راهي كه براي نيكويه مانده است

احمد حسن پور

كنار گذاشتن عباس نيكويه از جمع كانديداهاي گروههاي محافظه‌كار در استان، درس‌هاي زيادي براي سياست مردان و پيگير كنندگان امور سياسي استان به دنبال داشت.

عباس نيكويه به عنوان ليدرمحافظه‌كاران استان –والحق والانصاف رهبرو حامي تمام جناح‌ها و افراد محافظه‌كاراستان- در 8 سال اصلاحات، يك تنه در مقابل دولت خاتمي و اصلاح‌طلبان بيرون از حاكميت در قزوين ايستاد و سعي كرد از هر روزنه‌اي براي كوبيدن اصلاح‌طلبان استفاده كند و در اين راه البته، هم تعامل داشت و هم احترام رقيب را نگه‌ ‌داشت.

براي نيكويه همين بس كه پس از به قدرت رسيدن در پست معاونت سياسي استانداري، محمدحسين زاجكانيها، معاون تمام معاونان سياسي دولت اصلاحات را در مجموعه خود نگه داشت تا ثابت كند كه رفاقت و مردانگي مي‌شناسند.

نيكويه به گواهي رسانه‌هاي محافظه كار، در تمام دوران اصلاحات، روي صفحات نشريات آنها حاضر مي‌شد و از نكويي، استاندار نجيب گرفته تا مرحوم امامي فقيد، همه را به چوب محافظه‌كاري خود مي‌راند تاكسي به ساحت مقدس دوستان محافظه كارديروزي وي تجاوزي نكند. به جرأت مي توان گفت نيكويه، پشت تمام ماجراها از بهم ريختن سخنراني آقاجري تا غائله بريدن درختان كارخانه شيشه، از ماجراي سينما ملت تا غائله «از شريف‌آباد تا خيام» حضور داشت و عرصه را به اصلاح‌طلبان تنگ كرده بود؛ اما حالا همين آقاي نيكويه كه اين همه شهره به محافظه‌كاري است، به كنارگذاشته مي‌شود تا محمد دوست كه حتي قيافه او را كسي در استان نديده و سخني از وي در قزوين شنيده نشده است، آراء گروه محافظه‌كار استان را بدست آورد و به جاي وي، در كنار حجت‌الاسلام ابوترابي به عنوان اصلح‌ترين كانديداي محافظه‌كار قزوين در هشتمين دوره انتخابات مجلس بنشيند و براي همين است كه هر كس اين قصه را مي‌شنود، سخت به فكر فرو مي‌رود كه چه شده است كه محافظه‌كاران او را بر نمي‌تابند؟

نيكويه، قطعاً اشتباه كرده است؛ البته همه كساني كه تخم‌مرغ‌هاي خود را در يك سبد قرار مي دهند، اشتباه مي‌كنند، اكنون راه برگشتي براي نيكويه نيست، نه مي‌تواند مثل ديگران عرصه را ترك نكند و كانديدا بماند و نه مي‌تواند به امضاي خود به عنوان يك ليدر پايبند نباشد: عاقلانه‌ترين راه اين است كه نيكويه از سياست كنار بكشد و در كنج مدرسه خود بنشيند و مدتي روزه سكوت بگيرد.

اين درسي است براي تمام محافظه‌كاران تندرو كه بدانند اين تحليل اصلاح‌طلبان درست بوده است: "آنهايي كه بر قدرت تكيه زده‌اند، پس از بركنار كردن اصلاح‌طلبان، آنها را نيز بركنار خواهند كرد" و اين اتفاق قبل از نيكويه در تهران براي هاشمي ، رضايي، قاليباف، لاريجاني و دهها كس ديگر رخ داده بود و استان نيز اولين قرباني را به نام نيكويه رقم زد.

قطعاً اصلاح‌طلبان دوست داشتند، نيكويه را بر روي باسكول اجتماعي استان ببينند و وزن او را با همه تلاش محافظه ‌كارانه‌اش بسنجند. بودن نيكويه در عرصه قدرت براي اصلاح‌طلبان استان مفيد بود؛ چرا كه وزن هركدام از نيروهاي اصلاح‌طلب را مي‌دانست و به آنها احترام مي‌گذاشت: اگر چه او در مجموعه‌اي قرار گرفته بود كه گاهي مجبور بود تصميمات عجولانه بگيرد، ولي باز اين سياست نيكويه بود كه اجازه نداد در استان بحران سياسي ايجاد شود.

حالا مديريت استان، مي‌تواند نيكويه را به معاونت سياسي 9 ماه خالي مانده خود برگرداند؛ ولي نيكويه اگر عاقل باشد كه به نظر مي‌رسد هست، نمي‌پذيرد. نيكويه، معاون سياسي بشود تا اوضاع را به سود چه كساني آرام كند؟ به سود آنهايي كه چهره ناشناسي چون محمددوست را به او ترجيح دادند؟ شرايط را براي سخنراني كدام كس فراهم كند؟ همان‌هايي كه احزابشان در قزوين او را شايسته نمايندگي ندانستند؟ انتخاباتي را برگزار كند كه دوستانش اجازه ورود وي را به آن ندادند؟

اما نيكويه يك بازي ديگر نيز خورد. محافظه‌كاراني كه چشم ديدن او را به عنوان ليدر نداشتند، اول او را از رياست شوراي كلان شهر قزوين دور كردند، آن هم با وعده دادن جايگاه برتر. نيكويه ماهها از رياست شورا كنار ماند و به عنوان عضو شورا فعاليت كرد. بعد پست معاونت سياسي را به وي پيشنهاد كردند، او قبول كرد. آنهايي كه چشم ديدن او را نداشتند، تلاش كردند كه نيكويه را از معاونت سياسي دور كنند، براي همين او را براي مجلس تحريك كردند، نيكويه دو باره با تمام سياستي كه داشت، فريب نيرنگ دوستان به ظاهر و رقيبان را خورد از معاونت سياسي كنار آمد. همانهايي كه اورا از معاونت سياسي دوركردند، ماجراي حكميت گروه‌ها را مطرح كردند. وقتي كه نيكويه بدون هيچ پيش شرطي صورت جلسه را امضا كرد؛ گروه‌هاي خلق‌الساعه و يك نفره درست كردند و شرايطي را فراهم نمودند كه نيكويه در حكميت گروه‌ها نيز راي نياورد. نتيجه اين شد كه نيكويه تنها با 3 راي (به قولي با 2 راي) از محمددوست با 9 راي عقب ماند.

آنهايي كه نيكويه را به عنوان يكي از دو گزينه كانديدا محافظه‌كاران انتخاب نكردند، مي‌دانند كه محمددوست از لحاظ شناخته شده بودن، با نيكويه قابل مقايسه نيست، براي همين شعار دادند، كسي را بياوريم كه براي مردم ناشناخته باشد ومردم از وي ناراضي نباشند و يا تجربه تلخي نداشته باشد، البته اين در ظاهر بود؛ چرا كه در مورد حجت‌الاسلام ابوترابي به اين تحليل توجه نكردند؛ چون قادر نبودند او را از صحنه انتخابات دور كنند. البته تلاش كردند كه وي را نيز با اين توجه كه جايگاه ممتازي در كشور دارد، به تهران بفرستند؛ اما نتوانستند، براي همين در مورد ابوترابي، حتي راي گيري هم نكردند؛ چون اگر راي گيري مي كردند، ابوترابي هم به سرنوشت نيكويه، دچار مي‌شد.

حالا نيكويه خود مي‌داند كه از كجا اين بازي را خورده است؛ حتي اگر اذعان نكند؛ اما وقتي روزنامه ولايت از قول وي مي‌نويسد: "به هيچ عنوان حسرت استعفا از پست معاونت سياسي را نخواهم خورد." آگاهان سياسي مي‌دانند كه نيكويه به چه مي‌انديشد و چگونه تحليل مي‌كند.

منبع: هفته نامه حديث قزوين

تصمیم سخت گروه پنج به علاوه شش

امير علي رضايي

با شدت گرفتن تب وتاب انتخابات در سطح کلان کشور و اعمال برخی تنگ نظری ها ،استان قزوین نیز از این قایده مستثني نبوده وبا تصمیم دشوار گروه پنج به علاوه شش برتب وتاب انتخاباتی خود افزوده است .

تصمیم گروه پنج به علاوه شش مبنی بر انتخابات غیر رسمی دو گزینه نهایی خود به نام های محمد حسن ابوترابی فرد و عباس محمد دوست، پروسه انتخابات راوارد فازجدیدی کرده است. برخی اصول گرا ها و دوستان نیکویه، این تصمیم را حذف تدریجی عباس نیکویه، قلمداد می کنند؛ زیرا قبل از روی کار آمدن دولت احمدی نژاد ودر بحبوحه ی عرض اندام کردن مدعیان اصلاح طلب در دو دوره متوالی از سوی مردم قزوین با رای خوبی وارد پارلمان محلی« شورا» شود و هنوز اذهان مردم قزوين مصاحبه هاي داغ و جنجالي نيكويه در پاسخ گويي شفاف به اظهارنظرهاي ناصواب دوم خرداديهاي استان را از ياد نبرده است و از اين رو اين سوال را مطرح مي كنند. اگر ديوار معاونت سياسي امنيتي استانداري آن قدر كوتاه بود كه بعد از يك سال انتظار به جهت خارج كردن آن از دست نيروهاي مدعي اصلاح طلب فقط به مدت كوتاهي اين پست در اختيار عباس نيكويه قرار بگيرد! چرا مقدمات استعفاي ايشان را از نمايندگي مردم شهر قزوين در پارلمان محلي شورا فراهم كردند.

زيرا هنوز برخي اعتقاد دارند كه عباس نيكويه به خواست و اراده خود از پست معاونت سياسي و امنيتي استانداري استعفا نداده بلكه برخي حضرات به جهت ايجاد رقابت سياسي با برخي نيروهاي منتقد دولت از وي درخواست نموده اند تا از پست معاونت سياسي امنيتي كناره گيري كند.

تصميم دوستان سياسي نيكويه منجر به استعفاي پي در پي او از شوراي شهر قزوين و معاونت سياسي امنيتي استانداري شد تا به اميد اين كه او بتواند با تكيه بر صندلي سبز مجلس در جهت تقويت اصولگرايان بكوشد.

اما اين انتخاب نوعي وزن كشي سياسي بوده و گروه پنج به علاوه شش شايد براي خود دليلي هم داشته باشند اما اين تصميم بدون هيچ زحمتي گرفته شده! نگارنده خداي ناكرده قصد ندارد كه بگويد وزن سياسي كدام يك از نيروها بيشتر از ديگري است.

اما آنچه در اين ميان حائز اهميت است اينكه چرا با موقعيت مناسب و عالي كه جناب ابوترابي فرد در بين نيروهاي اصولگراي تهران داشت حاضر نشد از حوزه انتخابيه تهران خود را كانديداي مجلس هشتم كند تا ميدان براي نيروهاي تازه نفس ديگري باز شود. تا امروز مردم اين نگراني را احساس نكنند.

سياسيون استان خوب مي دانند كه عباس نيكويه كه سالهاي سال به عنوان " ليدر" بخشي از نيروهاي اصولگرا قزوين در ائتلاف بزرگ پيروان ولايت و رهبري " آنها را رهبري كرده امروز جز پذيرش اين تصميم گروه پنج به علاوه شش چاره اي ديگر ندارد زيرا از يك شخصيت سياسي كه سالها سرد و گرم بازار سياست را چشيده بعيد و دور از انتظار است كه خود را از حلقه جمعي جدا كند. و ازهمين رو در گفتگو با روزنامه ولايت مي گويد" بازهم مطيع راي جبهه اصولگرايان متحد هستم" و نيز اظهار مي دارد" هر تصميمي گروه پنج به علاوه شش بگيرد از آن حمايت مي كنم".

عباس نيكويه در پاسخ به سوال خبرنگار همين روزنامه كه از وي مي پرسد، آيا احتمال برگشتن شما به پست قبلي" معاونت سياسي امنيتي استانداري" وجود دارد با " عزت نفس" مي گويد: به نظر من برگشتن به پست قبلي خلاف قانون است.

وي در ادامه دلايل آن را نيز ذكر مي كند؛ اما نكته اصلي اين جاست، تاثير گذاري نيكويه در اداره سياسي استان قابل كتمان نيست؛ زيرا سيداحمد نصري استاندار قزوين بعد از انتصاب خود به مدت 11 ماه به دنبال گزينه اي قوي براي ليست معاونت سياسي امنيتي بود و بعد از كلي گزينش و مطرح كردن چندين نفر در نهايت توانست با معرفي ايشان معاون سياسي خويش را انتخاب كند، بعد از استعفاي ايشان و گذشت 5 ماه و با معرفي چندين نفر هنوز نتوانسته است با توجه به ضرورت داشتن معاون سياسي امنيتي استانداري در موقع انتخابات، شخصي را براي اين پست برگزيند.

صدور حكم انتصاب نيكويه به عنوان كارشناس ارشد سياسي استانداري دقيقاً چند روز بعد از استعفا سبب شد تا كارهاي معاونت سياسي امنيتي برزمين نماند و همين سبب شده است كه استاندار ديگر از نبود معاون سياسي امنيتي احساس نگراني نكنند.

حذف تدريجي نيكويه باهر ترفند و دسيسه اي كه باشد سبب خشنودي گروههاي دوم خردادي خواهد شد.

براي جلوگيري از هر پيشداوري و متهم شدن به دفاع از نيكويه، اعتقاد دارم كه گروه" پنج به علاوه شش جبهه متحد اصولگرايان" از سوي بخشي از گروههاي اصولگرا، نمايندگي دارد و نه همه اصولگرايان و هنوز هستند، افرادي كه بنا به تشخيص و تكليف سياسي- ديني پادرميان نهاده و بر سر عهد و وفاي خود كه همان خدمت به مردم و كشور است، پايبند و استوارند.

منبع: "هفته نامه تاك"

حجت الاسلام الله وردی، کاندیداي مجلس می شود

حجت الاسلام مهدی الله وردی،مدیر مسوول هفته نامه سلوک قزوین،کاندیدای مجلس شورای اسلامی می شود.

بنا به گزارش رسیده؛ الله وردی به صورت مستقل وارد مبارزات انتخاباتی خواهد شد وخود را وابسته به هیچ جریانی نمی داند.

این در حالی است که هفته نامه تاک از وی به عنوان یکی از کاندیداهای اصول گرا نام برده است.

گفتنی است؛ هفته نامه سلوک، اگر چه امروز به صورت متناوب منتشر نمی شود؛ولی در زمان انتشار، وابستگی فکری به جریان محافظه کار داشت ؛اما نشان می داد که با اصولگرایان قزوین، رابطه زیاد خوبی ندارد.

شكرآب بين نصري و منجم

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند: رابطه بين نصري، استاندار قزوين با محمد منجم، مديركل تربيت بدني استان، شكرآب شده است.

اين منابع خبر مي دهند، در هنگام افتتاح پروژه هاي عمراني رودبارشهرستان، كه از جمله افتتاح سالن ورزشي بود، منجم وقتي كه ديد نصري به وي بي توجهي مي كند، به حالت قهر مراسم افتتاح را ترك و به قزوين برگشت.

اين منابع مي گويند؛ پس از برگزاري همايش پياده روي خانواده؛ نصري از منجم خواسته است، هرچه زودتر مهدي عبدالرزاقي را از هيات ورزش هاي همگاني بركناركند؛ چرا كه اكثر نشريات استان در آن مراسم طرف عبدالرزاقي را گرفته و سخنراني نصري را تحميلي دانسته بودند.

ابوترابي و محمددوست، كانديداي اصولگرايان

عباس نيكويه كناره گيري مي كند
حجت الاسلام ابوترابي و عباس محمددوست كانديداهاي قطعي اصول گرايان در انتخابات هشتم مجلس شوراي اسلامي شدند.

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند: در اين جلسه نيكويه فقط توانسته 3 راي را از آن خود كند در حالي كه محمددوست اكثريت مطلق آرا را به دست آورده است.

در اين جلسه سه گروهي كه به عباس نيكويه راي داده اند، خواستاربحث اقناعي شده اند و گفته اند كه عباس محمددوست شناخته شده نيست و راي نخواهد آورد.

گفته مي شود برخي از ارگانهاي نظامي در هفته گذشته تلاش كردند تا عباس نيكويه و قنبري را از راي دومي دور كنند.

شايان ذكر است پيش از اين كانديداي اولي اصولگرايان مشخص شده بود و در صورتي كه ابوترابي به تهران مي رفت، احتمال داشت عباس محمددوست و نيكويه دو كانديداي اصولگرايان باشند.

گفته مي شود عباس نيكويه پس از باخبرشدن از نتيجه گروه 6+5 اصولگرايان، ارتباط خود را با همه گروهها بريده و قصد دارد فعاليت هاي سياسي خود را براي مدتي به حالت تعليق درآورد.

محمددوست از سوي نصري، گروه يك عضوي حاميان دولت( حامد كبودوند) و سردار جباري حمايت مي شود.

مجمع زنان اصلاح طلب استان تشكيل مي شود

زنان اصلاح طلب استان د ر منزل قوامي جمع مي شوند.

يك منبع نزديك به سيدناصرقوامي، نماينده مجلس ششم گفت: دكتر زهرا شجاعي از سيد ناصرقوامي خواسته است، اجازه دهد جلسه مجمع زنان اصلاح طلب استان در منزل وي تشكيل شود.

وي گفت: قوامي نيز قبول كرده است به شرطي كه مسووليت جلسه با دكتر زهرا يوسفي باشد و وي دعوت ها را انجام دهد، اين جلسه در منزل وي برپا شود.

وي افزود: زهرا يوسفي با دعوت از يكصد زن احزاب و NGO ها ی قزوین، قرار است اين جلسه را روز يكشنبه آينده در منزل قوامي برگزار كند.

به گفته وي در اين جلسه زهرا شجاعي و يكي از زنان نماينده مجلس ششم سخنراني خواهند كرد.
گفته مي شود مجمع زنان اصلاح طلب كشور، قصد دارد دكتر زهرا يوسفي را از حوزه انتخابيه قزوين كانديداي خود كند.

مشاركتي ها پشت سرعليخاني نمي ايستند

برخي از اعضاي شوراي مركزي مشاركت به هيچ وجه از قدرت ا... عليخاني در انتخابات مجلس حمايت نخواهند كرد.

يك منبع مطلع گفت: برخي از اعضاي مشاركت در جلسه خود آشكارا به موضع گيري عليه عليخاني پرداخته اند و يكي از اعضاء گفته است: اگر راست پيروز شود، خيلي بهتر ازآن است كه فردي مثل شيخ قدرت پيروز شود.

وي افزود: جوّ عمومي جلسه طوري بود كه به جز يك نفر، بقيه به انتقاد از عليخاني مي پرداختند و اصرار داشتند كه با آوردن يك كانديدا و ائتلاف با اعتماد ملي، اجازه ندهند شيخ قدرت و پسرش به عنوان كانديداهاي جبهه دوم خرداد معرفي شوند.

به گفته اين منبع خبري تمايل براي ائتلاف با داود محمدي در شوراي مركزي حزب مشاركت منطقه قزوين خيلي بيشتر از ائتلاف با عليخاني هاست.

اين منبع خبري مي گويد:يكي از اعضاي حاضر گفته است حتي اگرجبهه مشاركت از قدرت ا... عليخاني حمايت كند ،وي در كنار داود محمدي خواهد ايستاد وعليه عليخاني موضع گيري خواهد كرد.

شايان ذكر است هم اكنون حزب مشاركت منطقه قزوين يكي از احزاب حاضر در جبهه دوم خرداد استان است که چند هفته پیش ابراهيم عبدالرزاقي، نزديك به عليخاني را به عنوان رييس ستاد اصلاح طلبان استان انتخاب كردند.

اين سياست يك بام و دو هوا در حزب مشاركت استان در سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي منطقه قزوين نيز گزارش شده است.

ناخشنودي مؤتلفه از مناظره با دكتر رييسيان

يك منبع خبري به قزوين نيوز گفته است: درجلسه هفته گذشته حزب مؤتلفه استان، حاضران به انتقاد از محمود انصاريان، رييس پيشين و عضو فعلي مؤتلفه پرداختند.

به گفته وي برخي از اعضاء، موضع وي را در مناظره با دكتر رييسيان، عضو شوراي مركزي مشاركت استان، ضعيف دانسته و به انتقاد از نوع نگاه انصاريان به مسايل پرداخته اند.

اين منبع خبري مي گويد، يكي از اعضاي حاضر دفاع مطلق انصاريان از مديريت استان را نيز ناشي گري دانسته و ناخشنودي خود را از مديريت استان عنوان كرده است.

وي كه نخواست نامش افشاء شود، گفت: حاضران ترجيح مي دادند اين مناظره بين شفيعي، دبير مؤتلفه با رييسيان صورت مي گرفت.

عضو شوراي مركزي ائتلاف پيروان ولايت رهبري استان: اگر حمايت حزب ا... نبود، احمدي نژاد رييس جمهور نمي شد.

دكتر محمدرضا خانلري، عضو شوراي مركزي ائتلاف پيروان ولايت ورهبري قزوین به خبرنگارولايت گفته است: اگر حمايت حزب ا... نبود، احمدي نژاد رييس جمهور نمي شد.

وي همچنين گفته است :احمدي نژاد، رييس جمهور ايران ،يك حزب الهي است.

رييس دانشكده علوم پايه دانشگاه بين المللي با رد اين سخن رييس جمهور كه " هيچ حزب و گروهي از من حمايت نكرده است"،گفت: قطعاً از سوی حزب ا... و اصولگرايان و حاميان ايشان پشتيباني مي شوند و اگر اين حمايت و پشتيباني آشكار و غير آشكار نبود، قطعاً ايشان در انتخابات رياست جمهوري موفق نمي شد و هم اكنون نيز از حمايت اين طيف وسيع برخوردار است.

خانلري، احتمال موفقيت افراد مستقل را در انتخابات مجلس منتفي دانسته و گفته است: فردي كه احزاب و گروهها از او حمايت نكنند، نه مي تواند و نه شايسته است كه سرنوشت و آينده امور يك حوزه را نمايندگي كند.

شنيده هاي "چراغ زرد" هفته نامه ي " نامه قزوين"

همه ي گزينه ها رد مي شوند
شنيده ها حاكي است كه وزارت كشور تا به حال هيچ يك از 5 گزينه معرفي شده به منظور تصدي پست معاونت سياسي استانداري قزوين را نپذيرفته است.

عباس نيكويه، معاون سياسي استاندار حدود 6 ماه پيش به منظور حضور در انتخابات مجلس هشتم از اين سمت استعفا داد. البته احتمال اينكه نيكويه در صورت قرار نگرفتن در ليست نهايي جبهه متحد اصولگرايان بازهم به پست قبلي خود باز گردد وجود دارد.

ميرباقري كنار نمي رود
آخرين خبرها حاكي است كه غلامحسين ميرباقري تنها كانديداي اختصاصي جمعيت محبان اهل البيت (ع) استان در جمع مردم الوند اعلام كرده كه اگر جبهه متحد اصولگرايان وي را به عنوان يكي از كانديداهاي نهايي معرفي نكند انصراف نداده و در عرصه انتخابات آتي به تبليغات خواهد پرداخت.

فرجي، مستقل مي آيد
طي هفته هاي گذشته شنيده مي شد كه احتمال ائتلاف غلامحسين فرجي و علي قنبري الموتي دو تن از كانديداهاي جريان اصولگراي استان در انتخابات آتي وجود دارد اما گويا فرجي كه در جمع مردم قشلاق آبيك سخنراني مي كرده رسماً اعلام داشته كه با هيچ يك از كانديداها ائتلاف نكرده و به صورت مستقل در انتخابات كانديداها شده و فعاليت خواهد كرد.

هشدار ائتلاف بزرگ حزب ا... استان
آخرين اخبار حاكي است كه نماينده ائتلاف بزرگ حزب ا... استان قزوين رسماً به جبهه متحد اصولگرايان هشدار داده كه در صورت عدم معرفي علي قنبري الموتي كانديداي اختصاصي اين جريان به عنوان يكي از دو كانديداي نهايي اصولگرايان با معرفي دو كانديدا در عرصه تبليغات انتخاباتي باقي مانده و تلاش براي موفقيت كانديداهاي خود براي ورود به پارلمان را جدي تر از گذشته پيگيري خواهد كرد.

حمد دوست؛ شرط اصلي ائتلاف
خبرهاي رسيده از برخي محافل سياسي استان حاكي است كه مسوولين دفتر نمايندگي ائتلاف سياسي رايحه خوش خدمت در استان كه از اصلي ترين حاميان دولت نهم به شمار مي روند اعلام كرده اند در صورتي با ديگر گروه هاي اصولگراي استان ائتلاف مي كنند كه عباس محمد دوست كانديداي اختصاصي آنان به عنوان يكي از دو گزينه نهايي جبهه متحد اصولگرايان باشد.

موفقيت طاهرخاني ها در نظر سنجي ها
گفته مي شود كه يكي از تشكل هاي دانشجويي شهر تاكستان اقدام به برگزاري نظرسنجي پيرامون انتخابات مجلس هشتم در حوزه انتخابيه تاكستان كرده كه در نهايت بيشتر افراد شركت كننده در اين نظر سنجي بهمن و امير طاهرخاني را انتخاب كرده اند.

آنطور كه شنيده شده گويا بهمن طاهرخاني با 37 درصد، اميرطاهرخاني با 24 درصدآرا، نسبت به ديگر كانديداها با اقبال بيشتري مواجه شده اند.

گفته مي شود در اين نظر سنجي رجب رحماني، نماينده فعلي مردم تاكستان حائز 24 درصد آرا شده و در ليست كانديداها نامي از قهرمان رحماني يكي از كانديداهاي احتمالي اصلاح طلبان تاكستان برده نشده است.

خانه تشكل هاي غيردولتي تعطيل شد

خانه تشكل هاي غير دولتي استان قزوين هم به گل نشست.

به گزارش قزوين نيوز، به دنبال نامه محرمانه اي كه از سوي وزارت كشوربه استانها ابلاغ شده، قرار است، تشكل هاي غيردولتي از فعاليت بازداشته شوند.

اين منبع مي گويد: در نامه محرمانه تاكيد شده است، تصرف خانه هاي تشكل هاي غير دولتي به صورت مستقيم و با صدور ابلاغيه صورت نگيرد و سعي شود با بهانه هايي چون انجام تعميرات، انتقال به مكان جديد، عدم موافقت موجر و ... جلوي فعاليت شان گرفته شود.

در قزوين نيز با دستور شفاهي استاندار كه نامه محرمانه را شخصاً دريافت كرده، سازمان ميراث فرهنگي ماموريت پيدا كرده با بيان اينكه قرار است تعميراتي صورت گيرد، خانه تشكل ها تعطيل شود.

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند؛ در نامه محرمانه تاكيد شده است، هزينه كلاس هاي برگزاري آن به تشكل هاي وابسته به بسيج داده شود يا برنامه هاي خود را زير نظر سپاه اجرا كنند.

در حال حاضر 30 تشكل غير دولتي در خانه تشكل هاي غيردولتي استان فعاليت مي كنند و هيات مديره آن در دست اصلاح طلبان است.

رييس سازمان آموزش و پرورش استان استعفا داد

جعفر شهاب زاده، رييس سازمان آموزش و پرورش استان از سمت خود استعفا داد.

يك منبع موثق با اعلام اين خبرگفت: به دنبال استعفا يا بركناري فرشيدي، وزيرآموزش و پرورش، شهاب زاده و تعدادي از روساي سازمان هاي آموزش و پرورش كشور استعفا داده اند.

اين منبع افزود: شهاب زاده، استعفاي خود را تقديم سرپرست وزارتخانه آموزش و پرورش كرده است، ولي هنوز معلوم نيست، استعفاي وي مورد پذيرش قرار گيرد.

گفته مي شود، شهاب زاده يكي از مديران وزارت آموزش و پرورش است كه با واگذاري 20 درصد امكانات آموزش و پرورش به دانشگاه پيام نور مخالفت مي كند.

گفته مي شود با روي كارآمدن احمدي، قرار است آموزش و پرورش اين خواسته رييس جمهور را كه مديران آموزش و پرورش ملزم هستند، 20 درصد شيفت هاي مدارس را در اختيار دانشگاه پيام نور قرار دهند، اجرا كند.

منتخبين مردم در نظام ‌هاي دموكراتيك و غير دموكراتيك

انتخابات به عنوان يك شيوه براي انتخاب مديران و تصميم‌گيران هر نظام سياسي مورد قبول جوامع بشري است.

اكنون در اكثر جوامع –چه آنهايي كه اعتقاد به مردم دارند و چه آنهايي كه اعتقادي به مردم ندارند، رجوع به آراء عمومي شيوه رايج شده است؛ به طوري كه حكومت‌هاي غيردموكراتيك نيز، امروز سعي مي‌كنند با مراجع به آراء عمومي نشان دهند كه براي راي مردم اهميت قايل هستند، اما اين تنها يك ژست دموكراتيك و راي مردم براي آنها فقط تزييني است.

اولين ويژگي نظام‌هاي غيردموكراتيك به شيوه امروزي، نبود شرايط مساوي براي انتخاب شدن و انتخاب كردن است. در اين نظام‌ها ممكن است پارلمان وجود داشته باشد، مقامات ارشد برخي از قوا با مراجعه به آراء عمومي انتخاب شوند؛ ولي چون روح دموكراسي به فراموش سپرده شد. و فقط به شكل ظاهر توجه مي شود، انتخاب‌ها معمولاً انتخاب‌هاي گزينه شده هستند؛ يعني انتخاب از بين انتخاب‌هايي كه براي انتخاب آنها، شيوه دموكراتيك اعمال نشده است؛ بنابر اين ويژگي عمومي انتخاب شده‌ها، قبل از مراجعه به آراء عمومي، همسو بودن با حاكمان غيرگزينشي، اطاعت بي‌چون و چرا، قبول خط قرمزهاي فرضي و نزديكي به قدرتمندان قبل از نزديكي به مردم براي جلب آراء و نظرات آنها براي قرار گرفتن بر روي باسكول اجتماعي است.

در يك نظام دموكراتيك معمولاً نخبگان سياسي به اركان قدرت راه پيدا مي كنند، آن هم به واسطه تلاشي كه براي مردم در گذشته انجام داده‌اند و مردم با صلاحديد خود آنها را در راس امور قرار مي‌دهند تا به رفع معضلات جامعه بيش از گذشته بپردازند؛ اما در نظام‌هاي غير دموكراتيك معمولاً انتخاب شده‌ها يا كارايي ندارند يا اگر داشته‌اند پس از انتخاب شدن، كارايي خود را در خدمت حفظ وضع موجود بكار مي‌گيرند؛ در حالي كه در نظام ‌هاي دموكراتيك، مردم آنها را براي تغيير وضع موجود انتخاب مي كنند يا حداقل براي وضع قوانين تازه بيشتر به سود خود نه بسود دستگاه حاكميت. يعني منتخبين براي اين انتخاب شده‌اند تا آن بخش از مطالباتي را كه تاكنون به هر دليل ممكن از حاكمان مطالبه نشده، مطالبه كنند و اجازه تعرض به حقوق جامعه را ندهند.

در نظام‌هاي دموكراتيك معمولاً اين افراد نيستند كه تمايل براي رفتن به نهادهاي انتخابي دارند؛ بلكه آنها با اصرار و خواست عمومي يا احزاب در اين راه گام مي‌گذارند و ويژگي كانديداها، تشنگي قدرت نيست، بلكه شيفتگي خدمت است؛ آنها معمولاً يا خود يا احزابشان برنامه براي اصلاح‌ ساختار جامعه دارند و براي آن پا به ميدان مي‌گذارند؛ اما در نظام‌هاي غيردموكراتيك افراد يا به خواست خود و يا با تحميل خود به احزاب، در انتخابات حاضر مي‌شوند.

در نظام‌هاي دموكراتيك، كانديداها ناآشنا نيستند و تنها با پوسترها، خود را به مردم معرفي نمي‌كنند و مردم آنها را از قبل مي‌شناسد و اعمال و رفتار آنها را در پروسه زماني ساليان ديده‌اند و مي‌دانند كه در گذشته چه اعمال مثبتي داشته‌اند و انتخاب خود را از بين افرادي كه همه كارنامه مثبتي دارند، انجام مي‌دهند، اما در نظام‌هاي غيردموكراتيك، نه تنها افراد ناشناخته هستند، حتي ممكن است كساني كه مورد نفرت مردم نيز هستند، كانديدا شوند و با پول، زور و رابطه و زد و بند‌هاي سياسي به قدرت راه پيدا كنند و چون شيوه‌هاي گزينش معمولاً سنتي و قابل دستكاري است، اي بسا كه افراد با خريدن آراء، جعل آراء، پمپاژ‌هاي تبليغاتي و ... خود را از ديگري بالاتر نشان دهند و راه رفتن به نهادهاي انتخابي را براي خود هموار سازند.

در نظام‌هاي غيردموكراتيك، معمولاً اصلاح شيوه‌هاي انتخاباتي صورت نمي گيرد و به سوي بهينه شدن نمي‌رود و اگر اصلاحي هم صورت گيرد، در جهت محدود كردن آزادي‌هاي انتخاب شوندگان و انتخاب كنندگان است؛ برعكس در نظام‌هاي دموكراتيك هر بار شيوه جديدي اعمال مي شود كه تكميل كننده قبلي است و ضعف‌هاي آشكارشده دوره‌هاي پيش بر طرف شده‌ و انتخاب‌ها هر بار بهتر و عادلانه‌تر از گذشته است.

در نظام‌هاي دموكراتيك معمولاً مشاركت مردم بيشتر از گذشته است و اين افزايش مشاركت مردم به خاطر تبليغات بيشتر نيست، بلكه بخاطر اصلاح‌شيوه‌هاي غيرعادلانه است كه در گذشته موانع حضور مردم مي‌شد. برعكس در نظام‌هاي غيردمواتيك، مشاركت مردم در پاي صندوق‌هاي آراء، هر روز كمتر مي شود و براي همين حاكمان مقتدر هر دوره، بدنبال شيوه‌هاي هستند كه آمارهاي مشاركت مردمي آنها را بيشتر نشان دهد؛ از پايين آوردن سن راي دهندگان گرفته تا جعل شناسنامه و اعلام غيرواقعي آراء تا اعطاي تسهيلات در هنگام انتخابات و بازكردن فضاي جامعه. براي همين معمولاً در اين نظام‌ها در ايام انتخابات مردم از آرامش بيشتري برخوردار هستند، مطالبات معوقه پرداخت مي شود، زنداني‌هايي كه احكام سنگين دارند، آزاد مي‌شوند، ارزاق عمومي به وفور يافت مي‌شود، احزاب و تشكل‌هاي سياسي اجازه فعاليت‌ مي‌يابند، حاكمان با نرمي با مردم سخن مي‌گويند، تلويزيون فيلم‌هاي مردم پسند و راديو، ترانه‌هاي خط قرمزي پخش مي‌كنند، مطبوعات آزادتر مي‌شوند و آن بوي مرگ كه در جامعه به شام مي‌رسيد، براي مدتي رو به فراموش مي‌رود و مردم احساس مي‌كنند كه اگر در انتخابات شركت كنند، شايد اين وضع رو به سامان، ادامه پيدا كند، اما به محض پايان انتخابات، جامعه دوباره سير قهقرايي خود را در پيش مي‌گيرد و دروازه‌هاي كشور بر روي همان پاشنه‌اي مي‌چرخد كه بود واي بسا كه وضع بدتر و بدترهم مي‌شود.

در نظام‌هاي دموكراتيك به واسطه اينكه منتخبين مردم در هنگامي كه بر نهادهاي انتخابي تكيه زده بودند، همسو با خواسته‌ها و مطالبات مردم بوده‌‌اند، پس از پايان دوره قدرت، دوباره به سوي مردم مي روند و به صورت غيررسمي براي خدمت به مردم به فعاليت مي پردازند؛ ولي در نظام‌هاي غيردموكراتيك، چون منتخبين همسو با مردم نبوده‌اند و پس از گرفتن راي به سراغ آنها نرفته‌اند و بجاي اينكه در خدمت مردم باشند، در خدمت حاكمان غير انتخابي بوده‌اند، وقتي كه از قدرت كنار مي‌روند؛ هيچ جايگاه و ارج وقربي در ميان مردم ندارند و مردم آنها را از خود مي‌رانند.

حاجي وزير سابق آموزش و پرورش در قزوين:ترس از عدم حضور فرهنگيان در انتخابات مجلس دليل بركناري فرشيدي است

حاجي، وزير سابق آموزش و پرورش در جمع اصلاح طلبان قزوين گفته است: شعار دولت آقاي خاتمي، توسعه سياسي بود، اما ايشان بايد شعار توسعه اقتصادي هم مي داد؛ چون در هنگام رياست جمهوري وي، شرايط براي پيشرفت اقتصادي بيشتر فراهم بود.

وي علت استعفاي فرشيدي از وزارت آموزش و پرورش را درگيري وي با احمدي نژاد، دانسته و گفته: فرشيدي در جلسه اي گفته بوده كه از بودجه مصوب آموزش و پرورش فقط 50 ميليارد تومان پرداخت شده و بقيه را نداده اند و اين به گوش رييس جمهور رسيده و حكم عزلش را صادر كرده است.

وي اضافه كرده: يكي از دلايل بركناري فرشيدي اين بود كه مي ترسيدند با بودن ايشان فرهنگيان در انتخابات مجلس شركت نكنند، چون وي نتوانسته بود نارضايتي فرهنگيان را برطرف كند.

حاجي در مورد جايگزيني احمدي از دانشگاه پيام نور به جاي فرشيدي گفته است: رييس جمهور از فرشيدي مي خواهد 20 درصد امكانات آموزشي را در شيفت دوم در اختيار دانشگاه پيام نور قرار دهد؛ ولي فرشيدي تعلل مي كند، حالا با آوردن احمدي مي خواهند اين 20 درصد امكانات آموزش و پرورش را در اختيار دانشگاه پيام نور قرار دهند.

شايان ذكر است؛ در اين جلسه به جاي اعضاي احزاب اصلاح طلب، بيشتر فرهنگيان حاضر شده بودند.

علي قنبري، يكي از كانديداهاي محافظه كاران استان: ميثاق نامه 6+5 را امضاء نكرده ام و تا آخر ايستاده ام

علي قنبري، يكي از كانديداهاي محافظه كاران، ميثاق نامه گروه 6+5 را امضاء نكرد.

وي در گفتگو با هفته نامه تاك گفته است؛ من در جلسه يازده نفره اين عزيزان شركت كردم و حرف هايم را زدم. در حال حاضرعجله اي براي امضاء اين ميثاق نامه ندارم و صرف نظرازانتخاب نهايي دوستان پنج به علاوه شش تا آخر كار ايستاده ام و ايستادگي دراين موضوع هيچگاه خاستگاه نفساني نداشته و بيشتر به اصرار جمع كثيري از مردم متدين و نيز برخي ائمه جمعه و جماعت استان بوده است.

اين نشريه نوشته است: در حال حاضر ائتلاف بزرگ حزب ا... شاخه استان قزوين و نيز ائتلاف مستقل اصولگرايان و حزب توسعه ملي ايران اسلامي از جمله حاميان قنبري در هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي مي باشد.

انفجار در كوهين

انفجار در يك نانوايي وحشت همسايگان را موجب شد

به گزارش خبرنگار قزوين نيوز، يك انفجار مشكوك در نانوايي بربري فروشي شهر كوهين موجب زخمي شدن نانوا شد.

اين گزارش مي افزايد: مسوولان معتقد هستند كه انفجار گازهاي متراكم موجب اين انفجار شده است ولي چون در انفجار 90 درصد نانوايي تخريب شده است، برخي قدرت تراكم گازهاي موجود در اتاق را تا اين اندازه نمي دانند و احتمال مي دهند كه شي مشكوكي در تنور نانوايي قرار داده شده بود.

پليس در حال تحقيق براي روشن ساختن علت انفجار است.

گزارش جانبدارانه حديث از قدرت ا... عليخاني

هفته نامه حديث قزوين، در يك گزارش تحليلي به حمايت از قدرت ا.... عليخاني پرداخت. در اين گزارش سعي شده است تنها كانديداهاي اصلاح طلب استان، قدرت ا...عليخاني و پسرش معرفي شود.

نويسنده گزارش، داوود محمدي، كانديداي حزب اعتماد ملي را همسو با جريان راست نشان داده و گفته كه طرفداران نيكويه و قنبري به دنبال اتحاد با وي هستند. متن اين گزارش را در زير بخوانيد:

تلاش‌ها براي رسيدن به تفاهم بر سر دو گزينه اصلي در هر دو جبهه –محافظه‌كاران و اصلاح‌طلبان –از مدت‌ها پيش آغاز شده است

اگرچه به نظر مي‌رسد در طيف محافظه‌كاران، به خاطر كثرت كانديداها، مشكلات بيشتري وجود دارد، ولي در جبهه اصلاح‌طلبان نيز با تمام تلاش‌هاي صورت گرفته، اتحاد معنادار ايجاد نشده است.

اكنون ابوترابي، نيكويه، قنبري، عباسي، انصاريان، ميرباقري و محمددوست از كانديداهاي قطعي محافظه‌كاران در انتخابات مجلس هشتم در مقابل شيخ قدرت عليخاني، محمدعليخاني و داود محمدي در طيف‌هاي مختلف اصلاح‌طلبان در قزوين مطرح هستند.

شواهد امر نشان مي‌دهد كه محافظه‌كاران بخاطر حضور در حاكميت و نداشتن مانعي چون رد صلاحيت، با گستردگي كانديداها مواجه هستند و در مقابل اصلاح‌طلبان، بجز سه نفر بالا، حاضر به حضور در عرصه انتخابات نيستند.

محافظه‌كاران كه در گروه 6+5 تلاش دارند به كانديداي دوگانه برسند، اكنون با اين دشواري مواجه هستند كه چگونه «من»‌هاي محافظه‌كار حاضر درحوزه انتخابات را به سود دو نفر اصلي مورد تاييد كنار بكشند و برخلاف نظر عباس نيكويه در مصاحبه با آواي تات كه مي‌گويد محافظه‌كاران پيمان نامه انصراف به سود ديگري به امضاء رسانده‌‌اند كه در صورت اجماع حاضران در جلسات مرضي‌‌الطرفين انصراف بدهند، به نظر نمي‌رسد كه هيچ كدام حاضر به كناره‌گيري باشند. در مقابل اما ده گروه از اصلاح‌طلباني كه در جلسات احزاب دوم خردادي شركت مي‌كنند، حتي اگر اعتقاد قلبي به عليخاني‌ها نداشته باشند، اما چاره‌اي جز حمايت‌و همراهي ندارند چرا كه اصولاً كانديداي ديگر وجود ندارد و حاج داود محمدي، كانديداي حزب اعتماد ملي نيز حاضر به حضور در جمع آنها نيست.

حاج داود محمدي اگر چه بيشترين نزديكي را به اصلاح‌طلبان دارد و از سوي يك حزب اصلاح‌طلب حمايت مي‌شود، اما تمايل چنداني نشان نمي‌دهد كه مرز خود را با بخش‌هاي از محافظه‌كاران آشكار كند تا جايي كه هفته‌نامه آواي تات كه در60 شماره خود بيشترين حملات را به اصلاح‌طلبان انجام داده است، در تاكتيك انتخاباتي از اتحاد عباس نيكويه محافظه‌كار با حاج داود محمدي اصلاح‌طلب حمايت مي‌كند و حتي تلويحاً مي‌گويد كه عباس نيكويه تمايل دارد بجاي ائتلاف با يك محافظه‌كار با حاج داود محمدي ائتلاف كند.


از سوي ديگر، بخشي از محافظه‌كاران به دنبال آن هستند كه سيد محمدابوترابي، نماينده فعلي محافظه‌كاران قزوين در مجلس هفتم را از قزوين دور كرده و به تهران بفرستند تا در ائتلاف محافظه‌كاران تهران به عنوان سرليست انتخاباتي طيف‌هاي سنتي محافظه‌كاران قرار گيرد و دائماً سيگنال مي‌فرستند كه در صورت آوردن راي بالا از تهران، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي، مي‌تواند با حمايت آنها كانديداي رياست جمهوري شود و براي باردوم رييس جمهور ايران اسلامي از شهر قزوين باشد؛ چيزي كه شيخ معتدل محافظه‌كاران با شك و ترديد به آن نگاه مي‌‌كند و ترجيح مي‌دهد كه در قزوين بماند و كانديدا شود تا در دام احتمالي هم مسلكان خويش در قزوين نيفتد كه او را متهم به صبوري بيش از حد و عدم موضع‌گيري عليه اصلاح‌طلبان مي‌كنند و نماينده‌اي خنثي مي‌دانند.

با اين وجود، يك طيف در درون محافظه‌كاران، نه اعتقاد به محمد ابوترابي دارد و نه اعتقاد به عباس نيكويه. آنها كه خود را حزب‌ا... مي‌نامند، معتقد هستند، قنبري كه به توصيه‌ي وزير كشور براي كانديداتوري به قزوين آمده است و از مدت‌ها پيش ستاد خود را در دفتر يك هفته‌نامه محلي محافظه‌كار بر پا كرده است، مي‌تواند كانديداي سودآوري براي آنها باشد و اگر داود محمدي اصلاح‌طلب نيز در كنار وي قرار گيرد، به احتمال زياد مي‌تواند بخشي از آراء وي را نيز بنام خود در صندوق‌هاي آراء بريزد؛ چيزي كه حاج داود محمدي، تمايل چنداني به اتحاد با وي نشان نمي‌دهد، اگر چه بر طبق خصلت خاص خود، آنها را نيز از خود دور نمي‌كند.

اما آنچه كه محافظه‌كاران را نگران كرده است، وجود كانديداهايي چون غلامحسين ميرباقري است كه به هيچ عنوان قصد كنارگيري از كانديداتوري ندارند و به رغم آنها متوهم شده اند كه هم اكنون 80 هزار راي در آستين خود دارند.

محافظه‌كاران اكنون نگران محمددوست هستند كه مي‌گويند حمايت‌هاي گسترده‌اي در تهران دارد و نمي‌توانند وي را كه بخاطر ندادن پست استانداري جريح‌كرده‌اند، از انتخابات دور كنند و از طرفي مانده‌اند با انصاري، برادر دبير پيشين موتلفه در قزوين و شيخ عباسي، رييس حوزه علميه قزوين چكار كنند. عباسي اكنون شبكه حوزه علميه قزوين را در دورترين روستا‌هاي استان در اختيار دارد و مي‌تواند با كمك شاگردان خود معادله‌هاي محافظه‌كاران را به هم بريزد.

اصلاح‌طلبان اما هيچ كدام از اين مشكلات را ندارند با سه كانديداي خود به نحوي كنار خواهند آمد. يا همه جمع مي‌شوند در ستاد پدر وپسر، يك يا هر دو عليخاني را به مجلس مي‌فرستند و يا با فشار از بالا، داود محمدي را در كنار يكي ازعليخاني‌ها مي‌نشانند و در صورت رفتن ابوترابي به تهران هر دو را راهي مجلس مي‌كنند؛ با اين وجود ترميم شوراي مركزي اعتماد ملي در استان و يكدست كردن كرد‌ها و لرها در ستاد مركزي قزوين، اين احتمال را كه شيخ و حاج داود در كنار هم بنشينند به يك رويا تبديل كرده است: رويايي كه اگر وبلاگ نويس «انتخابات هشتم» درست گزارش كرده باشد، قدم‌هاي اوليه آن را حاج‌داود محمدي در شهر اقباليه برداشته است، واقعيتي كه در كذب بودن آن زياد نمي‌توان شك كرد. »

حضور افراد مستقل مثل دكتر نوروزي و پيشرويان نيز در انتخابات تا حدودي مشكلاتي را براي هر دو جناح موجود در قزوين ايجاد كرده است. آن طور كه وبلاك Qazvinnewsblokspot گزارش كرده است ، دكتر نوروزي با ايجاد يك موسسه به دنبال آن است كه شمالي‌ها را انسجام بخشد و برخلاف دوره قبل كه با چهارده هزار راي نتوانست، كاري از پيش ببرد، اين بار تلاش مي‌كند با ايجاد حسن ناسيوناليستي شمالي‌ها، به عمارت مجلس راه پيدا كند.


علي پيشرويان نيز اگر چه به صورت رسمي وقطعي حضور خود را در انتخابات اعلام نكرده است، ولي به نظر مي‌رسد با چاپ اولين شماره ماهنامه «مينوي خرد» ، مي‌خواهد به نوعي عرصه عمومي را در خطاب خود قرار دهد تا بتواند حتي اگر آراء لازم را در انتخابات بدست نياورد، به عنوان يك چهره مطرح شود.

با اين وجود عرصه انتخابات هميشه كانديداهاي پنهان ديگري نيز دارد كه معمولاً به عادت مألوف ايرانيان، دقيقه 90 صداي دهل خود را به گوش انباي بشر مي‌رسانند. بايد منتظر ماند و ديد بازي دردقيقه 90 به سود كدام كس يا جناح تمام خواهد شد.

محرمانه نيست هفته نامه "تابان قزوين"

ديگر كانديداهاي مطرح
به دنبال درج خبركانديداهاي مطرح در حوزه انتخابيه بويين زهرا و آوج خبرهاي جديدتر حكايت از افزايش اين كانديداها دارد.

گفته مي شود؛ مظفر آقا عليخاني مديركل گمركي اتاق بازرگاني صنايع و معادن و همچنين روحي از مديران شركت ايران خودرو نيز به عنوان ديگر كانديداهاي احتمالي منطقه بويين زهرا و آوج مطرح مي باشند.

سوال از وزير كشور
در پي سوال حجت‌الاسلام عليخاني از وزير كشور در خصوص شكايت بخشدار آوج از يك عضو شوراي نيريج آوج، وزير كشور جهت پاسخگويي در كميسيون امنيت ملي حاضر شده و قول داده است كه اين موضوع را پيگيري كند. گفتني است؛ عبدالمجيد شاه‌آبادي بخشدار آوج نيز طي جوابيه‌اي كه براي نشريه ارسال كرده است با عادي و قانوني دانستن حضور يك نماينده در حوزه انتخاباتي خود و رسيدگي به مشكلات مردم اصولا همزماني دستگيري با مساله حضور حجت‌الاسلام عليخاني را به كل مردود دانسته است. ذكر اين نكته ضروري است كه بر خلاف ادعاي آقاي بخشدار، خبر ستون مزبور طرح سوال حجت‌الاسلام عليخاني از وزير كشور بوده است كه البته اين خبر كاملا درست است و در صحت آن هيچ شكي نيست. البته ما نيز مانند آقاي بخشدار قبول داريم كه سفر يك نماينده به حوزه انتخاباتي كاملاً عادي است ليكن روي سخن با آناني است كه رويكردي غيرعادي با چنين سفرهايي دارند.

40سال فاصله تا ژاپن
شنيده شده است كه رييس جمهور طي مصاحبه با روزنامه يوميوري ژاپن گفته است «ايران در 40 سال آينده به ژاپن خواهد رسيد» و روزنامه مذكور نيز اين اظهار نظر را به عنوان اعتماد به نفس احمدي نژاد نسبت به پيشرفت كشور دستاوردهاي 2 ساله دولت نهم قلمداد كرده است. دكتر احمدي نژاد در بخش ديگري از گفتگو با يوميوري بروجود آزادي بيان در جمهوري اسلامي ايران تاكيد و يادآور شده است كه همه افراد و گروهها مي توانند به راحتي نظرات خود را بيان نمايند.

انقلابي بودن و مشت زدن
شنيده شده است كه علي‌لاريجاني به تازگي گفته؛ عقلاني بودن به معناي نفي انقلابي بودن نيست و انقلابي بودن هم به معناي مشت زدن به طرف مقابل نيست. نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در جمع دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف، در پاسخ به دانشجويي كه از او پرسيد علي‌لاريجاني در لحن، ظاهر، محتوا و تفكرات پتانسيل لازم را براي حفظ عزت انقلابي ندارد، گفت: گفتار ديپلماتيك خلاف انقلابي بودن نيست؛ انقلابي بودن به معناي مشت زدن به طرف مقابل نيست.

كانديداها در انجمن بيماران!
شنيده شده است؛ يكي از انجمن‌هاي حمايتي، به محل تبليغات كانديداي محافظه كاران تبديل شده است، تاكنون در اين انجمن يك كانديداي محافظه كار از قزوين و ديگري از تاكستان به جاي نماينده فعلي آن،به جمع معرفي شده‌اند.

گفتني است؛ قرار بوده كه يكي از كانديداهاي احتمالي قزوين هم در اين جلسه حضور پيدا كند، اما تشكيلات مركزي اين انجمن در تهران به واسطه ابهام در رويكرد محافظه‌كارانه يا اصلاح‌طلبانه وي فعلا از حمايت او خودداري كرده‌اند.

جا به جايي در فصل انتخابات
شنيده شده است؛ جابجايي چندين بخشدار و معرفي سريع آنان در مناطق مختلف استان ابهاماتي را در اهداف اين تغييرات به وجود آورده است.

شايان ذكر است كه اين معرفي و جابجايي‌ها با توجه به فقدان معاون سياسي و امنيتي استاندار و در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي، نگراني مردم و فعالان سياسي را نيز برانگيخته است.

آنفلوانزاي مرغي، واقعيت يا شايعه؟
شنيديم : به دنبال تلف شدن هزاران مرغ گوشتي در آبيك كه خبر شيوع بيماري مرگبار آنفلونزاي مرغي در استان را باعث شد، مدير كل دامپزشكي استان با تكذيب اين شايعه، اين تلفات را ناشي از فصل سرما و بيماري ويروسي تنگي تنفسي عنوان كرده است.

گفتني است؛ خبرهاي واصله حكايت از صحت شيوع بيماري آنفلونزاي مرغي در برخي واحدهاي توليدي طيور در آبيك داشته و متاسفانه همچنان اطلاع‌رساني صحيح صورت نمي گيرد.

مطالب "چراغ زرد" هفته نامه ي "نامه قزوين"

انصاريان، محمد دوست نهايي مي شود
خبرهاي رسيده حاكي است كه به احتمال فراوان جبهه اصولگرايان متحد استان انصاريان و محمد دوست را به عنوان گزينه هاي نهايي اصولگرايان معرفي خواهند كرد.
گفته مي شود به غيراز ابوترابي و فرجي، ديگر نامزدهاي منتسب به اين جريان از جمله قنبري الموتي، ميرباقري، شيخ علي عباسي، نيكويه، انصاريان و محمددوست، ميثاق نامه جبهه متحد اصولگرايان را امضاء كرده اند تا در صورت انتخاب نشدن از سوي جبهه به نفع ديگر كانديداهاي اصولگرا استعفاء دهند.

الله وردي هم مي آيد
گفته مي شود؛ حجت الاسلام الله وردي، صاحب امتياز و مدير مسوول نشريه سلوك هم بنادارد كه در انتخابات آتي كانديدا شود.
الله وردي كه از اصولگرايان استان به شمار مي رود به تازگي اعلام كرده كه تلاش هاي خود را براي حضور در پارلمان هشتم آغاز كرده است.

ابوترابي در تهران
آخرين خبرها حاكي است كه حجت الاسلام ابوترابي، نماينده فعلي قزوين در مجلس هفتم به قطعيت رسيده است كه در انتخابات مجلس هشتم از حوزه انتخابيه تهران كانديدا شود.

عليخاني در قزوين
بالاخره پس از مدت ها گمانه زني، حجت الاسلام عليخاني، نماينده فعلي مردم بويين زهرا و آوج، رسماً اعلام كرد كه در انتخابات آتي از حوزه انتخابيه قزوين كانديدا خواهد شد.

از مرتضي حيدري، علي ربيعي، صفرپور و افتخاري به عنوان گزينه هاي جايگزيني قدرت اله عليخاني در بويين زهرا نام برده مي شود.

گفته مي شود؛ احتمال حضور صفرپوراز ديگر افراد مذكور بيشتر است .

داود محمدي به كوهين رفت
داود محمدي كه يكي از كانديداهاي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هفتم بود و به علت ابطال آرايش نتوانست وارد مجلس شود در ادامه فعاليت هاي انتخاباتي غيررسمي خود هفته گذشته به بخش كوهين سفركرده و با مردم چند روستاي اين منطقه ديدار و گفتگو كرد.

گفته مي شود؛ محمدي اعلام كرده است كه؛ در انتخابات آتي نيز مطمئناً كانديدا مي شود.

سخنراني قنبري الموتي در الوند
شنيده ها حاكي است كه قنبري الموتي كانديداي اختصاصي ائتلاف بزرگ حزب الله استان در انتخابات مجلس هشتم در ادامه تبليغات غيررسمي خود طي هفته گذشته در جمع تعدادي از شهروندان الوندي، سخنراني كرده و برنامه هاي خود را تشريح كرده است.

انتشار"آيينه" قطعي شد
انتشار هفته نامه آيينه از سوي نزديكان عباس نيكويه قطعي شده است.

آخرين خبرها حاكي است كه آيينه، طي دوهفته آينده رسماً منتشر مي شود. گويا عباس نيكويه با تصميم براي انتشار آيينه حضور خود در عرصه رقابت هاي انتخاباتي را قطعي كرده است.

گلپور رفت، مدرسي آمد
بالاخره پس از مدتها استاندار قزوين تصميم گرفت كه به جاي مهدي گلپور- از ياران ستاد انتخاباتي خود- فرد ديگري را به عنوان مشاور استاندار در امور جوانان و رييس سازمان ملي جوانان منصوب كند.

مهدي مدرسي كه از اصولگرايان جوان استان است، اين هفته رسماً به عنوان رييس سازمان ملي جوانان منصوب خواهد شد.

واكنش منفي به معترضين هدايت شده
گفته مي شود كه در جريان برگزاري مناظره بادامچيان و شيركوند در دانشگاه بين الملل چند دانشجو به صورت هدفمند و هدايت شده بناداشته اند كه در نظم جلسه اخلال وارد كرده و موجبات تعطيلي جلسه را فراهم آورند كه با واكنش سرد و منفي بادامچيان و شيركوند مواجه مي شوند.

جالب توجه اينكه حتي بادامچيان هم از حركت اين افراد گله مند شده است و به اين افراد توصيه كرده كه در حركات و رفتارشان اخلاق را رعايت كنند و منطقي سوال و بحث كنند.

ستاد رايحه، رسماً كار خود را آغاز كرد
ائتلاف رايحه خوش خدمت در استان رسماً فعاليتهاي خود را براي حضور در انتخابات آتي آغاز كرده است.

گفتني است؛ اعضاي ائتلاف رايحه با راه اندازي ساختمان ستاد واقع در خيابان فردوسي، كميته هاي مختلف را نيز مشخص و به تهران معرفي كرده اند.

موضع گيري بادامچيان عليه احمدي نژاد

اسدا... بادامچيان در قزوين گفته است: ما را رد صلاحيت هم كرده اند، ولي مثل بقيه سرو صدا راه نمي اندازيم اما بعضي ها منتظرند كه شوراي نگهبان آنها را رد صلاحيت كند تا شورا را متهم به سياسي كاري كنند.

وي همچنين عليه احمدي نژاد موضع گيري كرده و گفته: احمدي نژاد بايد اعلام كند با تمام عشقي كه به مبارزه با مفاسد اقتصادي داشت، چرا نتوانست اين كار را بكند؟ شعار را همه مي دهند. خاتمي هم زمان انتخابات بسيار شعار مي داد.

دكتر شيركوند در دانشگاه بين المللي:طالبان براساس شريعت اسلام حكومت مي كنند

دكتر شيركوند در دانشگاه بين المللي گفته: از نظر من حكومت طالبان بر اساس شريعت اسلام حكومت مي كند، البته جنايات آنها قابل توجيه نيست، اما در تاريخ ادعاي اسلامي بودن آنها را ثبت كرده ايم و نمي توانيم اين گونه بيان كنيم كه آنها اسلامي نيستند.

وي همچنين گفته است: من فكر مي كنم بهشتي و لاجوردي و شهدايي از اين دست اگر الان زنده بودند شايد گرايش به جبهه اصلاح طلبان داشتند و همفكر ما بودند تا جبهه اصولگرايان.

وي در مورد پرونده وابستگي فكري ناصري و موسويان به اصلاح طلبان گفته: سيروس ناصري و موسويان در طيف اصلاح طلبان قرار نمي گيرند.

اخبارويژه هفته نامه ي تاك

این فرد نباید در انتخابات شرکت می کرد
آیت ا..خزعلی ؛بنده پرونده یک نفری را دارم که می خواهم به شورای نگهبان بدهم ؛چون وی در انتخابات شرکت کرده ونباید شرکت کند.

وی همچنین یادآور شد:چون وی درانتخابات شرکت کرده و نباید شرکت کند؛چرا که این فرد از مواد قاچاق استفاده کرده است.

وی گفت :باورنمی کنید اگر بگویم بیشتر از 10 میلیارد در سال استفاده کرده است.

وی با انتقاد از مدعیان اصلاح طلبی افزود:اصلاح طلبان خودشان هم قبول دارند که خوب کار نکرده اند. اصلاح طلبان کاری در انتخابات آتی پیش نخواهند برد ؛چون سوابقشان نا جور و در میانشان اختلاف است.

آیت ا...خزعلی ،عضو مجلس خبرگان به دعوت "جمعیت تولدی دیگر" در قزوین حضور یافته بود.

حضور علیخانی در قزوین قطعی شد
گزارش رسیده حاکی از آن است که؛حضور علیخانی پدر در انتخابات مجلس هشتم از حوزه انتخابیه قزوین حتمی و قطعی شده است.

گمانه زنی ها در مورد کاندیداهای احتمالی در حوزه انتخابیه بویین زهرا وآوج شدت گرفته است.

پیشتر از این کارشناسان سیاسی معتقد بودند؛که روح ا...عباسپور ،کاندیدای اصول گرایان در حوزه بویین زهرا واز طیف حامیان دولت نهم از وضعیت بسیار خوبی بر خوردار است.

با حضور شیخ قدرت در قزوین ،اوضاع بد دوم خردادیها بد تر خواهد شد .

علیخانی پدر و پسر،حسن ریسیان،سید ناصر قوامی،زهرا یوسفی،دکتر بهشتی سرشت،دکتر نوروزی ،افرادی هستنداز طیف دوم خرداد که در قزوین با هم به رقابت خواهند پرداخت.

میثاق نامه یا تعهد کتبی
جبهه متحد اصول گرایان قزوین پیش شرط مذاکره با کاندیداهای مطرح اصول گرادر استان را امضا میثاق نامه این جبهه اعلام کرده اند.

بر اساس گزارش های رسیده ؛در یکی از بندهای این میثاق نامه از داوطلب نمایندگی مجلس هشتم خواسته شده است ضمن احترام به تصمیم نهایی جبهه متحد اصول گرایان در صورتی که امضا کننده این میثاق در فهرست نهایی این گروه قرار نگرفت بدون هیچ مقاومتی از دور رقابتهای انتخاباتی کنار رود. آگاهان سیاسی این میثاق نامه را نوعی تعهد کتبی برای حذف بعضی کاندیداها تلقی کرده اند.

اعتراض بازنشستگان استانداری
جمعی از بازنشستگان استانداری قزوین با مراجعه حضوری به دفتر نشریه تاک قزوین در خصوص تعلل مسوولان استانداری به عدم پرداخت پاداش باز نشستگی خود اعتراض کردند .این عده در اعتراض خود عنوان کردند که پاداش بازنشستگی آنان در بودجه سال 86 پیش بینی شده اما هیچ مبلغی تاکنون به آنان پرداخت نشده است.

رای اعتماد،اعتماد ملیّ
حزب اعتماد ملی استان در دیدار با مسوولان این حزب در تهران خواستارتعیین مسوول استانی برای این حزب در استان شدند . بر اساس شنیده های موثق پرویز فتاح پور، فرماندار سابق شهرستان آبیک برای جانشینی فاضل الموتی پیشنهاد شده است.

چه کسانی چینی ها را کشتند؟
یکی از کارخانجات تولید چینی در قزوین با حدود 250 کارگر با وجود سرمایه گذاری کلان و ماشین آلات مدرن در ماههای اخیر دچار مشکلات عدیده ای از جهت تولید شده است . این کارخانه به رغم داشتن حمایت مادی ومعنوی ادارات مرتبط با صنایع استان ظاهرا به دلیل اختلاف مالکان وصاحبانش به سمت یک بحران خود ساخته و ورشکستگی پیش می رود وتعو یق پی درپی برخی مدیران این کارخانه حکایت از این معنا دارد. کارشناسان اقتصادی معتقد ند تا دیر نشده و جمعی از کارگران این کارخانه از کار بیکار نشده اند،مسوولان امنیت در استان باید نسبت به رفع مشکلات کارخانه اقدام نمایند در صورتی که مالکان از عهده اداره آن مدیریت موقت آن را تا رفع مشکلات احتمالی بر عهده بگیرند.

مسوولان پاسخگو
استاندار قزوین در جمع اعضاء شوراي شهرستان قزوين تلويحاً گفته بود ما موظف نيستيم به شورا پاسخگو باشيم. عباس ظاهري رييس شورا گفت: مسوولان اجرايي ملزم به اجراي تصميمات شوراها در حدود اختيارات هستند. در جلسه شوراي شهر اين هفته اگرچه ظاهري كوشيد تا با توسل به اصل هفتم و يكصدم قانون شوراها حرفش را به كرسي بنشاند اما ظاهراً موفق نشد و فقط به نقد صدا و سيما بسنده كرد. گفتني است يكي از مصاديق عمده در اين بحث در هفته هاي گذشته امضاء نشدن حكم شهردار منتخب آبيك از طرف فرماندار اين شهر و مقامات ارشد استانداري بوده است با اين حال بالاخره معلوم نشد كه مسوولان استانداري تا چه ميزان موظف به تمكين در برابر مصوبات اجرايي شوراهاي شهر هستند.

حزب توسعه ملي مستقل عمل مي كند.
براساس برخي گزارشها حزب تازه تاسيس توسعه ملي منسوب به آقايان رضايي، قاليباف و لاريجاني پس از آنكه در مذاكراتشان با اعضاء جبهه متحد اصولگرايان به نتيجه مشخص نرسيدند تصميم گرفتند به صورت مشترك فهرست جداگانه اي از كانديداهاي مجلس هشتم ارائه كنند. خبرهاي رسيده حاكي است اين حزب در روزهاي سازماندهي تشكيلات استاني را براي فعال كردن اعضاء آن در انتخابات آتي مجلس آغاز خواهند كرد.

دلسوزان انقلاب خون و دل مي خورند
به دنبال موضع گيري تند رياست محترم جمهور عليه برخي مقامات سياسي كشور در خصوص موضوع پرونده جاسوسان هسته اي برخي رسانه هاي اصولگراي مستقل و نيز دلسوزان انقلاب نسبت به اين مواضع حساسيت برانگيز هشدار دادند.

روزنامه جمهوري اسلامي در سر مقاله هاي متعدد در روزهاي اخير كوشيد صرف نظر از قضاوت نهايي در اين موضوع طرفين را به خويشتنداري و سعه صدردعوت كند و از رييس جمهور خواست اين گونه موضوعات چالش برانگيز را به ميان مردم و جامعه تسري ندهند. گفتني است كشمكش سياسي در موضوع پرونده جاسوسان ميان دولت و برخي مقامات سياسي كشور در روزهاي اخير به اوج خود رسيده است.

مجلس هشتم در كنار دولت نهم
گروه موسوم به " رايحه خوش خدمت" از حاميان دولت فعلي و اعضاء سابق ستاد رياست جمهوري با حضور فعال در جبهه متحد اصولگرايان سراسر كشور براي تصاحب كرسي هاي مجلس هشتم خيز برداشته است. براساس گزارشهاي رسيده اعضاء اين گروه كه در اكثر استانها و شهرهاي كشور پستهاي حساس و كليدي را در اختيار دارند از مدتها قبل براي مجلس هشتم برنامه ريزي كرده اند و قصد دارند مجلس هشتم را كه هم اكنون دراختيار جناح راست سنتي است خارج كنند و آن را با مواضع دولت نهم همسو كنند.

كمالي در گزارش سفرخود ازايتاليا و اسپانيا:كشورهاي غربي پراز فساد و بي حجابي است

كشورهاي غربي پراز فساد و بي حجابي است

كمالي كه به همراه معاونان خود از سفرايتاليا و اسپانيا برگشته بود، در جلسه علني شوراي شهرقزوين گزارش سفرخود را ارائه نمود.

بنابه گفته يك منبع موثق، شهردار قزوين در تمام مدت سخنراني، يك كلمه از فعاليت هاي عمراني و توانمنديهاي شهرداري اسپانيا نگفت و بيشتر در مورد امانيسم، ليبراليسم و كليسا حرف زد وبه تشريح بي ديني و رواج فساد در اين كشورها پرداخت.

اين گزارش مي افزايد: اگرچه پيشتر روابط عمومي شورا اعلام كرده بود كه شهردارگزارش سفرخود را اعلام خواهد كرد و با توجه به اينكه گفته شده بود كه شهرداري براي بازديد از توانمنديهاي اين كشورها در زمينه حمل و نقل سفركرده است ولي شهردار بيشتر به مشكلات اخلاقي شهرهاي اسپانيا و ايتاليا پرداخت.

خبرهاي دو هفته نامه ي مينودر

احمدي‌نژاد به قزوين مي‌آيد

اخبار رسيده حكايت از آن دارد، احمدي‌‌نژاد رييس جمهور به استان قزوين مي‌آيد. يك منبع مطلع اظهارداشت: به زودي دكتر احمدي‌نژاد براي افتتاح يك پروژه صنعتي به استان قزوين مي‌آيد، گفته مي شود احمدي‌نژاد در اين سفر بزرگترين كارخانه توليد كننده كاشي و سراميك را كه حوالي بويين زهرا واقع شده است افتتاح خواهد نمود. شركت آپادانا سرام بزرگترين توليد كننده كاشي و سراميك است كه در منطقه بويين‌زهرا در حال احداث مي‌باشد.

سردار صباغ در استانداري قزوين
خبرها حكايت از آن دارد؛ صباغ معاون سياسي استانداري قزوين مي‌شود. يك منبع آگاه اعلام داشت: صباغ آخرين گزينه معاونت سياسي استانداري است كه به وزارت كشور معرفي شده است. سردار صباغ از نيروهاي بومي استان است كه در هشت سال دفاع مقدس خدمات گسترده‌اي را انجام داده است.

استعفا يا مجبور به استعفا؟!
خبرها حكايت از آن دارد بخشدار خرمدشت مجبور به استعفا شد. يك فرد آگاه به مسايل سياسي اظهار داشت: بخشدار خرمدشت كه نسبت فاميلي با نماينده تاكستان دارد وادار به استعفا از سمت بخشداري شد.

گفته مي‌شود با توجه به نزديكي به انتخابات مجلس شوراي اسلامي رقباي مهندس رحماني مديريت استان را مجبور نمودند تا بخشدار جديدي را در اين بخش معرفي نمايد. با اين وجود مي‌بايست اين بخشدار ديگر شهرهاي استان جا به جا مي شد نه اينكه وي را وادار به استعفا مي‌كردند.

عليخاني از قزوين كانديدا مي‌شود
خبرها حاكي از آن است قدرت‌ا... عليخاني از حوزه انتخابيه قزوين كانديدا خواهد شد. يك منبع مطلع اظهار داشت: عليخاني با بررسي‌هاي همه جانبه در نظر دارد از حوزه انتخابيه قزوين كانديدا شده و از يك فرد ديگر از حوزه انتخابيه بويين زهرا حمايت نمايد.

از تلويزيون تا مجلس راهي نيست
اخبار رسيده حكايت از آن دارد دكتر مرتضي حيدري گوينده خبر 30 و 22 شبكه دوم سيماي جمهوري اسلامي كانديداي مجلس مي‌شود. يك منبع مطلع اظهار داشت: مرتضي حيدري در نظر دارد از حوزه انتخابيه بويين زهرا كانديداي مجلس شوراي اسلامي گردد.

حيدري كه داراي تحصيلات دكتري مي باشد تبحر خاصي در اداره جلسات و ميزگردهاي سياسي دارد.

انتصاب شهردار آبيك به صلاح نيست!
بر اساس شنيده‌هافرماندار آبيك انتصاب جهانبخش به عنوان شهردار منتخب شوراي شهر آبيك را به صلاح ندانسته است و در جمعي گفته : فردي كه قبول مسووليت مي‌كند بايد با ديگر مسوولان تعامل داشته باشد، در صورتي كه براي شهردار شدن ايشان امام جمعه و بنده مخالف هستيم و به همين علت هم استاندار حكم ايشان را امضا نمي‌كند.

طاهري براي رفع اين مشكل 2 پيشنهاد داد يا گزينه شهرداري را تغيير بدهند و يا رييس شورا بدون توجه به نظر استاندار حكم شهرداري جهانبخش را صادر نمايد.

البته معلوم نيست مصلحتي مهم‌تر از نفع مردم وجود دارد و چرا بايد شهرداري كه منتخب مردم است با اين مشكل مواجه شود.

جعفري شهردار اسبق كانديدا مي‌شود
اخبار رسيده حكايت از آن دارد، حسين جعفري شهردار اسبق قزوين كانديدا مي‌شود. يك منبع مطلع اظهار داشت: حسين جعفري در نظر دارد از حوزه انتخابيه مباركه اصفهان براي مجلس شوراي اسلامي كانديدا شود. به حسين جعفري پيشنهاد چندين شهرداري از جمله شهرداري زنجان داده شده بود كه وي به خاطر كانديدا شدن اين پيشنهادات را قبول نكرد.

قريشي هم كانديدا مي‌شود
اخبار رسيده حكايت از آن دارد، عبدا... قريشي مسوول روابط عمومي دادگستري استان قزوين كانديداي مجلس شوراي اسلامي است. يك منبع آگاه اظهار داشت: عبدا... قريشي تصميم دارد از حوزه انتخابيه خوانسار و گلپايگان از شهرهاي اصفهان ثبت نام نمايد. قريشي از نيروهاي فعال و كارشناس دادگستري استان قزوين مي‌باشد.

فتاح پور در اعتماد ملي
اخبار رسيده حكايت از آن دارد، فتاح پور سكان حزب اعتماد ملي در استان قزوين را به دست گرفت. براساس اخبار وارده و طي تصميم مسوولان رده بالاي اين حزب فتاح‌پور به عنوان دبير اين حزب در استان شروع به كار كرد. گفته مي‌شود فاضل متولي دبير قبلي اين تشكيلات شاخه فرهنگيان مركز را عهده‌دار شده است.

رحماني در يك قدمي شهرداري
اخبار رسيده حكايت از آن دارد، به دنبال معرفي شوراي شهر تاكستان به استانداري قزوين ابلاغ شهروز رحماني براي شهرداري تاكستان صادر شد.

گفته مي‌شود در روزهاي آينده مراسم معارفه وي انجام خواهد شد رحماني از اعضاي شوراي شهر تاكستان بود.