محرمانه نيست هفته نامه "تابان قزوين"

ديگر كانديداهاي مطرح
به دنبال درج خبركانديداهاي مطرح در حوزه انتخابيه بويين زهرا و آوج خبرهاي جديدتر حكايت از افزايش اين كانديداها دارد.

گفته مي شود؛ مظفر آقا عليخاني مديركل گمركي اتاق بازرگاني صنايع و معادن و همچنين روحي از مديران شركت ايران خودرو نيز به عنوان ديگر كانديداهاي احتمالي منطقه بويين زهرا و آوج مطرح مي باشند.

سوال از وزير كشور
در پي سوال حجت‌الاسلام عليخاني از وزير كشور در خصوص شكايت بخشدار آوج از يك عضو شوراي نيريج آوج، وزير كشور جهت پاسخگويي در كميسيون امنيت ملي حاضر شده و قول داده است كه اين موضوع را پيگيري كند. گفتني است؛ عبدالمجيد شاه‌آبادي بخشدار آوج نيز طي جوابيه‌اي كه براي نشريه ارسال كرده است با عادي و قانوني دانستن حضور يك نماينده در حوزه انتخاباتي خود و رسيدگي به مشكلات مردم اصولا همزماني دستگيري با مساله حضور حجت‌الاسلام عليخاني را به كل مردود دانسته است. ذكر اين نكته ضروري است كه بر خلاف ادعاي آقاي بخشدار، خبر ستون مزبور طرح سوال حجت‌الاسلام عليخاني از وزير كشور بوده است كه البته اين خبر كاملا درست است و در صحت آن هيچ شكي نيست. البته ما نيز مانند آقاي بخشدار قبول داريم كه سفر يك نماينده به حوزه انتخاباتي كاملاً عادي است ليكن روي سخن با آناني است كه رويكردي غيرعادي با چنين سفرهايي دارند.

40سال فاصله تا ژاپن
شنيده شده است كه رييس جمهور طي مصاحبه با روزنامه يوميوري ژاپن گفته است «ايران در 40 سال آينده به ژاپن خواهد رسيد» و روزنامه مذكور نيز اين اظهار نظر را به عنوان اعتماد به نفس احمدي نژاد نسبت به پيشرفت كشور دستاوردهاي 2 ساله دولت نهم قلمداد كرده است. دكتر احمدي نژاد در بخش ديگري از گفتگو با يوميوري بروجود آزادي بيان در جمهوري اسلامي ايران تاكيد و يادآور شده است كه همه افراد و گروهها مي توانند به راحتي نظرات خود را بيان نمايند.

انقلابي بودن و مشت زدن
شنيده شده است كه علي‌لاريجاني به تازگي گفته؛ عقلاني بودن به معناي نفي انقلابي بودن نيست و انقلابي بودن هم به معناي مشت زدن به طرف مقابل نيست. نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در جمع دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف، در پاسخ به دانشجويي كه از او پرسيد علي‌لاريجاني در لحن، ظاهر، محتوا و تفكرات پتانسيل لازم را براي حفظ عزت انقلابي ندارد، گفت: گفتار ديپلماتيك خلاف انقلابي بودن نيست؛ انقلابي بودن به معناي مشت زدن به طرف مقابل نيست.

كانديداها در انجمن بيماران!
شنيده شده است؛ يكي از انجمن‌هاي حمايتي، به محل تبليغات كانديداي محافظه كاران تبديل شده است، تاكنون در اين انجمن يك كانديداي محافظه كار از قزوين و ديگري از تاكستان به جاي نماينده فعلي آن،به جمع معرفي شده‌اند.

گفتني است؛ قرار بوده كه يكي از كانديداهاي احتمالي قزوين هم در اين جلسه حضور پيدا كند، اما تشكيلات مركزي اين انجمن در تهران به واسطه ابهام در رويكرد محافظه‌كارانه يا اصلاح‌طلبانه وي فعلا از حمايت او خودداري كرده‌اند.

جا به جايي در فصل انتخابات
شنيده شده است؛ جابجايي چندين بخشدار و معرفي سريع آنان در مناطق مختلف استان ابهاماتي را در اهداف اين تغييرات به وجود آورده است.

شايان ذكر است كه اين معرفي و جابجايي‌ها با توجه به فقدان معاون سياسي و امنيتي استاندار و در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي، نگراني مردم و فعالان سياسي را نيز برانگيخته است.

آنفلوانزاي مرغي، واقعيت يا شايعه؟
شنيديم : به دنبال تلف شدن هزاران مرغ گوشتي در آبيك كه خبر شيوع بيماري مرگبار آنفلونزاي مرغي در استان را باعث شد، مدير كل دامپزشكي استان با تكذيب اين شايعه، اين تلفات را ناشي از فصل سرما و بيماري ويروسي تنگي تنفسي عنوان كرده است.

گفتني است؛ خبرهاي واصله حكايت از صحت شيوع بيماري آنفلونزاي مرغي در برخي واحدهاي توليدي طيور در آبيك داشته و متاسفانه همچنان اطلاع‌رساني صحيح صورت نمي گيرد.