پوشش با بودجه دولتي مسكن ساخته بود ولي با صدور دفترچه اقساط، افراد تحت پوشش را مجبور كرده است به حساب جاري وي پول واريز كنند.

مواضع مدير مسوول ولايت در جلسه خانه مطبوعات

عبدالعظيم موسوي، مدير مسوول روزنامه ولايت و نايب رييس خانه مطبوعات استان در آخرين جلسه اين خانه مانع پيگيري پرونده توقيف هفته نامه مينودر شده است.

به گفته يك منبع موثق، موسوي در اين نشست وقتي كه حاضران تصويب مي كنند كه براي درخواست رفع توقيف به پيش دادستان بروند، مخالفت كرده و گفته است: تا موقعي كه چراغي مدير مسوول مينودر بالاي سر نشريه خود نباشد و آن را به ديگري واگذار كنند، من راضي به رفع توقيف مينودر نيستم.

گفته مي شود در اين جلسه حسن زاده، طاهري، درافشان و يخچاليان خواستار پيگيري رفع توقيف مينودر از طريق خانه مطبوعات بوده اند.

هنرور به جاي صادقي در شهرداري قزوين

در شهرداري قزوين گفته مي شود، فرامرز صادقي، معاون عمراني شهردار به زودي جاي خود را به هنرور خواهد داد.

منابع خبري از شهرداري قزوين گزارش مي كنند، به دنبال فشار ظاهري، رييس شوراي شهر قزوين به شهردار، صادقي، معاون عمراني شهردار، در آينده اي نزديك، بركنار خواهد شد و جاي وي را هنرور و يا سنّمارخواهد گرفت.

گفته مي شودهنرورهم اكنون در دفتر شهردار قزوين منتظر گرفتن پست جديد است و شهردارقزوين پس از مسافرت خارج از كشوراين تغييرات را انجام خواهد داد.

ترس از تامين امنيت، دليل ابطال مجوز كنسرت موسيقي پاپ

به دستور فرمانداري قزوين مجوز كنسرت موسيقي پاپ ايران كه قرار بود با حضورحميدعسگري و محمدرضا گلزار برگزار شود، لغو شد.

فرمانداري ظاهراً اعلام كرده است كه چون مجوز لازم كسب نشده، كنسرت اجرا نمي شود، اما منابع خبري قزوين نيوز مي گويند فرمانداري در نامه اي به ارشاد، شهرداري و نيروي انتظامي اجراي كنسرت را بلامانع اعلام كرده بود.

اين منابع مي گويند؛ ارشاد، نيروي انتظامي و شهرداري قزوين نيز مجوز صادر كرده بودند كه بعدا شوراي تامين شهرستان قزوين مجوز را لغو كرده است.

ظاهراً يكي از اعضاي شوراي تامين گفته است؛ چون بيش از سه هزار بليط فروخته شده و تا روزبرگزاري پيش بيني مي شود به 9 هزار برسد، كنترل امنيت آن امكانپذير نيست.

قرار بود درآمد حاصل از اين كنسرت براي مبارزه با مواد مخدر اختصاص يابد.

اعضاي كانون صنفي فرهنگيان در تخلفات اداري سازمان آموزش و پرورش

تعدادي از فرهنگيان كه در اعتصاب ارديبهشت ماه شركت كرده بودند، به تخلفات اداري سازمان آموزش و پرورش احضار شدند.

يك منبع مطلع گفت، اسماعيل كبوتري، حسن ليايي، رحيم سركار و محمود داوران كه از اعضاي شوراي مركزي كانون صنفي فرهنگيان قزوين هستند به هيات بدوي تخلفات اداري سازمان آموزش و پرورش استان احضار و مورد بازجويي قرار گرفته اند.

اين خبر مي افزايد، در ساير مناطق استان نيز كساني كه به اعتصاب مبادرت ورزيده بودند، به كسر حقوق محكوم شده اند.

شايان ذكر است در استان هاي ديگر به خصوص در همدان صدها نفر به خاطر شركت در اعتصاب و تحصن در مقابل سازمان هاي آموزش و پرورش به اخرج، تبعيد، كسر حقوق يا توبيخ محكوم شده اند.

بازجوي خشن نيروي انتظامي احضار شد

استوار قيداري كه دو هفته پيش در اقباليه يك پيرمرد مظنون به فروش ترياك را تا حد مرگ كتك زده بود، به بازرسي نيروي انتظامي استان فراخوانده شد.

يه گزارش خبرنگار قزوين نيوز از اقباليه،استوار قيداري متهم است در ظرف 24 ساعتي كه پيرمرد 54 ساله اقباليه اي در بازداشت وي به سر مي برده، با باتوم به قصد كشت وي را كتك زده است.

هفته پيش وبلاگ عصرآزادي عكس هايي از اين پيرمرد روي اينترنت گذاشت كه در آن همه جاي وي (آرنج، شانه،باسن، پا و ...) با ضربات باتوم و كابل كبود شده بود.

دبير كل حزب همبستگي به قزوين نيامد

به گفته يك منبع آگاه ابوطالبي، دبير كل حزب همبستگي كه براي سخنراني در جمع اصلاح طلبان قزوين دعوت شده بود، به قزوين نيامد.

اين منبع مي افزايد: ابوطالبي در آخرين دقايق روز چهارشنبه هفته گذشته سفر خود به قزوين را علني كرده و گفته است حاضر نيست در يك خانه به سخنراني بپردازد.

ظاهراً وي به دعوت محمد درافشان، مسوول حزب خود در استان به قزوين دعوت شده بود.

تعويض چهار بخشدار

بخشداران آبگرم، دانسفهان، بويين زهرا واسفرورين جابه جا شدند.

به گزارش خبرنگار قزوين نيوز، شمس ا... طاهري به عنوان بخشدار آبگرم، محمد درزي رامندي به عنوان بخشدار دانسفهان، احد احمدي به عنوان بخشدار دانسفهان و مرتضي طاهرخاني به عنوان بخشدار اسفرورين هفته گذشته منصوب شدند.

شهردار تاكستان معرفي شد

بالاخره پس از 8 ماه كش و قوس بخشدار تاكستان معرفي شد.

شوراي شهر تاكستان كه هم اكنون پس از بركناري سه عضواصلي خود، در دست محافظه كاران قرار داد، در آخرين جلسه هفته گذشته خود با 6 راي، شهروز رحماني را به عنوان شهرداراين شهر به فرمانداري تاكستان معرفي كرد.

حامي عليخاني از فرمانداري بويين زهرا بركنار شد

كرمي، معاون فرماندار بويين زهرا كه از دوستان شيخ قدرت عليخاني بود، بركنار شد.

گفته مي شود، فصيحي رامندي، فرماندار بويين زهرا با بركناري كرمي، سيف ا... سشيري را به جاي وي برگزيده است.

سيف ا... شيري قبل از انتصاب به جاي كرمي، بخشداري بخش مركزي بويين زهرا را در اختيار داشت.

داماد نماينده تاكستان از بخشداری عزل شد

رضا طاهرخاني داماد رجب رحماني، نماينده تاكستان از بخشداري خرمدشت عزل شد.

وي كه چهار ماه پيش با دستور مستقيم نصري، استاندار قزوين، منصوب شده بود، قرباني درگيري هاي نصري و رحماني در قزوين شد.

نصري پس از قرار گرفتن هفته نامه تاك در دست مخالفان خود كه نزديك به بيت امام جمعه قزوين هستند، از فرماندار تاكستان خواسته است حكم عزل طاهرخاني را صادر كند.

نصري چهار ماه پيش كه در مراسم معارفه طاهرخاني حاضر شده بود، علي رغم مخالفت هاي مردم منطقه و شوراي شهر خرمدشت به دفاع از انتصاب وي پرداخته بود.

هفته نامه تاك در آخرين شماره خود در گزارشي از مصوبه هاي هيات دولت در قزوين، گزارش هيات اعزامي رييس جمهور به قزوين را نسبت به عملكرد نصري، منفي ارزيابي كرده بود.

مديريت تاك اكنون در دست سيد حميد حسيني، داماد آيت ا.... باريك بين، امام جمعه قزوين است.

سيلي ميرباقري زير گوش صفت ا... صالحي

غلامحسين مير باقري، كانديداي مجلس هفتم و مشاور فرماندار البرز، زير گوش صفت ا... صالحي زد.

به گزارش خبرنگار قزوين نيوز، مير باقري وقتي كه داشت كانديدا شدن خود را براي انتخابات مجلس هفتم به اطلاع ورزشكاران و حاضران در هنگام بازي تيم بسكتبال پرديس متحد با بيم مازندران در سالن شهيد بابايي مي رساند، صفت ا... صالحي، مسوول روابط عمومي شهرداري قزوين و دبير حزب موتلفه به وي اعتراض مي كند و مير باقري نيز با حمله به سوي او ، سيلي محكمي به صورت وي مي نوازد.

اين درگيري فيزيكي كه مي رفت به كتك كاري بيشتري بينجامد، با دخالت حاضران به پايان مي رسد.

هر دو پس از كنار رفتن، همديگر را تهديد مي كردند كه حال طرف مقابل را خواهند گرفت.

افشاگري عليجاني، كار دستش داد

حسين عليجاني از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بركنارشد.

عليجاني متهم است با نشريات اصلاح طلب استان همكاري مي كرده و در مراسم سالگرد هفته نامه تابان به تعريف از موسوي لاري، وزير كشور خاتمي پرداخته است.

عليجاني چند هفته پيش در مقاله اي در هفته نامه حديث قزوين، پشت صحنه جلسه خانه مطبوعات استان را افشا كرد كه در آن كاظم پور، معاون ارشاد سعي كرده بود، با وارد كردن گسترده خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان راي لازم را در هيات مديره خانه مطبوعات بدست آورد.

هنوز معلوم نيست عليجاني به چه سمتي منصوب خواهد شد.

يكي از كاركنان اداره ارشاد به خبرنگار قزوين نيوز گفته است، شفيعي، مدير كل ارشاد زير فشار معاون خود، هنوز حكمي براي عليجاني صادر نكرده است.

عليجاني مدتي است كه وبلاگ " ساعت بيداري" خود را به روز نمي كند.

پرونده تابان در شوراي تامين

يك منبع نزديك به استانداري گفته است در جلسه هفته گذشته شوراي تامين استان پرونده هفته نامه تابان مورد بررسي قرار گرفته است.

وي گفت در اين جلسه، فرمانده نيروي انتظامي از الفت، دادستان قزوين خواسته است، به خاطر درج گزارش كتك زدن مادر يك شهيد در يكي از روستاهاي قزوين توسط نيروي انتظامي حكم توقيف تابان را صادر كند.

گفته مي شود فرماندار قزوين نيز در اين جلسه خواستار برخورد شديد با هفته نامه تابان شده است.

در اين جلسه همچنين به فرمانده نيروي انتظامي تذكر داده اند كه مواظب نيروهاي خود باشد تا با خانواده هاي شهدا برخورد تندي صورت نگيرد.

اخراج خبرنگار فارس از جلسه خانگي اصلاح طلبان

به گفته يكي از اصلاح طلبان، هاشمي، سرپرست خبرگزاري فارس از جلسه اصلاح طلبان در منزل قوامي اخراج شد.

گفته مي شود، اخراج وي به دنبال گزارش جنجالي سايت الف از سخنراني ماه گذشته تاج زاده در قزوين صورت گرفته است.

اصلاح طلبان اعتقاد دارند هاشمي اين گزارش را به تهران ارسال كرده است.

سوتي آقاي استاندار

سيد احمد نصري استاندار قزوين، در تهران آبروي قزويني ها را برد.

منابع خبري مي گويند: وي كه در تالار وحدت در شب موسيقي قزوين سخن مي گفت؛ با بيان مطالبی درباره قزوین گفته است: "من تا به حال ترتیب چند تا اتوبوس گردشگر که به قزوین آمده‌اند را داده‌ام"!!

ظاهرا پس از این گفته سالن با خنده حضار مواجه شده و وي در پشت تريبون مجبور به اصلاح سخن خود مي شود.

منابع نزديك به استانداري مي گويند، استاندار از تمام خبرنگاران حاضر در جلسه خواسته است كه از انتقال آن به بيرون و درج آن در نشريات خودداري كنند.

ستاد انتخابات اصلاح طلبان استان در دستان شيخ قدرت

برخي از اصلاح طلبان نسبت به انتخاب ابراهيم عبدالرزاقي به عنوان رييس ستاد انتخابات اصلاح طلبان استان اعتراض دارند.

منابع خبري مي گويند؛ انتخاب عبدالرزاقي پيش از اين در ستاد انتخابات شيخ قدرت عليخاني و پسرش به تصويب رسيده بود و قرار برآن گذاشته بودند كه وحيد مقدم، عضو شوراي منطقه اي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي آن را به تاييد نمايندگان احزاب اصلاح طلب استان برساند.

گفته مي شود پس از آن وحيد مقدم با دعوت از نمايندگان احزاب نزديك به شيخ قدرت و يا افراد نزديك به شيخ برخي از احزاب منتقد شيخ جلسه را به گونه اي چيده است كه ابراهيم عبدالرزاقي به عنوان مسوول ستاد اصلاح طلبان استان انتخاب شود.

در اين جلسه سالار قاسمي از حزب كارگزاران سازندگي كه از شيخ مي ترسد و مديحه سراي وي است، جعفري از جبهه مشاركت كه دوست عبدالرزاقي و يار ديرينه شيخ است، مقدم، عضو خودباخته شيخ سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي استاني، گروسي، آويزان به محمد عليخاني به خاطر بيكاري و اخراج از بخشداري از حزب اراده ملت، محمد درافشان، سردبيرهفته نامه تابان، ارگان شيخ ازحزب همبستگي، مهرداد رحماني نماينده حزب پسر شيخ، موسوم به جوانان ايران اسلامي و ابراهيم عبدالرزاقي از مجمع نيروهاي خط امام ، شكري، نوچه سيد اسماعيل موسوي، سرپرست انجمن اسلامي معلمان استان،يار وهمراه شيخ ازكميته تا امروز، عيدعلي كريمي، فالانژ معروف خانه كارگر و آويزان از شيخ و دكتر درويش، از انجمن اسلامي اساتيد دانشگاه بين المللي دعوت شده بودند .

ظاهراً قرار بوده است به اين جلسه رحيم سركار، سردبير هفته نامه حديث قزوين سينه چاك شيخ و دبير روزنامه نگاران اصلاح طلب استان دعوت شود كه مقدم به خاطر دشمني شخصي با وي او را دعوت نكرده است.

گفته مي شود وحيد مقدم در مقابل اين خوش خدمتي قرار است با كمك شيخ ، مدير عامل خبرگزاري ايرنا در ايلام گردد.

گفته مي شود پس از انتخاب يا انتصاب ابراهيم عبدالرزاقي به سمت رياست ستاد اصلاح طلبان استان كه با بي توجهي و بدون حضور حزب اعتماد ملي انجام شد، اين حزب در جلسه اي در تهران و درحضور كروبي به اين نتيجه رسيده است كه با يك كانديدا و به صورت فردي وارد انتخابات بشود.

در جلسه تهران، ظاهراً كروبي گفته است به هيچ وجه با شيخ و پسرش در يك ليست قرار نگيرند و داود محمدي به تنهايي در انتخابات مجلس حاضر شود.

به قرار اطلاع طيف هفته نامه" نامه قزوين" كه سردبير آن عضو روزنامه نگاران اصلاح طلب استان است، با اعتماد ملي به توافق رسيده اند كه با شيخ به هيچ وجه ائتلاف نكنند.همچنين گفته مي شود پس از انتخاب عبدالرزاقي به رياست ستاد اصلاح طلبان استان، مشاركتي ها نيز در جلسه اي به بررسي موضوع پرداخته و اكثريت اعضا به جعفري كه در جلسه حاضر بوده، تاخته اند كه چرا اجازه داده عبدالرزاقي رييس ستاد انتخابات اصلاح طلبان استان شود و چرا براي رياست رييسيان تلاش نكرده است. ظاهراً در اين جلسه عنوان شده به ستادي كه عبدالرزاقي رييس آن باشد، رفت و آمد نخواهند كرد. در اين جلسه گفته شده، وقتي كه فلاحيان، وزير اسبق اطلاعات به قزوين آمده، به محافظه كاران گفته است از شيخ حمايت كنند.

گفته مي شود، برخي از اصلاح طلبان استان در نامه اي به حكيمي پور، دبير كل حزب اراده ملت،همراهي گروسي به عنوان حزب اراده ملت درقزوين با شيخ را همسوبا سياست هاي وي ندانسته اند. در اين نامه ظاهراً گفته شده كه گروسي براساس خط و مشي تهران عمل نمي كند و براي حل مشكلات كاري خود، در كنار شيخ ايستاده است.

همچنين يك منبع مطلع گفت: ابراهيم عبدالرزاقي، عضو مجمع نيروهاي خط امام نيست و اين حكم به نام همسر ايشان است.