اخبارويژه هفته نامه ي تاك

این فرد نباید در انتخابات شرکت می کرد
آیت ا..خزعلی ؛بنده پرونده یک نفری را دارم که می خواهم به شورای نگهبان بدهم ؛چون وی در انتخابات شرکت کرده ونباید شرکت کند.

وی همچنین یادآور شد:چون وی درانتخابات شرکت کرده و نباید شرکت کند؛چرا که این فرد از مواد قاچاق استفاده کرده است.

وی گفت :باورنمی کنید اگر بگویم بیشتر از 10 میلیارد در سال استفاده کرده است.

وی با انتقاد از مدعیان اصلاح طلبی افزود:اصلاح طلبان خودشان هم قبول دارند که خوب کار نکرده اند. اصلاح طلبان کاری در انتخابات آتی پیش نخواهند برد ؛چون سوابقشان نا جور و در میانشان اختلاف است.

آیت ا...خزعلی ،عضو مجلس خبرگان به دعوت "جمعیت تولدی دیگر" در قزوین حضور یافته بود.

حضور علیخانی در قزوین قطعی شد
گزارش رسیده حاکی از آن است که؛حضور علیخانی پدر در انتخابات مجلس هشتم از حوزه انتخابیه قزوین حتمی و قطعی شده است.

گمانه زنی ها در مورد کاندیداهای احتمالی در حوزه انتخابیه بویین زهرا وآوج شدت گرفته است.

پیشتر از این کارشناسان سیاسی معتقد بودند؛که روح ا...عباسپور ،کاندیدای اصول گرایان در حوزه بویین زهرا واز طیف حامیان دولت نهم از وضعیت بسیار خوبی بر خوردار است.

با حضور شیخ قدرت در قزوین ،اوضاع بد دوم خردادیها بد تر خواهد شد .

علیخانی پدر و پسر،حسن ریسیان،سید ناصر قوامی،زهرا یوسفی،دکتر بهشتی سرشت،دکتر نوروزی ،افرادی هستنداز طیف دوم خرداد که در قزوین با هم به رقابت خواهند پرداخت.

میثاق نامه یا تعهد کتبی
جبهه متحد اصول گرایان قزوین پیش شرط مذاکره با کاندیداهای مطرح اصول گرادر استان را امضا میثاق نامه این جبهه اعلام کرده اند.

بر اساس گزارش های رسیده ؛در یکی از بندهای این میثاق نامه از داوطلب نمایندگی مجلس هشتم خواسته شده است ضمن احترام به تصمیم نهایی جبهه متحد اصول گرایان در صورتی که امضا کننده این میثاق در فهرست نهایی این گروه قرار نگرفت بدون هیچ مقاومتی از دور رقابتهای انتخاباتی کنار رود. آگاهان سیاسی این میثاق نامه را نوعی تعهد کتبی برای حذف بعضی کاندیداها تلقی کرده اند.

اعتراض بازنشستگان استانداری
جمعی از بازنشستگان استانداری قزوین با مراجعه حضوری به دفتر نشریه تاک قزوین در خصوص تعلل مسوولان استانداری به عدم پرداخت پاداش باز نشستگی خود اعتراض کردند .این عده در اعتراض خود عنوان کردند که پاداش بازنشستگی آنان در بودجه سال 86 پیش بینی شده اما هیچ مبلغی تاکنون به آنان پرداخت نشده است.

رای اعتماد،اعتماد ملیّ
حزب اعتماد ملی استان در دیدار با مسوولان این حزب در تهران خواستارتعیین مسوول استانی برای این حزب در استان شدند . بر اساس شنیده های موثق پرویز فتاح پور، فرماندار سابق شهرستان آبیک برای جانشینی فاضل الموتی پیشنهاد شده است.

چه کسانی چینی ها را کشتند؟
یکی از کارخانجات تولید چینی در قزوین با حدود 250 کارگر با وجود سرمایه گذاری کلان و ماشین آلات مدرن در ماههای اخیر دچار مشکلات عدیده ای از جهت تولید شده است . این کارخانه به رغم داشتن حمایت مادی ومعنوی ادارات مرتبط با صنایع استان ظاهرا به دلیل اختلاف مالکان وصاحبانش به سمت یک بحران خود ساخته و ورشکستگی پیش می رود وتعو یق پی درپی برخی مدیران این کارخانه حکایت از این معنا دارد. کارشناسان اقتصادی معتقد ند تا دیر نشده و جمعی از کارگران این کارخانه از کار بیکار نشده اند،مسوولان امنیت در استان باید نسبت به رفع مشکلات کارخانه اقدام نمایند در صورتی که مالکان از عهده اداره آن مدیریت موقت آن را تا رفع مشکلات احتمالی بر عهده بگیرند.

مسوولان پاسخگو
استاندار قزوین در جمع اعضاء شوراي شهرستان قزوين تلويحاً گفته بود ما موظف نيستيم به شورا پاسخگو باشيم. عباس ظاهري رييس شورا گفت: مسوولان اجرايي ملزم به اجراي تصميمات شوراها در حدود اختيارات هستند. در جلسه شوراي شهر اين هفته اگرچه ظاهري كوشيد تا با توسل به اصل هفتم و يكصدم قانون شوراها حرفش را به كرسي بنشاند اما ظاهراً موفق نشد و فقط به نقد صدا و سيما بسنده كرد. گفتني است يكي از مصاديق عمده در اين بحث در هفته هاي گذشته امضاء نشدن حكم شهردار منتخب آبيك از طرف فرماندار اين شهر و مقامات ارشد استانداري بوده است با اين حال بالاخره معلوم نشد كه مسوولان استانداري تا چه ميزان موظف به تمكين در برابر مصوبات اجرايي شوراهاي شهر هستند.

حزب توسعه ملي مستقل عمل مي كند.
براساس برخي گزارشها حزب تازه تاسيس توسعه ملي منسوب به آقايان رضايي، قاليباف و لاريجاني پس از آنكه در مذاكراتشان با اعضاء جبهه متحد اصولگرايان به نتيجه مشخص نرسيدند تصميم گرفتند به صورت مشترك فهرست جداگانه اي از كانديداهاي مجلس هشتم ارائه كنند. خبرهاي رسيده حاكي است اين حزب در روزهاي سازماندهي تشكيلات استاني را براي فعال كردن اعضاء آن در انتخابات آتي مجلس آغاز خواهند كرد.

دلسوزان انقلاب خون و دل مي خورند
به دنبال موضع گيري تند رياست محترم جمهور عليه برخي مقامات سياسي كشور در خصوص موضوع پرونده جاسوسان هسته اي برخي رسانه هاي اصولگراي مستقل و نيز دلسوزان انقلاب نسبت به اين مواضع حساسيت برانگيز هشدار دادند.

روزنامه جمهوري اسلامي در سر مقاله هاي متعدد در روزهاي اخير كوشيد صرف نظر از قضاوت نهايي در اين موضوع طرفين را به خويشتنداري و سعه صدردعوت كند و از رييس جمهور خواست اين گونه موضوعات چالش برانگيز را به ميان مردم و جامعه تسري ندهند. گفتني است كشمكش سياسي در موضوع پرونده جاسوسان ميان دولت و برخي مقامات سياسي كشور در روزهاي اخير به اوج خود رسيده است.

مجلس هشتم در كنار دولت نهم
گروه موسوم به " رايحه خوش خدمت" از حاميان دولت فعلي و اعضاء سابق ستاد رياست جمهوري با حضور فعال در جبهه متحد اصولگرايان سراسر كشور براي تصاحب كرسي هاي مجلس هشتم خيز برداشته است. براساس گزارشهاي رسيده اعضاء اين گروه كه در اكثر استانها و شهرهاي كشور پستهاي حساس و كليدي را در اختيار دارند از مدتها قبل براي مجلس هشتم برنامه ريزي كرده اند و قصد دارند مجلس هشتم را كه هم اكنون دراختيار جناح راست سنتي است خارج كنند و آن را با مواضع دولت نهم همسو كنند.