بازداشت چند فعال ستاد انتخاباتی موسوی در قزوین

چند تن از فعالین ستاد انتخاباتی موسوی در قزوین بازداشت شدند.

به گزارش منابع خبری قزوین نیوز صبح امروز نیروی انتظامی با مراجعه به منزل حسین رئیسیان، فضلی، درویش، ایمانی و ... آنها را به بهانه دیگری از منزل خارج نموده اما سپس آنها را بازداشت کرده است.

گفته می شود این بازداشت در پی بروز اغتشاشات و ایجاد ناامنی های اخیر قزوین انجام شده است و در صورت ادامه یافتن این ناامنی ها امکان بازداشت سایر افراد نیز وجود دارد.

شایان ذکر است تا لحظه درج این خبر نامبردگان در بازداشت به سر برده و همچنان مورد بازجویی قرار می گیرند.

تکذیب خبر قزوین نیوز توسط نیروی انتظامی قزوین

خبر منتشر شده در قزوین نیوز درباره وقوع قتل پنجم در قزوین، طی گفتگوی مسئولان نیروی انتظامی با تعدادی از رسانه ها تکذیب شد.

بر این اساس قزوین نیوز لازم می داند به اطلاع مخاطبان خود برساند با توجه به اینکه چنین وبلاگی با رویکرد پوشش اخبار با ارزش و منتقدانه، امکان معرفی گردانندگان خود و مصاحبه مستقیم با مسئولان را ندارد به ناچار اخبار خود را از طریق منابع اطلاعاتی مختلف بدست می آورد و متاسفانه در خبر مذکور منبع خبر منتشر شده اخبار نادرستی را به این رسانه گزارش داده بودند.

قزوین نیوز ضمن کناره گذاری منبع خبری قبلی و با اعتقاد و افتخار به لزوم قدرت اعتراف به اشتباه یک رسانه از خوانندگان فهیم خود پوزش می خواهد.

قزوین نیوز به توسعه و ایجاد امنیت استان و کشور خود می اندیشد و با آنکه معتقد است جو نا امنی در شهر همچنان ادامه دارد امیدوار است با شناسایی و بازداشت عاملان ناامنی، جو امنیت و امیدواری بار دیگر به زندگی شهروندان بازگردد.

فاجعه قتل پنجمین زن در قزوین

با قتل پنجمین زن در قزوین فاجعه قتل سریالی زنان مسن در قزوین وارد ابعاد پیچیده ای شد.

به گزارش منابع خبری قزوین نیوز روز پنجشنبه گذشته زن مسنی که مادر شاگرد کفش فروشی ژاسمن واقع در خیابان خیام قزوین بوده ربوده می شود و چند ساعت بعد جنازه وی کشف می شود.

با وارد شدن تیم تخصصی آگاهی از تهران به قزوین پلیس همچنان در جستجوی عاملان این فجایع انسانی است. سرنخ هایی که از این حوادث بدست آمده نشان می دهد عاملان قتل ها که یک مرد و یک زن با خودروی پژو هستند در نهایت با خفه نمودن فرد ربوده شده به کشتن وی اقدام می نمایند.

برخی تحلیل گران معتقدند ممکن است یک انگیزه قاتلان ایجاد ناامنی و در نهایت ایجاد بدبینی به نظام و کاهش آرا مردم در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشد.

گفته می شود امام جمعه قزوین در نماز جمعه گذشته خواهان کنترل امنیت در استان از سوی شورای تامین استان شده بود.

قتل چهارمین زن در ادامه قتل های سریالی قزوین

زن 50 ساله ای با نام «صغری تقی حلاجان» بعد از ظهر روز یک شنبه در قزوین ربوده و سپس جنازه وی در همان شب کشف شد.

به گزارش منابع خبری قزوین نیوز در ادامه قتلهای سریالی قزوین این زن معلم و مجرد در ساعت چهار و نیم بعد از ظهر روز یکشنبه 6 اردیبهشت 1387 توسط افراد ناشناس دزدیده شده و همان شب جنازه وی کشف می شود.

قتل مذکور چهارمین قتل در ادامه قتلهای سریالی قزوین است وبا آنکه پلیس هرگونه ارتباط بین قتلهای اخیر را رد می کند اما ادامه یافتن این قتلها بر احتمال ارتباط بین آنها و وجود قاتلان مشترک می افزاید.

بنا بر این گزارش تاکید پلیس قزوین به وجود امنیت در قزوین و کتمان بیشتر مسئله و ناتوانی در یافتن قاتلان اصلی و انگیزه آنها موجی از رعب و وحشت را در جامعه قزوین بوجود آورده و به گسترش ناامنی در قزوین دامن زده است.

عباس نیکویه در جایگاه شهردار جدید قزوین

با برکناری محمد کمالی، رایزنی ها با شخصیت های مختلف برای انتخاب به عنوان شهردار جدید قزوین ادامه دارد.

به گزارش منابع خبری قزوین نیوز در میان افرادی که احتمال انتخاب آنها به عنوان شهردار جدید قزوین می رود احتمال انتخاب «عباس نیکویه» به عنوان شهردار قزوین از درصد بالاتری برخوردار گردیده است.

گفتگوها با شخصیت های مختلف برای نشستن بر مسند شهردار جدید قزوین در حالی انجام می‌شود که مسعود نصرتی که پیش از این به عنوان سرپرست شهردار قزوین انتخاب شده است در تلاش برای انتخاب خود به سمت شهردار قزوین، قولهای فراوانی را جهت بهبود وضعیت شهر در مدت کوتاه سرپرستی خویش داده است.

برکناری شهردار قزوین

بر اساس تصمیم شورای شهر قزوین، کمالی از سمت خود به عنوان شهردار قزوین برکنار شد.

بنا به گزارشات رسیده این تصمیم دیشب و در آخرین جلسه شورای شهر قزوین اتخاذ شده و با توجه به آنکه خبر آن هنوز به طور رسمی انتشار نیافته است تلاشها برای رایزنی با اعضای شورا و بازگردانی کمالی به سمت خود ادامه دارد.

همچنین در این جلسه نصرتی معاون کمالی، به عنوان سرپرست شهرداری قزوین تا انتخاب شهردار جدید قزوین منصوب شده است.

هفته نامه آوای تات توقیف شد

بر اساس حکمی از سوی دادستانی قزوین هفته نامه آوای تات قزوین توقیف و امید مافی سردبیر این هفته نامه بازداشت شد.

بنا به گزارشات رسیده امید مافی بدلیل شکایت شرکت نسله بخاطر چاپ مطلبی با عنوان «قهوه به رنگ خون» تا قرار معلوم در بازداشت به سر می برد.

شنیده ها حاکی از آن است با توجه به شکایات متعدد مطرح شده علیه هفته نامه آوای تات، امید مافی سردبیر این هفته نامه به جرم افترا و تهمت های گوناگون منتشر شده علیه دیگران در طول دوره انتشار این هفته نامه، بزودی راهی زندان خواهد شد.

تحصن در جلوي شركت نسله

به گزارش قزوين نيوز، اين افراد كه با سه دستگاه اتوبوس از نماز جمعه قزوين به جلوي شركت آورده شده بودند، با دادن شعارهايي عليه رژيم صهيونيستي اسرائيل، شركت نسله را از شركت هاي اقماري اسرائيلي ها دانستند و خواستار جلوگيري از فعاليت آن در ايران شدند.
انصار حزب ا... قزوين با تجمع در جلوي شركت نسله به ادامه كار اين شركت اعتراض كردند.

در اين تجمع، سه روحاني كه از افراد شاخص انصار حزب ا... قزوين بودند، در سخنراني هاي خود، ضمن اشاره به حمله اسرائيل به غزه، از مسوولان استان خواستند، در حمايت از كودكان بي دفاع غزه، اجازه فعاليت به شركت نسله را در قزوين ندهند.

در اين تجمع، حضور بسيج در جمع معترضين كاملاً مشهود بود و به نظر مي رسيد، حركت خودجوشي نبوده و از قبل سازماندهي شده بود.

پيش از اين وزارت صنايع با صدور بخشنامه اي اعلام كرده بود از فعاليت شركت هاي وابسته به رژيم صهيونيستي در ايران جلوگيري خواهد كرد.

در اين خبر كه در خبرگزاري فارس منتشر شده بود، آرم شركت نسله ضميمه خبر بود، اما در داخل خبر نامي از شركت نسله يا شركت هاي ديگر نيامده بود.

شايان ذكر است نسله در ايران و در قزوين در زمينه توليد غذاي كودك، انواع سوپ و انواع پودرهاي جانشين چاي فعاليت مي كند.

بركناري شهردار بويين زهرا

شهردار بويين زهرا از كار بركنار شد.

منابع موثق در شهرداري بويين زهرا مي گويند، مرتضي جانباز، شهردار بويين زهرا زير فشار اعضاي شوراي شهر مجبور به استعفا شده است.

به گفته اين منابع خبري، اعضاي شوراي شهر، بدون هماهنگي با مقامات عاليه استان براي مرتضي جانباز حكم شهرداري زده بودند و با فشار آنها مجبور شدند، جانباز را از كار بركنار كنند.

اين منابع خبري مي افزايند: مهدي چراغلو، به عنوان سرپرست شهرداري بويين زهرا منصوب شده است.
پيش از اين شهردار بيدستان نيز با فشار اعضاي شوراي شهر مجبور به استعفا شده بود.

علي صفري، متهم به همكاري با جبهه مشاركت استان بود.

گفته مي شود در فشار به اعضاي شوراي شهر بيدستان، حراست استانداري قزوين دخالت داشته است.

آغاز به كار ستاد سردار قاليباف در قزوين

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند: ستاد سردار قاليباف، شهردار تهران، براي انتخابات رياست جمهوري در قزوين فعال شده است.

اين منابع مي گويند: اعضاي ستاد وي همان هايي هستند كه در دوره گذشته در قزوين فعاليت مي كردند و هم اكنون داراي مسووليت هاي بزرگي در شهرداري تهران هستند.

به گفته اين منابع، اعضاي ستاد قاليباف با شخصيت هاي ذي نفوذ قزوين ديدار كرده و از آنها قول همكاري گرفته اند و بين آنها بولتن خبري جمعيت اصولگرايان اصلاح طلب را توزيع نموده اند كه روي جلد آن عكس بزرگ سردار قاليباف است.

جشن عروسي پسر شيخ و حضور مقامات

منابع خبري قزوين نيوز از عروسي پسر كوچك شيخ قدرت عليخاني، مهدي، در يكي از سالن هاي مجلل شهر تهران خبر مي دهند.

اين منبع خبري گفت: در اين جشن اكثر مقامات جناح هاي سياسي كشور، حضور داشتند. شخصيت هاي سياسي مثل: خاتمي، ناطق نوري، موسوي خوئيني ها، كروبي، هادي خامنه اي وبرخي از نمايندگان ادوار مجلس حضور داشته اند.

همچنين از مقامات استاني، طاهايي، استاندار، موسي خاني، رييس دانشگاه آزاد، تاكندي، قوامي و برخي چهره هاي مطبوعاتي چون عبدالعظيم موسوي، رحيم سركار و روح ا... اصلي بيگي حضور داشتند. از شخصيت هاي ورزشي مثل كفاشيان، قلعه نويي نيز افراد زيادي در اين مراسم بوده اند.

گفته مي شود اين مراسم که در دوشنبه شب در يكي از هتل هاي شمال شهر تهران برگزار شده و در آن انواع غذاها سرو مي شده است.

همچنین لازم به ذکر است پیش از این مراسم جشن دیگری در روز جمعه در روستای خیارج از توابع بویین زهرا (زادگاه وی) برگزار شده است که در آن مراسم نیز بیش از 6 هزار مهمان حضور داشته اند.

مهدی علیخانی دبیر کل حزب جوانان و سیاست گذار و مدیر سایت نواندیش است.

اقدام به خودكشي يك كاگر پوشينه بافت

يك كارگرپوشينه بافت در اعتراض به عدم دريافت حقوق، اقدام به خودكشي كرد.

به گفته يك منبع مطلع، كارگران پوشينه بافت وقتي كه روز پنج شنبه هفته گذشته به محل كار خود رسيدند رضا كريمي را ديدند كه با الياف توليدي كارخانه، در حال دار زدن خود است.

اين منبع گفت: همزمان با حلق آويز شدن رضا كريمي، همكاران وي سر مي رسند و او را از بالاي دار پايين مي كشند و با دادن تنفس مصنوعي، از مرگ حتمي وي جلوگيري مي كنند.

گفته مي شود رضا كريمي 43 سال سن دارد و 19 سال است كه در كارخانه پوشينه بافت كار مي كند.

كارخانه پوشينه بافت با 600 كارگر اكنون 6 ماه است كه حقوق پرداخت نكرده است. اين در حالي است كه مسوولان استان ادعا كرده بودند، با واگذاري اين كارخانه به يكي از جانبازان، مشكلات كارگران را حل كرده اند.

جوابیه رسیده

دریای وجود من که پاک است لب لب سگ مرا زیاد است


مثل معروف است که از زبان سگ آب دریا نجس نمی شود.

کم نبوده است رنجهای بی سابقه و ممتد ائمه (ع) و ستم هایی که بر شیعیان در طول تاریخ رفته و هم اینک نیز بر یاران مظلوم و بی ادعای مولایمان حضرت علی (ع) می رود. اینک که در آستانه عید غدیر ، عید ولایت و جانثاری ، عید مظلومیت فراموش شده در برگه های تاریخ هستیم .بر خود لازم دانستم این چند خط را در جوابیه شما بنگارم .لازم به توجه است که اینجانب بارها به این کاخ که شما نام برده اید رفته ام ، و البته اکنون که این نوشته ها را دیدم با خود اندیشدم که اگر کاخها این گونه می توانست منشأ فعالیتهای خیرخواهانه و مدبرانه باشد پس نعمت های گرانبهایی از دست رفته است!!؟ و اما بعد می خواهم بدانی که من یک فرهنگی هستم که غریب 9 سال است در خدمت فرزندان این استان که نامش را آویزه وبلاگ خود نموده اید هستم و می بینید که به احتمال زیاد مانند شما گردنی کلفت، و خوشی زیر دل، اوقات فراغتی طولانی ندارم که هر وقت از گوشه ای گزیده شدم دادم در بیاید یا اگر خبر ناواقعی یا در خور توجهی برای بردن آبروی مومنی یافتم آنرا آویزه دست نمائیم .

چگونه است که برخی به راحتی به آبروی مومنین یورش برده و خود را راحت و آسوده از هر کمین گاهی می دانند البته بدانید که خداوند در کمین شماست. و این بازیهای زشت آلودی که هراز گاهی باب می کنید تا لطمه و صدمه ای بر بدنه نظام مقدس جمهوری اسلامی بزنید، پشیزی ارزش ندارد، و این را هم شما و هم خوانندگان وبلاگ شما بدانند در این کاخی که شما از آن یاد می کنید نه از زیور آلات و گنجینه های خزانه خبری هست و نه از موضوعاتی که شما به آن علاقه مند هستید و امروز به واسطه نظام مقدس جمهوری اسلامی از آن محرومید و شاید در حسرت آنها گزیده گشته ای و هر چند گاهی پی موضوعی برای مرهم نهادن بر زخم خویش هستید. ما که از نشانه های این کاخ جز کتب علمای اسلام و بزرگان دین و استفاده از فرهنگیان و دلسوزان دین و مومینین و خادمین مساجد جهت نشر علوم و فرهنگ عمومی اسلام چیز دیگری ندیدیم و اگر اینها نشانه های کاخ است پس کاخ سران و تکیه گاههای پر و قوی بعضی از آقایان که امید است شما نگارنده عزیز جزء آنها نباشید چه نام دارد .

امید که همه ما در زبان و نوشتار و گفتار خدای عالم را حاضر و در حضور او معصیت نکنیم که بالاترین معصیت ریختن آبروی مومن است که جزایی بس سنگین و آتشی خاموش ناشدنی در پی دارد.

به امید هدایت

علي رغم قطعي بودن آن استعفاي معاون استاندار قزوين تكذيب شد

اگرچه حمزه اي متذكر شده كه هيچ كس از شوراي معاونان استانداري نمي رود، ولي منابع خبري قزوين نيوز مي گويند وي استعفاي خود را به اطلاع مهندس نصري ، استاندار سابق رسانده و نصري نيز آن را در جلسه اهل البيت عنوان داشته است.

نصري در اين جلسه گفته: من از آقاي حمزه اي و از آقاي پورمهدي خواسته ام استعفا بدهند و پورمهدي گفته، من بازنشسته مي شوم و مي روم، اين چندماه را بايد تحمل كنم و حمزه اي نيز گفته روزي كه آقاي طاهايي آمد، من استعفاي خود را به استاندار داده ام ولي او قبول نمي كند، اما من ديگر نمي مانم چه قبول كند و چه قبول نكند.

در اين جلسه رضا عابدي، مسوول حراست استانداري نيز گفته من هم به زودي مي روم، ولي منابع خبري قزوين نيوز مي گويند، عابدي يك ماه قبل از آمدن طاهايي با گرفتن وقت قبلي به ديدار وي رفته و ارادت خود را به وي ابلاغ كرده است.

اين منابع مي گويند: عابدي پس از برگشتن از ديدار طاهايي به دوستان خود گفته: من ماندني هستم.

آخرين خبرها حاكي از آن است كه به دستور وزير كشور جديد، كليه جابه جايي ها تا انتخابات رياست جمهوري لغو شده است. با اين وجود معاون سياسي جديد استاندار چون حكم قطعي گرفته به زودي معرفي خواهد شد.

سفر دوباره آيت ا... اسلامي به حج

آيت ا... اسلامي، امام جمعه تاكستان و نماينده مردم قزوين در مجلس خبرگان رهبري براي چندمين بار متوالي به سفرحج رفت.

وي كه به تازگي از حج عمره بازگشته بود و هفته نامه آواي تات يك صفحه گزارش حج وي را چاپ نموده بود، اكنون دوباره به حج واجب رفته و ظاهراً تعدادي از نزديكان خود را نيز با خود برده است.

اين در حالي است كه هزاران نفر ساليان مديدي است در نوبت حج مانده اند و حتي پول آن را پرداخت نموده اند.

تجمع اعتراضي دانشجويان اصلاح طلب دانشگاه بين المللي

دانشجويان اصلاح طلب دانشگاه بين المللي با اجتماع در آمفي تاتر دانشگاه به وضع موجود اعتراض كردند.
اين دانشجويان كه به مناسبت روز دانشجو اجتماع كرده بودند، با صدور اطلاعيه اي تند و شديد الحن به نشست اعتراضي خود پايان دادند.
متن اطلاعيه در زير مي آيد:

16 آذر روز ماست!

فصل پیوستن ما نزدیک است
باید آماده شویم
سفری در پیش است
باید از صحراهائی-همه خار-
باید از خارهائی-همه سنگ-
رود می بود و گذشت
باید آماده شویم... باید آماده شویم. . .

اینک 16آذری دیگر، عهد می بندیم که رادیکال تر از قبل ادامه خواهیم داد، دریغا که هر روز بی عمل تر از گذشته و سر در لاک خویش فرو رفته روزگار می گذرانیم و هر چه بیشتر می شویم مصداق این کلیشه که «هر چه پیش آید خوش آید»! این بیانیه ایست علیه تمامی چارچوب ها، علیه تمامی مسخ شدگان و علیه تمامی مستبدان.

وضع موجود غیر قابل تحمل است، مناسبات موجود از وضع معیشتی گرفته تا اقتدار و دیکتاتوری حاکم بر دانشگاه ها، چنان ابعاد وسیعی به خود گرفته که آدمی ترجیح می دهد برای راحتی فکر و روان خویش هم که شده دست کم از ذکر فهرست این همه انباشت تهوع آور مصایب نا تمام، بپرهیزد. اندیشمندان اجتماعی برآنند که چنین وضعیتی به ایجاد انگیزه های وسیع در افکار عمومی برای به حرکت درآوردن موتور تحولات و تغییرات منجر خواهد شد؛ اما آیا براستی چنین است؟

به 3 سالی که گذشت نگاه کنیم، واقعا دیگر چه اتفاقی باید می افتاد تا افکار عمومی مجاب شود که باید حرکتی را آغاز کرد؟ سرکوب های متعدد دانشجویان و محکومیت های بی دلیل آنان، اعمال فجیع ترین شکنجه ها بر روی ایشان، محرومیت از تحصیل و ستاره دار شدن، سرکوب جنبش کارگری، محکومیت رهبران جنبش کارگری به زندان های طولانی مدت، سرکوب جنبش زنان و صدور حکم های سنگین برای فعالان مدنی، بسته شدن مطبوعات، بازنشسته کردن اساتید دانشگاه، تورم فزاینده 30 درصدی، سرکوب های خیابانی گشت ارشاد و تجاوز به حقوق مدنی شهروندان، جدا سازی های جنسیتی گسترده از دانشگاه تا اماکن عمومی همچون پارک، ولخرجي بی حساب کتاب پول نفت و عدم پاسخ گویی دولت، بحران های متعدد بین المللی از تحریم ها گرفته تا قطعنامه های صادر شده علیه ایران، شکل گیری اجماع جهانی علیه ایران، نابودی صنایع داخلی و به خاک سیاه نشستن کشاورزان، روی کار آمدن وزرای بی لیاقت وعدم ثبات در ساختار دولت و تعویض متعدد وزرا، افزایش بی کاری، فحشا، خودکشی های اقتصادی و...

می توان صدها صفحه در این باره نوشت و از لایه های پنهان فجایع ناشی از چنین اقداماتی پرده برداشت. اما چه سود؟ مگر کم نوشته شد در این سالها؟ باری، گویی واقعیت سنگین تر از آن چیزی است که تصور می کردیم:

«وقتی جنایت بعد وسیعی پیدا کند، از نظرها پنهان می ماند. هنگامی که رنج ها تحمل ناپذیر شود آدمی دیگر فریادها را نمی شنود. انسانی را حقیر می کنند، انسانی را کتک می زنند، انسانی را گردن می زنند و با دیدن چنین صحنه هایی تنها از هوش می رویم. باری، گویی باید آن جمله معروف را چنین تغییر داد که: هر آنکس با هر آنچه سخت است برخورد کند دود می شود و به هوا می رود!»
اکنون وضع چنین است. چگونه می توان با آن مقابله کرد؟ آیا راهی هست که مانع از بسته شدن چشم انسانها به روی فجایع شود؟ از کجا باید آغاز کرد؟ اگر این همه گواهی باشد بر این تئوری که «بدون به راه افتادن موتور کوچک، موتور بزرگ کاری نمی تواند بکند.» و حلقه ی مفقوده ی این انفعال، همچنان دانشگاه است، آنگاه باید از کلی گویی های آوانگاردیسم پرهیز کرد و مستقیما به سراغ تاکتیک ها رفت.

ما وارثان سه دهه مقاومت های بی ثمر تشکیلاتی-حزبی، صنفی، پارلمانتاریستی، اصلاح طلبی و در نهایت پراکنده و نامستمر هستیم. از نخستین تجمع سیاسی زنان در روز جهانی زن در اسفند 57 گرفته تا 18 تیر 1378 چرا علی رغم کمیت قابل توجه معترضین، خواسته هایشان تحقق نیافته است؟

اگر امروز در دانشگاه، اکثریت با دانشجویان سر به زیر و بی تفاوتی است که به مقررات شبه نظامی آکادمی تن داده اند و الگوی دانشجوی «نمونه» را پیش روی خود قرار داده اند و همگام با توده های مستحیل در متن واقعیت دلقک وار به دنبال ارزش های سخیفی چون مدرک، شغل، تشکیل خانواده، درآمد مکفی و... می دوند، تنها راه برون رفت از بن بست یأس و بی تفاوتی به یک معنا «عمومی کردن مشکلات» است. اگر زمانی این تئوری تجویز می شد که باید مبارزه را از داخل دانشگاه به فضای عمومی منتقل کرد ما می گوییم که بر عکس؛ باید پای همگان را به دانشگاه کشید. صحنه ی نبرد اینجاست. دانشگاه ماحصل استبداد نهفته در جامعه است؛ از توده هایش گرفته تا حاکمان. اگر دانشگاه موتور کوچک مبارزه علیه وضع موجود است، متقابلا موتور کوچک استبداد و دیکتاتوری حاکم بر جامعه هم هست.. پس اگر این موتور کوچک سرکوب از کار بیفتد یقیناً می توان گفت موتور بزرگ خود به خود خاموش می شود.

اینک ما باید تولید کننده ی دور جدیدی از تئوری های مبارزاتی باشیم که مشخصا به مقابله با سیاست های پدرسالارانه محیط آکادمی برمی خیزد. و این تئوری مشخصا باید از درون دانشگاه -جایی که صحنه ی اصلی مبارزه است- بیرون آید و نه از حاشیه ی روشنفکر نشین و محافظه کار رفورمیست. همان محافظه کارانی که پس از رخداد دوم خرداد، جنبش دانشجویی را بارها و بارها متهم به بدمستی کردند و از آنها می خواستند که اندازه نگه دارند. جامعه ی مدنی ایران باید بداند که یگانه «راه رهایی» از بند زور و سرکوب و دروغ و تزویر، متوقف کردن چرخه ی تولید «شهروند بی آزار» در دانشگاه است. اگر این گفته ی فیدل کاسترو را باور داشته باشیم که «دانشجویان پارتیزان های جدید عرصه ی فرهنگ اند» آنگاه مشخص است که این پارتیزان های نوظهور نیازمند مهمات و نیروی پشتیبانی اند. و این نیرو همان جامعه ی مدنی و افکار عمومی است که باید ندای دعوت ما را جدی بگیرند و به درون عرصه ی نبرد -دانشگاه- وارد شوند.

نقل است که در فرانسه قرن 19 بازجویی از «آگوست بلانکی» شورشی پرسید: «شغل تو چیست؟» او جواب داد: «پرولتاریا» و جواب شنید: «پرولتاریا که شغل نیست». بلانکی پاسخ داد: «پرولتاریا شغل اکثریت مردمی است که از حقوق سیاسی شان محروم شدند». به این معنی پرولتاریا نامی بود برای همه کس. اگر «پرولتاریا» در آن روزگار واجد سیاسی ترین معانی بود، اینک و در شرایط سیاست گریزی جامعه ی ما هر مخالف وضع نفرت انگیز فعلی که خواستار درهم شکستن چارچوب های از پیش تعیین شده جامعه -اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی- است، از هر طبقه ای و در هر جایگاهی باید باور داشته باشدکه تنها یک شغل دارد و آن شغل «دانشجو»است. «دانشجو» اینک نامیست برای همه کس. نامی که اعلام می دارد: «من در حال نبردم». اگر هر یک از افراد جامعه به این باور برسد که «دانشجو» است نه به معنی «دانش»«جو» بلکه سرهم و واجد بار سیاسی و اجتماعی، آنگاه حس «تعهد» در برابر واقعیت به وجود می آید و دیگر نمی توان از سر هر صحنه ای بی تفاوت رد شد.

تشکل اسلامی دانشجویان اصلاح طلب با اعلام همبستگی در این روز -16آذر- با تمامی فعالان مدنی، مبارزان و آحاد معترض جامعه از ایشان می خواهد که بیش از پیش مبارزه در عرصه ی دانشگاه را جدی بگیرند و در این راستا پیش از همه دست اساتید آگاه و مستقل را می فشارد. بیایید همگام باهم فریاد بزنیم: «16 آذر،روز ماست».


تشکل اسلامی دانشجویان اصلاح طلب

معاون سياسي استانداري قزوين معرفي مي شود

معاون سياسي استانداري لرستان، معاون سياسي استانداري قزوين مي شود.

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند، صارمي زاده، پس از معرفي طاهايي، استاندار قزوين به وزارت كشور به عنوان معاون سياسي استانداري قزوين انتخاب شده است.

محمد صارمي زاده، ازفرماندهان سپاه در ايام جنگ بوده است.

شايان ذكر است؛ علي رغم تاييد انتصاب وي، تاكنون مراسم معارفه صارمي زاده در قزوين برگزار نشده است.

گفته مي شود گروههاي سياسي محافظه كار استان، از اينكه گزينه معرفي شده آنها، مورد تاييد قرار نگرفته، از انتصاب صارمي زاده ناراحت هستند.

معاون استاندار به كارهاي اقتصادي مي پردازد

مهندس علي اصغر حمزه اي، معاون برنامه ريزي استانداري قزوين از سمت خود استعفا داد.

به گزارش منابع خبري قزوين نيوز، وي از مدتي پيش استعفا داده و به كارهاي خصوصي روي آورده است.

گفته مي شود؛ حمزه اي با خريد يك واحد تجاري در خيابان دانشگاه، به همراه تعدادي از مديران واحدهاي صنعتي به دنبال انجام كارهاي چند منظوره از جمله صادرات و واردات، طرح و برنامه پروژه هاي اقتصادي و كارهاي مطالعاتي و تحقيقاتي است.

شايان ذكر است 7 نفر از كساني كه با وي در اين پروژه شركت دارند، داراي كارت صادرات و واردات استان هستند و دستي در صندوق حمايت از صادرات استان دارند.

CD دختربازي آقاي شهردار

CD دختربازي آقاي ...، شهردار.... دست به دست در شهر مي چرخد.

در اين CD كه نمونه اي از آن دراختيار قزوين نيوز قرار گرفته، ...، شهردار ...، علاوه بر قرار گذاشتن با دختري كه با او تماس تلفني گرفته، از نوع رفتار جنسي نيز سخن مي گويد.

آن طور كه در اين CD آمده، قرار ملاقات.... در جلوي بانك ملي خيابان وليعصر بوده و زمان آن نيز ماه مبارك رمضان است.

قزوين نيوز درآينده نسخه صوتي CD را بر روي سايت خود قرار خواهد داد.

دلجويي شهاب زاده از شيخ قدرت

شهاب زاده از شيخ قدرت دلجويي كرد.

به گزارش منابع خبري قزوين نيوز، به دنبال تماس معاون وزير آموزش و پرورش با شهاب زاده، رييس سازمان آموزش و پرورش استان قزوين، براي رفع كدورت با شيخ قدرت، وي با برقراري تماس تلفني از شيخ قدرت عليخاني دلجويي كرد.

اين منابع مي گويند: شيخ گفته است مشكل من و شما، جزبا كناره گيري شما حل نخواهد شد.

گفته مي شود؛ مدني، مسوول تخلفات اداري سازمان آموزش و پرورش استان قزوين، گزينه جانشين شهاب زاده است.

وزير آموزش و پرورش نگران همراهي شيخ قدرت براي استيضاح وي در مجلس است.

رسوايي امام جمعه و شهردار الوند

افشاي يك سند مالي در شهرداري الوند به رسوايي حجت الاسلام عادل پور،امام جمعه الوند منجر شد.

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند: به دنبال توافق آگشته ، شهردار الوند با عادل پور، امام جمعه الوند براي اعطاي كرايه يك دستگاه خاور براي بردن كاشي از الوند به قم، تشت رسوايي آگشته و عادل پور در الوند به صدا درآمد.

اين منابع مي گويند: عادل پوركه براي ساختن كاخ خود در قم نيازمند بردن كاشي از شركت كاشي الوند بود، با فشار به اين شركت و با استفاده از رانت امام جمعه بودن، يك كاميون پراز كاشي الوند به قيمت پنج ميليون تومان را به قم انتقال مي دهد و فاكتور كرايه خاور را به مبلغ 122 هزار تومان براي آگشته ، شهردار الوند مي فرستد. آگشته نيزدستور پرداخت آن را مي دهد.

شايان ذكر است؛ شهردار سابق الوند نيز مبلغ 12 ميليون تومان براي بازسازي خانه امام جمعه الوند اختصاص داده بود كه صرف تعمير و مرمت آن گرديد.

مردم الوند از خانه امام جمعه شهر با عنوان " كاخ امام جمعه" ياد مي كنند.

قزوين نيوز در آينده، زواياي ديگري از رانت خواري اين امام جمعه را منتشر خواهد كرد.

قاچاق نفت از آوج به تهران

منابع خبري قزوين نيوز از كشف يك دستگاه كاميون نفت كش خبر مي دهند كه قصد داشته 25 هزار ليتر نفت سياه را از آوج به تهران انتقال دهند.

به گفته اين منابع، اين مقدار نفت، سهميه يكي از شركت هاي آوج بوده كه به قصد فروش آزاد به تهران برده مي شده است.

گفته مي شود دو نفر در اين رابطه دستگير شده اند.

دستگيري دو كارمند شهرداري الوند

يك منبع موثق از دستگيري دو نفر از كاركنان حسابداري شهرداري الوند خبر داد.

وي گفت: اين دو نفر به نام هاي الف-م، ... - ك، توسط ماموران اطلاعات دستگير شده اند.
ظاهراً گفته مي شود اين دو نفر با همدستي يكي از مقامات شهرداري، اختلاس كرده و پرونده سازي نموده اند.

هنوز هيچ منبع رسمي اين خبر را تاييد نكرده است.

تجمع اعتراضي روستاييان مسير جاده زه آباد

روستاييان جاده زه آباد، براي اعتراض به نوع بهره برداري از معادن خود دست به تحصن و تجمع زدند

به گزارش قزوين نيوز، روستاييان مسير جاده زه آباد كه در معادن همان منطقه كار مي كنند، هفته گذشته در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود در شيوه برداشت از معادن در مسير تجمع كرده و خواستار رسيدگي به مشكلات خود شدند.

اين گزارش مي افزايد؛ روستاييان با اين مانع در مسير جاده از تردد كاميون هاي حامل مواد معدني جلوگيري كرده و با دادن شعارهايي خواستار خلع يد از مديران معادن مسير جاده شدند.

آنها معتقد هستند؛ مديران دولتي با مديران معادن دست به يكي كرده و مواد معدني زه آباد را به غارت مي برند و در مقابل از پرداخت حداقل حقوق به آنها خودداري مي كنند.

آنها تهديد كرده اند در صورتي كه خواسته هايشان ترتيب اثر داده نشود، مقابل استانداري قزوين دست به تجمع خواهند زد.

تحصن در اتحاديه كاميونداران استان

رانندگان تريلي و كاميون اتحاديه هاي كاميونداران استان، يكشنبه دست از كار كشيدند.
منابع خبري قزوين نيوز مي گويند؛ يكهزار راننده عضو اتحاديه تريلي داران در اعتراض به واگذاري پايانه باربري قزوين با تجمع در سالن اجتماعات پايانه ها ،به واگذاري بدون ضابطه پايانه اعتراض كرده و خواستار لغو قرارداد واگذاري شدند.

اين گزارش مي افزايد؛ بر اساس اصل 44 قانون اساسي، پايانه باربري قزوين، بيش از 9 ميليارد تومان را به 3 نفر از افرادي كه ذي نفوذ استان هستند، واگذار كرده است.

اتحاديه كاميونداران استان پيش از اين، براي خريد اين پايانه به صورت سهام مشترك كاميونداران اعلام آمادگي كرده بود.

يكي از كاميونداران در تحصن گفته است؛ براي پيگيري اوضاع مقابل مجلس شوراي اسلامي، تحصن خواهيم كرد.

سردبير حديث بركنار مي شود

رحيم سركار، سردبير افراطي هفته نامه حديث قزوين بركنار مي شود.

به گزارش يك منبع خبري، پس از مشخص شدن اختلاف هاي نقي افشاري با رحيم سركار، وي به زودي از هفته نامه حديث قزوين كنار گذاشته خواهد شد.

اين منبع خبري مي گويد: افشاري در جايي گفته است به خاطر فشارهايي كه وجود دارد، ديگر تحمل نمي كنم رحيم سركار با نوشته هاي خود، مشكلاتي براي حديث ايجاد كند.

اعتراض دانشجويان دانشگاه علمي- كاربردي الوند به نمرات مسوول حراست استانداري

دانشجويان دانشگاه عمي- كاربردي الوند، عليه اقدام برخي از اساتيد اين دانشگاه براي دادن نمرات غيرواقعي به مسوول حراست استانداري قزوين، در حال تهيه طومار اعتراض هستند.

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند، دانشجويان اين دانشگاه پس از آنكه در برد دانشگاه تغيير نمره درس اخلاق حرفه اي رضا عابدي، مسوول حراست استانداري قزوين را ديدند، در اعتراض به اين اقدام تجمع كرده و سپس تصميم گرفتند با امضاي طومار و ارسال آن به مراكز اطلاعاتي و امنيتي جلوي اين اجحاف را بگيرند.

اين منبع خبري مي گويد: ابتدا نمره رضا عابدي در درس اخلاق حرفه اي 8 اعلام شده بود و هيچ كدام از دانشجويان هم نمره قبولي كسب نكرده بودند ولي با گذشت دو روز، ليست نمرات برد را تغيير مي دهند و تنها تغيير اين ليست نمره 12 رضا عابدي بوده كه مورد اعتراض واقع مي شود.

شايان ذكر است كه رضا عابدي، مسوول حراست استانداري قزوين، داراي مدرك ديپلم است و بدون شركت در كنكور تنها با نفوذ نصري، استاندار سابق قزوين به عنوان دانشجوي رشته حقوق و صنوف اين دانشگاه پذيرفته شده و هم اكنون دانشجوي ترم چهارم است.

دانشجويان اين دانشگاه مي گويند ما تا كنون رضا عابدي را در كلاس هاي دانشگاه نديده ايم و فقط نمرات بالاي وي را در ليست نمرات مي بينيم كه همه آنها به جز درس اخلاق حرفه اي بالاي 17 بوده است.

ضمناً دكتر اسدي رياست اين دانشگاه غيرانتفاعي را برعهده دارد.

بلوكه كردن كمك هاي رييس جمهور به خبرنگاران استان

گفته مي شود، مهندس نصري، استاندار سابق قزوين ، از پرداخت كمك هاي مالي رييس جمهور به خبرنگاران استان جلوگيري مي كرده است.

يك منبع خبري گفته است، دفتر رييس جمهوري سه ميليون تومان براي كمك به خبرنگاران رسانه ها به حساب استانداري قزوين واريز كرده ولي نصري دستور داده است فقط به سردبير يكي از نشريات قزوين داده شود و از دادن سهميه بقيه خودداري گردد.

پيشنهادهاي شوراي شهر قزوين براي استانداري

گفته مي شود يك روز قبل از اعلام خبر انتصاب طاهايي به استانداري قزوين، اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين در نشستي به گزينه مرتضي روزبه رسيدند.

در اين جلسه عباس ظاهري پيشنهاد مي كند مسلم ميرزاپور، معاون سابق پارلماني وزارت آموزش و پرورش به تهران پيشنهاد شود.

همچنين كبودوند روح ا... عباسپور، نماينده بويين زهرا را مطرح مي كند و برخي ديگر زمزمه رجب رحماني را مي كردند.

افشاگري عليه اميد مافي

اخيراً نامه اي براي برخي ارگانها ارسال شده كه نشان دهنده كارهاي غيراخلاقي و تعهد اميد مافي، سردبير هفته نامه آواي تات است كه عيناً در زير مي آيد.

دفتر خبرگزاری ایلنا در قزوین فعال می شود

با قوت گرفتن احتمال رفع اتهام از خبرگزاری ایلنا دفتر این خبرگزاری در قزوین فعال می شود.

گفته می شود دفتر این خبرگزاری از هم اکنون برای جذب نیرو و تهیه امکانات اقدام کرده است و پس از دادگاه فعالیت خود را در قزوین آغاز خواهد نمود.

تابلوی خیابان وصال شیرازی در محل ارتکاب جرم شیرازی

شهرداری قزوین با نصب تابلویی در خیابان محل ارتکاب جرم شیرازی مدیرکل سابق امور اجتماعی و انتخابات استانداری قزوین نام این خیابان را "وصال شیرازی" معرفی کرده است.

ناظران معتقدند با آنکه وصال شیرازی یکی از شخصیتهای ادبی ایران به شمار می رود اما نصب چنین تابلویی در این خیابان در فاصله کوتاهی پس از این اتفاق بی ارتباط با جریان پیش آمده برای مدیرکل سابق امور اجتماعی و انتخابات استانداری قزوین نبوده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه قزوین بر کنار می شود

یزدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه قزوین بدلیل تخلفات اخلاقی مختلف برکنار می شود.

یزدی که سابقه زیادی در مدیریت سازمان اوقاف و امور خیریه قزوین دارد اخیرا بدلیل گزارش تخلفات مختلف اخلاقی مورد بازرسی حراست سازمان قرار گرفته است.

به گزارش منابع اطلاعاتی قزوین نیوز، حکم برکناری یزدی قبل از سال جدید تایید شده بوده است اما با وساطت سید محمد حسن ابوترابی تعویض او به بعد از انتخابات سپرده شد.

احتمال انتخاب ابوترابی به عنوان وزیر کشور

سید محمد حسن ابوترابی فرد نماینده فعلی قزوین به عنوان یکی از گزینه های احتمالی وزیر کشور آینده دولت محمود احمدی نژاد مطرح شد.

به گزارش بخش خبری صبح پنجشنبه رادیو جوان، بنا بر تصمیم رییس جمهور برای تعویض وزرای اقتصادی و کشور صحبتهای قبلی با سید محمد حسن ابوترابی برای تصدی وزارت کشور انجام شده است.

بنا بر این گزارش، پورمحمدی وزیر کشور فعلی، ریاست یکی از دانشگاه های تهران را بر عهده خواهد گرفت.

ائتلاف عليخاني- رحيمي

قدرت ا... عليخاني با ايوب رحيمي ائتلاف كرد.

به گزارش منابع قزوين نيوز، پس از رد صلاحيت محمد عليخاني، شيخ قدرت ا... عليخاني از ايوب رحيمي خواست، با تغيير حوزه انتخابيه خود از بويين زهرا به قزوين در كنار وي به فعاليت انتخاباتي بپردازد.

اين منبع افزود: ايوب رحيمي نيز كه فرماندار منصوب وي در بويين زهرا در دولت خاتمي بوده، حوزه انتخابيه خود را به قزوين انتقال داده و هم اكنون در كنار وي در تمام مجالس حضور پيدا مي كند.

شايان ذكر است؛ ايوب رحيمي، در انتخابات شوراها حاضر به حضور در ليست اصلاح طلبان استان نشد و در هيچ يك از جلسات شوراي هماهنگي جبهه دوم خرداد شركت نكرد.

نزديكي حاج داود محمدي با شيخ قدرت عليخاني

احتمال اتحاد قدرت‌ا... عليخاني با داود محمدي بيشتر شد

به دنبال چاپ مشروح سخنان محمدعليخاني، عليه مديريت استان در ويژه‌نامه استاني اعتماد ملي خبرها حكايت از نزديكي محمدي به شيخ قدرت حكايت دارد.

اين منابع مي گويند؛ مسوول شهرستانهاي حزب اعتماد ملي تصميم دارد در قزوين مشتركاً از عليخاني و محمدي به عنوان كانديداهاي اين حزب حمايت كند.

گفته مي شود؛ قدرت‌ا... عليخاني به اعتمادي‌هاي تهران قولي داده در صورت تاييد صلاحيت محمدعليخاني، وي حوزه انتخابيه خود را از قزوين به تهران يا بويين‌زهرا انتقال دهد و به عنوان كانديداي حزب اعتماد ملي در ليست نهايي قرار گيرد.

منابع خبري قزوين نيوز مي‌گويند؛ اگر چه حاج داود محمدي تمايل خود را براي نزديكي به شيخ قدرت عليخاني اعلام كرده؛ ولي نزديكان وي در حزب اعتماد ملي به وي تذكر داده‌اند در صورت قرار گرفتند در ليست واحد حزب، حق چاپ پوستر مشترك را ندارد.

گفته مي‌شود؛ در صورتي كه عليخاني در ليست اعتماد ملي قرار گيرد، حزب مشاركت و سازمان مجاهدين در ظاهر از وي حمايت نخواهند كرد؛ ولي عليه آنها موضع‌گيري نيز نخواهند داشت.

همچنين اين دو حزب در صورتي كه دكتر رييسيان، كانديداي مشاركت تاييد صلاحيت نشود، رسماً از هيچ كدام از كانديداهاي خود، حتي زهرا يوسفي حمايت نخواهد كرد.

استاندار قزوين تغيير مي كند

استاندار قزوين تغيير مي كند

منابع خبري قزوين نيوز مي گويند، عليرضا ساور، معاون حقوقي، فرهنگي و امور مجلس سازمان تربيت بدني به جاي مهندس نصري، استاندار قزوين منصوب مي شود.

اين منابع اعتقاد دارند هيات دولت در يكي از نشست هاي اخير خود صحبت از تغيير استانداران استان مركزي و قزوين كرده و از اعضاي هيات دولت خواسته پيشنهادات خود را ارائه كنند.

ظاهراً در اين جلسه علي آبادي، رييس سازمان تربيت بدني، عليرضا ساور، معاون پارلماني خود را براي قزوين و سيد حسين هادياني، مديرعامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي سازمان تربيت بدني را به عنوان استاندار استان مركزي معرفي كرده است.

اين منبع مي گويد؛ رييس جمهور با هر دوي آنها موافقت كرده و قرار است پس از برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي، تغيير اين دو استاندار صورت گيرد.

پرونده جديد براي نماينده تاكستان

منابع قزوين نيوز مي‌گويند؛ پرونده جديدي براي از صحنه خارج كردن مهندس رحماني، نماينده تاكستان در مجلس شوراي اسلامي، راه اندازي شده است.

اين منابع مي‌گويند؛ نماينده تاكستان با دريافت 3 ميليارد تومان تسهيلات بانكي، اقدام به خريد يك قطعه زمين چند هزار متري در تاكستان نموده و بلافاصله نيز آن را به قيمت روز به ايران خودرو فروخته است.

به گفته اين منابع، علت اصلي رد صلاحيت رجب رحماني نيز در استان همين پرونده بود كه مهندس رحماني در تهران با رايزني خود حل كرده است.

شنيده هاي مطبوعات استان

تذكر فرهنگي استاندار
تاك قزوين؛ روز چهارشنبه جلسه برنامه ريزي توسعه استان در سالن اجتماعات فرمانداري آبيك برگزار شده بود و قرار بود در اين جلسه سند توسعه آبيك مورد تاييد قرار بگيرد. مهندس حمزه اي معاون برنامه ريزي استانداري در سخنانش با به كار بردن اصطلاحات خارجي پي در پي سبب عصبانيت استاندار شد و استاندار قزوين با تذكر جدي به اين مدير گفت: در صورت تكرار و به كار بردن اصطلاحات خارجي بلند گوي شما را خاموش مي كنم. مهندس نصري در ادامه تذكرش گفته است؛ از عرب ها ياد بگيريد براي هر لغت و اصطلاح خارجي يك جايگزين پيدا مي كنند.

كارگزاران در قزوين
نامه قزوين؛ شنيده شده كه ويژه نامه استاني روزنامه سراسري كارگزاران به زودي در استان قزوين نيز منتشر مي شود. گويا اعضاي دفتر حزب كارگزاران در استان بنا دارند كه ويژه نامه استاني اين روزنامه مطرح اصلاح طلبان پايتخت را در استان منتشر نمايند.

تغيير مديران پس از انتخابات
نامه قزوين؛ آخرين خبرها حاكي است كه تغيير مديران ناكارآمد استان به بعد از انتخابات مجلس هشتم موكول شده است. گفته مي شود اين جابه جايي ها شامل حال 6 مدير ارشد استان مي شود.

انتقاد از مديريت ارشد استان
نامه قزوين؛ شنيده شده است كه اسلامي امام جمعه تاكستان در جمع تعدادي از فعالين سياسي، از عملكرد مديران ارشد استان به شدت انتقاد كرده است.

ليست اصولگرايان هنوز نهايي نشده است
روزنامه ولايت؛ شنيده هاي ما حكايت از اين دارد تا ساعت 3 بعدازظهر ديروز( سه شنبه 23 بهمن) هنوز ليست اصولگرايان قزوين براي انتخاب كانديداهاي خود در حوزه ي انتخابيه ي قزوين نهايي نشده است و تماس خبرنگار ما با سران شاخص اصولگرا براي معرفي كانديداهاي خود بي نتيجه ماند.

ماشين حراجي كانديداها
آواي قزوين؛ خبر ديگر اينكه يكي از كانديداهاي قزوين براي موفقيت اتومبيل خود را فروخته است. گفته مي شود فرد مذبور ده ميليون تومان از راه فروش ماشين خود به دست آورده و مي خواهد با اين مبلغ برنده شود. زهي خيال باطل!