پو ل نفت چشم ها را سوزاند

ماهنامه" آزاد فكر" ارگان انجمن اسلامي دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي قزوين در مطلبي با عنوان " دود نفت" به قلم سيداحمد برقعي، نوشت:

هنوز زمان زيادي نگذشته است از روزي كه مهندس زنگنه در جواب سؤالي در مورد آمدن نفت برسر سفره مردم گفت: مگر تاكنون جز اين بوده است. دولت نهم با شعارعدالت برسركارآمد و شايد بتوان گفت آوردن نفت برسرسفره مردم را اولين اولويت اقتصادي خودقرارداد. شعاري كه از همان ابتدا صاحب نظران آن را بيشتر يك شعار مي دانستند تا واقعيت. دوصد گفته چون نيم كردار نيست.

"آزادفكر" در ادامه مي آورد: دولت نهم كه از همان آغاز برطبل تغيير و تحول در اقتصاد ايران مي كوبيد و خود داعيه صرفه جويي در بودجه و كاهش بودجه جاري را داشت به ناگاه بودجه اي سرسام آور و غيركارشناسي را تقديم مجلس نمود. افزايش بدون هدف وام مسكن، تخصيص بودجه در سفرهاي استاني، افزايش غيرمنطقي حقوق كارمندان دولت نه تنها صندوق ذخيره ارزي را خالي نمود بلكه به كمك افزايش بودجه جاري كه دولت در لايحه بودجه به آن دامن زده بود منجر به رشد نقدينگي، افزايش واردات، لطمه ديدن توليد داخلي و نهايتاً تورم سرسام آور گرديد. دولتي كه داعيه ي كاهش تصدي گري را داشت آن قدر در همه ي امور اقتصادي دخالت نمود كه در اقدامي كم سابقه رهبري نسبت به كندي اجراي اصل 44 قانون اساسي تذكر داده اند و همه ي نخبگان سياسي و اقتصادي را به اجراي آن فراخواندند. رييس جمهور اسبق محمد خاتمي نسبت به توزيع فقر به جاي توزيع عدالت هشدار داد و اكبر هاشمي رييس مجمع تشخيص مصلحت گوشزد نمود كه فرصت دولت نهم تمام شده است. اگر چه هر دور رييس جمهور از اين ماجرا چيزي جز بد و بيراه عايدشان نگرديد.

در قسمتي ديگر از اين ياداشت آمده است: القصه، رشد نقدينگي بنابه برخي اخبار به 35 درصد رسيد و تورم به بالاي 5/15، و در بعضي اقلام نيز كه سربه آسمان كشيد، از سيمان و آهن شروع شد و سپس به مرغ و تخم مرغ كشيد و بعداز آن به سيب زميني و گوجه فرنگي و در كنار همه ي اينها قيمت سرسام آور مسكن مزيد برعلت شد. دكتراحمدي نژاد هم كه هميشه حرف از مافيا و رانت خواران و اخلال گران زدند و در مجلس شوراي اسلامي هم كه فرمودند: از ميوه فروشي نزديك خانه ايشان گوجه فرنگي بخريم.

سيداحمدبرقعي در پايان مي آورد: آري به نظر مي رسد آن چه كه نهايتاً نصيب مردم ايران از نعمت خدادادي نفت شد نه پول آن كه دود آن بود كه چشم ها را سوزانيد و اشك ها را درآورد.